00 DSpace/Manakin Repository

Комунікаційний інструментарій у формуванні бренду міста

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Мороз, Олена Василівна
dc.contributor.author Мороз, Елена Васильевна
dc.contributor.author Moroz, Olena
dc.contributor.author Герасимчук, Вікторія Володимирівна
dc.contributor.author Герасимчук, Виктория Владимировна
dc.contributor.author Gherasymchuk, Viktorija
dc.contributor.author Бондаренко, А. О.
dc.contributor.author Бондаренко, А. О.
dc.contributor.author Bondarenko, Anastasiia
dc.date.accessioned 2021-01-26T08:32:02Z
dc.date.available 2021-01-26T08:32:02Z
dc.date.issued 2020-10
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/index.php/vipusk-26-2020
dc.identifier DOI https://doi.org/10.32782/easterneurope.26-18
dc.identifier.citation Мороз О. В. Комунікаційний інструментарій у формуванні бренду міста / О. В. Мороз, В. В. Герасимчук, А. О. Бондаренко // Cхідна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2020. – № 26. – С. 108-113. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5080
dc.description.abstract UK: Стаття присвячена дослідженню комунікаційного інструментарію, що застосовується у процесі формування бренду міста. У статті розкрито сутність брендингу міста, описано фактори формування іміджу міста. На прикладі міста Вінниця аналізується процес створення бренду. Досліджується комплекс маркетингового комунікаційного інструментарію, що використовується в процесі геобрендингу та управління іміджом міста. Описується застосування класичних комунікаційних маркетингових інструментів у процесі брендингу великих міст та розглядається можливість їх використання для малих міст. Досліджуються спеціальні комунікаційні інструменти геобрендингу, їх місце в процесі формування іміджу міста загалом та можливості реалізації у процесі брендингу міст зокрема. Визначається комплекс комунікаційного інструментарію, що застосовується у процесі формування бренду, залежно від розміру міста. en_US
dc.description.abstract RU: Статья посвящена исследованию коммуникационного инструментария, применяемого в процессе формирования бренда города. В статье раскрыта сущность брендинга города, описаны факторы формирования имиджа города. На примере Винницы анализируется процесс создания бренда. Исследуется комплекс маркетингового коммуникационного инструментария, используемого в процессе геобрендингу и управления имиджем города. Описывается применение классических коммуникационных маркетинговых инструментов в процессе брендинга крупных городов и рассматривается возможность их использования для малых городов. Исследуются специальные коммуникационные инструменты геобрендингу, их место в процессе формирования имиджа города в целом и возможности реализации для брендинга городов в частности. Определяется комплекс коммуникационного инструментария, применяемого в процессе формирования бренда, в зависимости от размера города.
dc.description.abstract EN: The article is devoted to the study of communication tools used in the process of forming a city brand. The relevance of this topic determines many factors, including the low prestige of domestic goods, the growth of urbanization and the outflow of labor and intellectual resources. The influence of these factors can be traced in many industries, but it is the strongest in the economy of small towns, leading to their impoverishment and gradual extinction. However, the restrictions imposed by the global quarantine imposed as a result of the COVID-19 pandemic, while only able to strengthen current processes, also create opportunities for more effective promotion of domestic and local goods and services. Therefore, in the current conditions, communication is of particular importance in order to inform potential consumers about local opportunities and resources, which is an important part of creating a city brand. In turn, the creation and promotion of a brand is a relevant and effective way for small towns to demonstrate their own identity and attract resources for the development of the city, which in turn contributes to an increase in the level of urban competitiveness. Thus, the study of the place of communication tools in brand formation is highly relevant. That is why the article pays attention to disclosing the essence of city branding, and also describes the factors of forming the city’s image. On the example of successful branding of the city of Vinnitsa, the process of creating a brand is analyzed, after which the complex of marketing communication tools used in the process of geo-branding and management of the city’s image is investigated. The article describes the use of classical communication marketing tools in the branding process of large cities, after which the possibility of their use for small cities is considered. Special communication tools used ingeo-branding are also investigated, their place in the process of forming the image of the city as a whole and the possibilities of implementation in the process of branding towns are described. A set of communication tools used in the process of brand formation is determined, depending on the size of the city.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject комунікації en_US
dc.subject геобрендинг en_US
dc.subject бренд en_US
dc.subject брендинг міста en_US
dc.subject просування міста en_US
dc.subject реклама en_US
dc.subject піар en_US
dc.subject маркетингові комунікаційні інструменти en_US
dc.subject маркетинг подій en_US
dc.subject маркетингова стратегія en_US
dc.subject коммуникации en_US
dc.subject брендинг города en_US
dc.subject продвижение города en_US
dc.subject пиар en_US
dc.subject маркетинговые коммуникационные инструменты en_US
dc.subject маркетинг событий en_US
dc.subject маркетинговая стратегия en_US
dc.subject communications en_US
dc.subject geobranding en_US
dc.subject brand en_US
dc.subject city brand en_US
dc.subject city promotion en_US
dc.subject advertising en_US
dc.subject PR en_US
dc.subject marketing tools en_US
dc.subject event marketing en_US
dc.subject marketing strategy en_US
dc.title Комунікаційний інструментарій у формуванні бренду міста en_US
dc.title.alternative Коммуникационный инструментарий в формировании бренда города en_US
dc.title.alternative Сommunication tools in city brand formation en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу