dc.contributor.author |
Пугачевська, Катерина Йосипівна |
|
dc.contributor.author |
Пугачевская, Екатерина Иосифовна |
|
dc.contributor.author |
Pugachevska, Kateryna |
|
dc.contributor.author |
Лизанець, Анжела Гейзівна |
|
dc.contributor.author |
Лизанец, Анжела Гейзивна |
|
dc.contributor.author |
Lyzanets, Аnzhela |
|
dc.contributor.author |
Полянська, Вікторія Едуардівна |
|
dc.contributor.author |
Полянская, Виктория Эдуардовна |
|
dc.contributor.author |
Polyanska, Victoriia |
|
dc.date.accessioned |
2020-09-10T08:48:43Z |
|
dc.date.available |
2020-09-10T08:48:43Z |
|
dc.date.issued |
2020-02 |
|
dc.identifier |
http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/24_2020/21.pdf |
|
dc.identifier |
DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.24-19 |
|
dc.identifier.citation |
Пугачевська К. Й. Особливості просування товарів на міжнародні ринки / К. Й. Пугачевська, А. Г. Лизанець, В. Е. Полянська // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2020. – № 24. – С. 132-137. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/3797 |
|
dc.description.abstract |
UK: У статті розглянуто сутність, інструменти просування товару, рекомендації щодо управління ним,
а також формування стратегії просування товарів на міжнародні ринки. Визначено залежність просуван-
ня товарів від застосовуваних методів виходу підприємства на міжнародний ринок. Проаналізовано осо-
бливості та тенденції розвитку методів просування в Україні та світі. Серед інших методів просування
товарів вітчизняним підприємствам рекомендовано подальшу активізацію просування через Інтернет.
Визначено, що просування є важливою частиною маркетингу підприємств і використовується для інфор-
мування, переконування, нагадування споживачам про товари, ідеї, діяльність. Зазначено, що українським
підприємствам потрібно спиратися на досвід розвинених країн: систематично керувати просуванням, ви-
користовувати нестандартні та сучасні методи з урахуванням особливостей міжнародного середовища. |
en_US |
dc.description.abstract |
RU: В статье рассмотрены сущность, инструменты продвижения товара, рекомендации по управле-
нию им, а также формирование стратегии продвижения товаров на международный рынок. Определена
зависимость продвижения товаров от применяемых методов выхода предприятия на международный
рынок. Проанализированы особенности и тенденции развития методов продвижения в Украине и мире.
Среди других методов продвижения товаров отечественным предприятиям рекомендуется дальнейшая
активизация продвижения через Интернет. Определено, что продвижение является важной частью мар-
кетинга предприятий и используется для информирования, убеждения, напоминания потребителям о товарах, идеях, деятельности. Отмечено, что украинским предприятиям нужно опираться на опыт раз-
витых стран: систематически управлять продвижением, использовать нестандартные и современные
методы с учетом особенностей международной среды. |
|
dc.description.abstract |
EN: In the conditions of the world economy globalization fierce competition, saturation of markets, excess supply
of goods over demand, constant growth of consumer requirements significantly complicate the trading activities of
enterprises. All these form necessity of the formation of the effective mechanism for promotion of Ukrainian products
at the international markets. It is becoming increasingly difficult to attract consumer attention only through regular
advertising. In this connection, the urgent task is to find innovative effective methods of attracting customers and
maintaining market positions. Ukrainian enterprises should apply modern effective mechanisms of forming and
maintaining the goods and enterprise image by improving the promotion complex at the national and especially
international markets. The article deals with the essence, tools of the goods promotion, its management recommendations
and the basis of formation of the goods promotion strategy. The dependence of the goods promotion on the
applied methods of enterprise entry into the international market is determined. The peculiarities and tendencies of
the development of promotion methods in Ukraine and in the world practice are analyzed. Among other methods
of promoting goods, it is recommended to further intensify promotion through the Internet, which is very promising
today. It is determined that promotion is an important part of enterprise marketing and is used to inform, persuade,
remind consumers about products, ideas, activities and etc. Today, in the dynamic market environment, the constant
analysis of trends and opportunities to apply the most up-to-date tools for promoting goods by domestic enterprises
is relevant. It is stated that Ukrainian enterprises should rely on the experience of developed countries: systematically
manage the promotion, use non-standard and modern methods, taking into account the peculiarities of the
international environment. The prospect of further research is the detailed study of foreign experience of promoting
goods in international markets and possible ways of its adaptation to the Ukrainian reality |
|
dc.language.iso |
uk |
en_US |
dc.subject |
управління просуванням |
en_US |
dc.subject |
стимулювання збуту |
en_US |
dc.subject |
стратегія просування |
en_US |
dc.subject |
реклама |
en_US |
dc.subject |
просування товару |
en_US |
dc.subject |
маркетингові комунікації |
en_US |
dc.subject |
Інтернет-маркетинг |
en_US |
dc.subject |
продвижение товара |
en_US |
dc.subject |
Интернет-маркетинг |
en_US |
dc.subject |
стимулирование сбыта |
en_US |
dc.subject |
управление продвижением |
en_US |
dc.subject |
стратегия продвижения |
en_US |
dc.subject |
маркетинговые коммуникации |
en_US |
dc.subject |
sales promotion |
en_US |
dc.subject |
Internet marketing |
en_US |
dc.subject |
marketing communication |
en_US |
dc.subject |
advertising |
en_US |
dc.subject |
promotion strategy |
en_US |
dc.subject |
promotion |
en_US |
dc.subject |
promotion management |
en_US |
dc.title |
Особливості просування товарів на міжнародні ринки |
en_US |
dc.title.alternative |
Особенности продвижения товаров на международные рынки |
en_US |
dc.title.alternative |
Peculiarities of product promotion on international markets |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |