00 DSpace/Manakin Repository

Шляхи підвищення конкурентоспроможності компанії «Кока Кола Беверіджис Україна Лімітед»

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Белінська, Яніна Василівна
dc.contributor.author Belinska, Yanina
dc.contributor.author Райчева, Аліна Олександрівна
dc.contributor.author Raicheva, Alina
dc.date.accessioned 2021-01-29T10:07:00Z
dc.date.available 2021-01-29T10:07:00Z
dc.date.issued 2020-10
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/647
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/160-2
dc.identifier.citation Белінська Я. В. Шляхи підвищення конкурентоспроможності компанії «Кока Кола Беверіджис Україна Лімітед» / Я. В. Белінська, А. О. Райчева // Економічний простір. – 2020. – № 160. – С. 12-17. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5256
dc.description.abstract UK: У статті здійснено детальний аналіз конкурентоспроможності української компанії «Кока Кола Беверіджис Україна Лімітед» та запропоновано основні шляхи з підвищення її конкурентних позиції. Перш за все ми здійснили дослідження поняття конкурентоспроможності, а також аналіз ринку, на якому працює компанія «Кока Кола Беверіджис Україна Лімітед». Ми запропонували такі шляхи з підвищення конкурентоспроможності нашої компанії, як розширення асортименту продукції та диверсифікація основного бізнесу компанії. Щодо розширення асортименту ми пропонуємо акцентувати увагу на збільшенні асортименту соків, що дасть змогу компанії завоювати нову нішу на ринку. Щодо диверсифікації ми пропонуємо компанії «Кока Кола Беверіджис Україна Лімітед» зайнятися переробкою пластикових пляшок з подальшим їх використанням. Ці заходи мають допомогти компанії «Кока Кола Беверіджис Україна Лімітед» збільшити свою ринкову частку та скласти гідну конкуренцію на ринку безалкогольних напоїв не тільки в Україні, але й за кордоном. en_US
dc.description.abstract EN: The article provides a detailed analysis of the competitiveness of the Ukrainian company “Coca Cola Beverages Ukraine Limited” and suggests the main ways to increase its competitive position. To begin with, we were able to study the concept of competitiveness and determined that a competitive company is a company that achieves its goal and successfully operates in the market with a large number of competitors. We have found that it is competition that forces manufacturers to introduce new innovative manufacturing processes and new technologies that should reduce production costs and production costs. So, by improving the quality of its products, the company attracts the attention of new potential customers, which means it increases its own profit. Next, we analyzed the market where Coca Cola Beverages Ukraine Limited operates and determined that it occupies a leading position. Competitive analysis of company Coca Cola Beverages Ukraine Limited showed that the company is a powerful player in the Ukrainian soft drinks market. Today the Coca Cola Beverages Ukraine Company is the leader in its segment. The main competitor of the Coca Cola Beverages Ukraine Limited both in the domestic and an export market is PepsiCo Ukraine. We have proposed the following ways to increase the competitiveness of our company as expanding the range of products and diversifying the main business of the company. To expand the range, we propose to focus on increasing the range of juices, since the trend of healthy eating is becoming popular among Ukrainian and this will allow the company Coca Cola Beverages Ukraine Limited to conquer a new niche in the market. In terms of diversification, we suggest Coca Cola Beverages Ukraine Limited to deal with the processing of plastic bottles with their subsequent use. This will allow not only to reduce the cost of final products, but also to create a positive image of an environmentally friendly company that cares about the environment and ecology. These measures should help company Coca Cola Beverages Ukraine Limited to increase its market share and compete in the soft drinks market not only in Ukraine, but also abroad.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject конкурентоспроможність en_US
dc.subject конкуренція en_US
dc.subject ринковий сегмент en_US
dc.subject частка ринку en_US
dc.subject SWOT-аналіз en_US
dc.subject диверсифікація en_US
dc.subject безалкогольні напої en_US
dc.subject competitiveness en_US
dc.subject market segment en_US
dc.subject market share en_US
dc.subject SWOT analysis en_US
dc.subject diversification en_US
dc.subject competition en_US
dc.subject soft drinks en_US
dc.title Шляхи підвищення конкурентоспроможності компанії «Кока Кола Беверіджис Україна Лімітед» en_US
dc.title.alternative Ways to increase the competitiveness of the company “Coca Cola Beverages Ukraine limited” en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу