DSpace Repository

Ефективність збутової діяльності та місткість ринку плодово-ягідної продукції півдня України

Show simple item record

dc.contributor.author Колокольчикова, Ірина Володимирівна
dc.contributor.author Kolokolchykova, Iryna
dc.date.accessioned 2021-01-20T19:44:50Z
dc.date.available 2021-01-20T19:44:50Z
dc.date.issued 2020-01
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/153-4
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/445/433
dc.identifier.citation Колокольчикова І. В. Ефективність збутової діяльності та місткість ринку плодово-ягідної продукції півдня України / І. В. Колокольчикова // Економічний простір. – 2020. – № 153. – С. 25-29. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5037
dc.description.abstract UK: Одним зі шляхів успішного розвитку ринку плодово-ягідної продукції Півдня України є підвищення ефективності реалізаційної діяльності. Ці дії є стратегічними, тому що дають змогу оцінити збутову політику господарств-вироб-ників, визначити характерні риси, притаманні лише цьому регіону, встановити місткість реального ринку продукції. Виявлення характерних тенденцій, які притаманні регіону, що досліджується, щодо товарної структури зерняткових та кісточкових плодів, а також ягід дає можливість виокремити регіональний аспект розвитку галузі. Аналіз тен-денцій розвитку ринку плодів та ягід за реалізаційними показниками та оцінювання каналів збуту дають підстави го-ворити про міцність зв’язків з потенційними покупцями. Отримані результати є підставою висновків щодо недоліків та складності процесу збуту задля пошуку шляхів їх вирішення. en_US
dc.description.abstract EN: The article is devoted to research of the market of fruit and berry products in the South of Ukraine on the issues of product sales, market capacity and analysis of the situation that has developed. The volume of sales of fruits and berries in Ukraine as a whole, as well as in its southern regions, namely in Zaporozhe, Mykolaiv, Odessa and Kherson. The analysis of the level of marketability of products in the context of agricultural enterprises and households that represent the small business sector. An explanation is given for the value of the level of profitability of sales. The result of the study is the following. Regional fea-tures of the implementation activities of farms in the South of Ukraine in the context of seed and stone fruits that are being sold are established. The analysis revealed that the region reflects trends in General relative to the volume of sales of grain fruits, namely apples. However, among stone fruits, the production volumes of such types as cherries, cherries, peaches and apricots, give grounds to conclude that the best position of the South of Ukraine among other natural zones. One of the reasons for this state is the natural and climatic potential of this growing area. The market capacity of this regional segment is estimated and it is found that there is a tendency to decrease the size of the indicator. Comparing the level of marketability of fruits and berries among agricultural enterprises and households of the population, leads to the conclusion that the best position for representa-tives of medium-sized businesses. Farms of the population have a low level of marketability of products due to the fact that most of them are not commercial in the form of management. The products are produced by the population for their own consump-tion, and only a part of it is sold as leftovers. Also, the reason for the low indicator is the lack of permanent connections with potential buyers and the inability to enter sales markets. There are several channels for selling products in Ukraine and in the southern part of the country. The reasons for reducing the profitability of implementation activities by regions are determined. As a comprehensive solution to complex issues in the market of fruit and berry products in the South of Ukraine is the develop-ment of a regional concept of development and implementation of its components in order to improve performance indicators.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject ефективність en_US
dc.subject збут en_US
dc.subject ринок en_US
dc.subject місткість ринку en_US
dc.subject рівень рентабельності en_US
dc.subject потенційні покупці en_US
dc.subject efficiency en_US
dc.subject sales en_US
dc.subject market en_US
dc.subject market capacity en_US
dc.subject level of profitability en_US
dc.subject potential buyers en_US
dc.title Ефективність збутової діяльності та місткість ринку плодово-ягідної продукції півдня України en_US
dc.title.alternative Efficiency of sales activity and market capacity of fruit and berry products in the south of Ukraine en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account