00 DSpace/Manakin Repository

Концепція інфраструктурного маркетингу розвитку роздрібної торгівлі

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бугріменко, Роман Михайлович
dc.contributor.author Бугрименко, Роман Михайлович
dc.contributor.author Buhrimenko, Roman
dc.date.accessioned 2020-12-16T10:17:59Z
dc.date.available 2020-12-16T10:17:59Z
dc.date.issued 2020-02
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/25_2020/25.pdf
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.25-23
dc.identifier.citation Бугріменко Р. М. Концепція інфраструктурного маркетингу розвитку роздрібної торгівлі / Р. М. Бугріменко // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2020. – № 25. – С. 160-165. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/4817
dc.description.abstract UK: Розроблено концепцію інфраструктурного маркетингу розвитку роздрібної торгівлі на принципах синтезу діагностичного і маркетингового підходів. Також підсумком цього дослідження є обґрунтовані автором організаційні, аналітичні, адміністративні, інвестиційні, інноваційні й економічні механізми комплексного підходу до формування інфраструктурного розвитку роздрібної торгівлі, який являє собою синтез інструментів регіонального маркетингу, маркетингу взаємодії та маркетингу об’єктів інфраструктури. Відмінною рисою пропонованої концепції є використання інструментів комплексного діагностування торговельних організацій, що дає змогу отримати додаткові конкурентні переваги, розроблення маркетингових рішень, спрямованих на посилення ролі інфраструктурних взаємодій в умовах розвитку роздрібної торгівлі. en_US
dc.description.abstract RU: Разработана концепция инфраструктурного развития маркетинга розничной торговли на принципах синтеза диагностического и маркетингового подходов. Также итогом данного исследования являются обоснованные автором организационные, аналитические, административные, инвестиционные, инновационные и экономические механизмы комплексного подхода к формированию инфраструктурного развития розничной торговли, который представляет собой синтез инструментов регионального маркетинга, маркетинга взаимодействия и маркетинга объектов инфраструктуры. Отличительной чертой предлагаемой концепции является использование инструментов комплексного диагностирования торговых организаций, что позволяет получить дополнительные конкурентные преимущества, разработка маркетинговых решений, направленных на усиление роли инфраструктурных взаимодействий в условиях развития розничной торговли.
dc.description.abstract EN: The functioning of trade organizations depends to a large extent on the level of development, use and location of the infrastructure elements of trade. On this basis, the transformation of existing trade elements of the urban sphere of circulation should be based on marketing concepts, adequately reflecting the level of achieved potential of development of multilevel trading networks, their infrastructure in different cities. The result of the scientific research is the author's assertion that in the formation of infrastructure development of retail trade it is necessary to systematically identify the degree of influence of infrastructure objects on network development, most effectively form interaction with the entities of infrastructure support in order to increase the degree of adaptation of network development, increase the competitiveness of retail enterprises, concept of infrastructure marketing of the development of retail trade, developed for the first time by the author. Development of the system of infrastructure support of trade enterprises on the basis of introduction of the concept of infrastructure marketing of development of retail trade allows to receive additional competitive advantages at the expense of more efficient use of internal and external sources of adaptation and flexibility of the trading network. The author developed the concept of infrastructure development of retail marketing based on the principles of synthesis of diagnostic and marketing approaches. The author also provides the results of this research with organizational, analytical, administrative, investment, innovative and economic mechanisms of a comprehensive approach to the formation of infrastructure development of retail trade, which is a synthesis of regional marketing tools, interaction marketing and marketing of infrastructure facilities. A distinctive feature of the proposed concept is the use of tools for complex diagnostics of retail organizations, which gives you additional competitive advantages, the development of marketing solutions aimed at strengthening the role of infrastructure interactions in the development of retail trade.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject концепція інфраструктурного маркетингу en_US
dc.subject роздрібна торгівля en_US
dc.subject неймінг en_US
dc.subject ритейлери en_US
dc.subject бенчмаркинг en_US
dc.subject мережева торгівля en_US
dc.subject інтегрований маркетинг en_US
dc.subject маркетинг взаємодії з суб’єктами інфраструктурного забезпечення en_US
dc.subject маркетинг інфраструктури en_US
dc.subject концепция инфраструктурного маркетинга en_US
dc.subject розничная торговля en_US
dc.subject нейминг en_US
dc.subject ритейлеры en_US
dc.subject сетевая торговля en_US
dc.subject интегрированный маркетинг en_US
dc.subject маркетинг взаимодействия с субъектами инфраструктурного обеспечения en_US
dc.subject маркетинг инфраструктуры en_US
dc.subject infrastructure marketing concept en_US
dc.subject retail trade en_US
dc.subject naming en_US
dc.subject retailers en_US
dc.subject benchmarking en_US
dc.subject network trade en_US
dc.subject integrated marketing en_US
dc.subject marketing of interaction with infrastructure support entities en_US
dc.subject infrastructure marketing en_US
dc.title Концепція інфраструктурного маркетингу розвитку роздрібної торгівлі en_US
dc.title.alternative Концепция инфраструктурного маркетинга развития розничной торговли en_US
dc.title.alternative Concept of infrastructure marketing retail development en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу