00 DSpace/Manakin Repository

Управління продуктовими інноваціями у контексті їх впровадження суб’єктом господарювання

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бреус, Світлана Василівна
dc.contributor.author Бреус, Светлана Васильевна
dc.contributor.author Breus, Svitlana
dc.contributor.author Байрамов, Махір
dc.contributor.author Байрамов, Махир
dc.contributor.author Bairamov, Makhir
dc.date.accessioned 2020-12-21T07:45:09Z
dc.date.available 2020-12-21T07:45:09Z
dc.date.issued 2020-10
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/index.php/vipusk-26-2020
dc.identifier DOI https://doi.org/10.32782/easterneurope.26-9
dc.identifier.citation Бреус С. В. Управління продуктовими інноваціями у контексті їх впровадження суб’єктом господарювання / С. В. Бреус, М. Байрамов // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2020. – № 26. – С. 55-61. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/4857
dc.description.abstract UK: У статті здійснено дослідження впливу чинників зовнішнього та внутрішнього середовища на діяльність суб’єктів господарювання в сучасних умовах. У комплексі розглянуто сутність та класифікації категорій «інновації», «управління інноваціями». Окрему увагу приділено дослідженню сутності продуктових інновацій. Здійснено дослідження особливостей стратегій з урахуванням їх можливостей щодо управління впровадженням продуктових інновацій суб’єктами господарювання. З огляду на здійснений синтез класифікацій інновацій у контексті управління впровадженням продуктових інновацій запропоновано здійснювати обґрунтування та розроблення суб’єктами господарювання з можливістю поєднання та одночасного використання їх. Наведено типові процедури формування стратегії управління впровадженням продуктових інновацій та критерії, що слугують індикаторами задля її обґрунтування та розроблення. en_US
dc.description.abstract RU: В статье осуществлено исследование влияния факторов внешней и внутренней среды на деятельность субъектов хозяйствования в современных условиях. В комплексе рассмотрены сущность и классификации категорий «инновации», «управление инновациями». Отдельное внимание уделено исследованию сущности продуктовых инноваций. Осуществлено исследование особенностей стратегий с учетом их возможностей касательно управления внедрением продуктовых инноваций субъектами хозяйствования. С учетом осуществленного синтеза классификаций инноваций в контексте управления внедрением продуктовых инноваций предложено осуществлять обоснование и разработку субъектами хозяйствования стратегий с возможностью сочетания и одновременного использования их. Приведены типичные процедуры формирования стратегии управления внедрением продуктовых инноваций и критерии, служащие индикаторами с целью ее обоснования и разработки.
dc.description.abstract EN: The article examines the factors of the external and internal environment on the activities of economic entities in modern conditions. The complex considers the essence and classifications of the categories “innovation”, “innovation management”. Special attention is paid to the study of the essence of product innovations. A study of the features of strategies, taking into account their capabilities for innovation management in the context of managing their implementation. Emphasis is placed on the fact that their choice depends on the degree of market saturation and the ability of businesses to update their range. It was found that important in deciding on the feasibility of productive innovations in the context of their management is the allocation of strategic alternatives (four options for strategy) to create product innovations and proposed relevant for implementation to consider the product-market strategy (The Ansoff Matrix). The article, taking into account the synthesis of classifications of innovations in the context of managing the implementation of product innovations, focuses on the feasibility of justification and development of economic entities adequate to modern economic conditions strategies, combining them and using them to improve financial and economic performance of economic entities. Given that the feasibility and feasibility of innovation by the business entity is always related to its current state, technical, technological and financial base, etc., the feasibility and feasibility of developing and implementing a strategy for managing the implementation of product innovations can be considered a special study. has its own standard procedures, it is justified that the choice of strategy for managing the implementation of product innovations should be based on a number of criteria, such as consistency with financial resources; strategy effectiveness; certainty in terms of achieving the set goal; the optimal combination of the expected achievement of the desired profitability and possible risk and uncertainty of the future; consistency of the planned investments with the general economic conditions of the external environment.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject інновації en_US
dc.subject управління інноваціями en_US
dc.subject продуктові інновації en_US
dc.subject управління впровадженням продуктових інновацій en_US
dc.subject стратегії en_US
dc.subject инновации en_US
dc.subject управление инновациями en_US
dc.subject продуктовые инновации en_US
dc.subject управление внедрением продуктовых инноваций en_US
dc.subject стратегии en_US
dc.subject innovations en_US
dc.subject innovation management en_US
dc.subject product innovations en_US
dc.subject product innovation implementation management en_US
dc.subject strategies en_US
dc.title Управління продуктовими інноваціями у контексті їх впровадження суб’єктом господарювання en_US
dc.title.alternative Управление продуктовыми инновациями в контексте их внедрения субъектом хозяйствования en_US
dc.title.alternative Management of product innovations in the context of their implementation by the business entity en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу