00 DSpace/Manakin Repository

Розвиток подієвого туризму та його вплив на просування території

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Писарева, Ірина Володимирівна
dc.contributor.author Pysareva, Iryna
dc.contributor.author Радіонова, Ольга Миколаївна
dc.contributor.author Radionova, Olha
dc.contributor.author Приходько, Марина Дмитрівна
dc.contributor.author Prykhodko, Maryna
dc.date.accessioned 2021-01-28T10:14:40Z
dc.date.available 2021-01-28T10:14:40Z
dc.date.issued 2020-11
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/688
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/161-19
dc.identifier.citation Писарева І. В. Розвиток подієвого туризму та його вплив на просування території / І. В. Писарева, О. М. Радіонова, М. Д. Приходько // Економічний простір. – 2020. – № 161. – С. 104-109. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5224
dc.description.abstract UK: Розвиток туристичної індустрії сприяє диверсифікації джерел прибутку в регіональний бюджет, що в сукупності з іншими джерелами може стати чинником формування соціально-економічного розвитку окремої дестинації. Розвиток подієвого туризму потрібно розвивати як форму м’якого туризму, що добре пристосовується до місцевого різноманіття. Метою статті є дослідження розвитку подієвого туризму в Україні та його вплив на просування території. У роботі використано загальнонаукові методи та контент-аналіз. Розглянуто значення подієвого складника в розвитку туризму та просуванні територій. Досліджено стан подієвого туризму в Україні, а також визначено ключові моменти, яким варто приділити особливу увагу в рамках розвитку подієвого туризму. Визначено вплив подієвого туризму на розвиток і просування території за допомогою інструментів подієвого маркетингу. en_US
dc.description.abstract EN: Today, most European destinations consider the event tourism organization as a tool for socio-economic development. The tourism industry development contributes to the income sources diversification in the territories budget, which in combination with other sources can be a factor in shaping the socio-economic development of a particular territory. The event tourism development should be developed as a soft tourism form that is well adapted to local diversity. The purpose of the article is to study the event tourism development in Ukraine and its impact on the territory promotion. The article uses general scientific methods and content analysis. Despite the significant scientific achievements on this issue, in the Ukrainian tourism discourse, event tourism has not become the object of due attention. This fully applies to the significant reputational event tourism potential, its ability to act as a factor in shaping the tourist attractiveness of the territory. The structure of event tourism development in Ukraine by events types is investigated in the article. It is determined that the largest share is made up of music festivals and competitions. There are also a significant number of gastronomic festivals, national holidays and festivals, film and theater festivals and theatrical shows, which also attract a large number of visitors. According to the territorial distribution results of events by regions of Ukraine, the largest number of events takes place in the largest cities and regions of Ukraine – Kyiv and Kyiv region, Lviv region, Odessa region and Kharkiv region. The paper proposes the concept use of event marketing in tourism, which is due to the fact that in modern conditions it is becoming increasingly difficult to capture the attention of tourists; and as old marketing tools lose their effectiveness over time, destinations are forced to invent new concepts that fully meet the requirements of today's target audience. One of the tools that allows you to retain and attract visitors and investors is event marketing. Event marketing in tourism is the event use to promote a certain area and attract consumers who do not find a tourist destination attractive enough to visit it for no reason.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject подієвий туризм en_US
dc.subject маркетинг території en_US
dc.subject фестивалі en_US
dc.subject подієвий маркетинг en_US
dc.subject просування території en_US
dc.subject event tourism en_US
dc.subject festivals en_US
dc.subject event marketing en_US
dc.subject territory marketing en_US
dc.subject territory promotion en_US
dc.title Розвиток подієвого туризму та його вплив на просування території en_US
dc.title.alternative Event tourism development and its influence on the territory promotion en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу