DSpace Repository

Аспекти еколого-економічного оцінювання заходів щодо зменшення рівня загазованості житлового району

Show simple item record

dc.contributor.author Тимошенко, Олена Анатоліївна
dc.contributor.author Тимошенко, Елена Анатольевна
dc.contributor.author Tymoshenko, Olena
dc.contributor.author Жердєва, Маргарита Ігорівна
dc.contributor.author Жердева, Маргарита Игоревна
dc.contributor.author Zherdieva, Marharyta
dc.contributor.author Череповська, Аліна Геннадіївна
dc.contributor.author Череповская, Алина Геннадиевна
dc.contributor.author Cherepovska, Alina
dc.date.accessioned 2021-01-25T13:10:18Z
dc.date.available 2021-01-25T13:10:18Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier http://journals.uran.ua/index.php/wissn028/article/view/97032
dc.identifier.citation Тимошенко О. А. Аспекти еколого-економічного оцінювання заходів щодо зменшення рівня загазованості житлового району / О. А. Тимошенко, М. І. Жердєва, А. Г. Череповська // Новини інженерної науки Придніпров’я. – 2017. – № 1. – С. 59-65 en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5076
dc.description.abstract UK: Постановка проблеми. Частка відпрацьованих газів автомобілів у забрудненні атмосферного повітря м. Дніпро змінюється залежно від часу та пропорційна інтенсивності руху транспортних засобів. Максимальна концентрація відмічається в години пік. При русі з однією і тією ж інтенсивністю найбільше забруднення повітря спостерігається в районах, щільно забудованих високими будинками, і вздовж доріг із вузькою проїжджою частиною. Граничні концентрації шкідливих або токсичних компонентів у повітрі встановлюються як гігієнічні норми, тобто з точки зору безпосередньої охорони здоров'я людини. Особливо небезпечні для здоров'я людини окис вуглецю і оксиди азоту. Незалежно від існуючої відмінності думок щодо ступеня шкідливості відпрацьованих газів, у всьому світі з метою охорони здоров'я людини проводяться серйозні заходи, спрямовані на обмеження забруднення повітря автомобільними викидами. Мета статті − визначити екологічний та економічний ефекти від застосування заходів, що знижують ступінь загазованості примагістральної території лінійними джерелами забруднення. Виклад основного матеріалу. Реконструкція примагістральної території передбачає закладання вздовж магістральних вулиць газозахисних смуг зелених насаджень. Запропоновано варіанти таких смуг. Визначено екологічний та економічний ефекти від застосування спеціальних смуг озеленення в житловому районі, а також економічні збитки від загазованості примагістральних територій вихлопними газами автомобілів без урахування смуг озеленення та з урахуванням. Результати дослідження. Екологічний ефект склав 40...50 % залежно від досліджуваної вулиці, а економічний ефект − 3,424 млрд грн/рік (у цілому по всіх вулицях). Економічні збитки склали: в умовах існуючої житлової забудови − 17,616 млрд грн/рік, в умовах облаштування газозахисних смуг − 13,583 млрд грн/рік. en_US
dc.description.abstract RU: Постановка проблемы. Доля отработанных газов автомобилей в загрязнении атмосферного воздуха г. Днепр меняется в зависимости от времени и пропорциональна интенсивности движения транспортных средств. Максимальная концентрация отмечается в часы пик. При движении автотранспорта с одинаковой интенсивностью максимальный уровень загрязнения воздуха наблюдается в районах, плотно застроенных высокими домами, и вдоль дорог с узкой проезжей частью. Предельные концентрации вредных или токсичных компонентов в воздухе устанавливаются в качестве гигиенических норм, то есть с точки зрения непосредственной охраны здоровья человека. Особенно опасными для здоровья человека являются окись углерода и окислы азота. Независимо от существующих различий во мнениях относительно степени вредности отработанных газов во всем мире с целью охраны здоровья человека проводятся серьезные мероприятия, направленные на ограничение загрязнения воздуха автомобилями. Цель статьи − определить экологический и экономический эффекты от применения мер, снижающих степень загазованности примагистральной территории линейными источниками загрязнения. Изложение основного материала. Реконструкция примагистральной территории предусматривает устройство вдоль магистральных улиц газозащитных полос зеленых насаждений. Предложены варианты именно таких полос. Определены экологический и экономический эффекты от применения специальных полос озеленения в жилом районе, а также экономический ущерб от загазованности примагистральных территорий выхлопными газами автомобилей без учета полос озеленения и с их учетом. Результаты исследования. Экологический эффект составил 40...50 % в зависимости от исследуемой улицы, а экономический эффект − 3,424 млрд грн/год (в целом по всем улицам). Экономический ущерб составил: в условиях существующей жилой застройки − 17,616 млрд грн/год, в условиях обустройства газозащитных «зеленых» полос − 13,583 млрд грн/год.
dc.description.abstract EN: Statement of the problem. The proportion of exhaust gases of vehicles in air pollution Dnipro varies with time and is proportional to the intensity of movement of vehicles. The maximum concentration observed at peak hours. When driving with the same intensity, the greatest pollution is observed in areas densely built tall buildings, and along roads with narrow carriageway. The maximum concentration of harmful or toxic components in the air are set as the hygienic norms, that is, from the point of view of protection of human health. Particularly dangerous to human health are carbon monoxide and oxides of nitrogen. Regardless of the existing differences of opinion regarding the degree of hazard of the exhaust gases around the world with the aim of protecting human health carried out extensive activities aimed at limiting air pollution from cars. The purpose of this article is to determine environmental and economic effects of measures that reduce the degree of contamination premastering areas of linear sources of pollution. Presentation of the basic material. Reconstruction premastering territory provides a Foundation along the main streets hatsuhana strips of green space. The proposed variants of such bands. Determined environmental and economic effects from the use of special strips of greenery in a residential area, as well as economic losses arising from the contamination of territories premastering exhaust gases of vehicles without regard to lanes landscaping and accounting. The results of the study. The environmental effect was 40...50% depending on the study street, and the economic effect − 3,424 billion/year (in all streets). Economic losses amounted to: in the context of existing residential development − 17,616 billion/year, in terms of arrangement hatsuhana stripes − 13,583 billion/year.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject еколого-економічне оцінювання en_US
dc.subject рівень загазованості en_US
dc.subject примагістральна територія en_US
dc.subject реконструкція житлового району en_US
dc.subject газозахисна смуга озеленення en_US
dc.subject эколого-экономическая оценка en_US
dc.subject уровень загазованности en_US
dc.subject газозащитная полоса озеленения en_US
dc.subject примагистральная территория en_US
dc.subject реконструкция жилого района en_US
dc.subject ecological-economic assessment en_US
dc.subject level of contamination en_US
dc.subject hatsuhana landscaped en_US
dc.subject premastering the territory en_US
dc.subject reconstruction of the residential area en_US
dc.title Аспекти еколого-економічного оцінювання заходів щодо зменшення рівня загазованості житлового району en_US
dc.title.alternative Аспекты эколого-экономической оценки мероприятий относительно уменьшения уровня загазованности жилого района en_US
dc.title.alternative Aspects of ecological - economіc evaluation on reducing the level of gas residential area en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account