00 DSpace/Manakin Repository

Особливості формування компетенцій персоналу у сфері малого бізнесу

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Коваленко, Владислав Сергійович
dc.contributor.author Коваленко, Владислав Сергеевич
dc.contributor.author Kovalenko, Vladislav
dc.contributor.author Маркова, Світлана Вікторівна
dc.contributor.author Маркова, Светлана Викторовна
dc.contributor.author Markova, Svitlana
dc.contributor.author Чкан, Анна Сергіївна
dc.contributor.author Чкан, Анна Сергеевна
dc.contributor.author Chkan, Anna
dc.date.accessioned 2020-09-09T09:58:35Z
dc.date.available 2020-09-09T09:58:35Z
dc.date.issued 2020-02
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/24_2020/17.pdf
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.24-15
dc.identifier.citation Коваленко В. С. Особливості формування компетенцій персоналу у сфері малого бізнесу / В. С. Коваленко, С. В. Маркова, А. С. Чкан // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2020. – № 24. – С. 106-115.‬ en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/3790
dc.description.abstract UK: У статті розглянуто актуальні питання менеджменту персоналу підприємств малого бізнесу та роз- роблено пропозиції щодо вдосконалення та розвитку компетенцій співробітників. Визначено, що поняття «компетентність» і «компетенція» часто використовуються як синоніми. Однак ці поняття хоча і тіс- но пов’язані одне з одним, мають різні значення. Визначено основні проблеми ефективного формування компетенцій персоналу як головної форми підвищення ефективності та якості праці в бізнесі. Розгляну- то потребу в чіткому переліку оптимального набору, ранжуванні та порівнянні якостей, необхідних для конкретно визначеної посади. Розроблено та впроваджено модель компетенцій, засобів їх перевірки та профілів посад, що дає змогу більш ефективно створювати колектив, конструктивно вирішувати поставлені завдання та згуртовувати колектив навколо вибраних проєктів та цілей, що є актуальним для підприємств малого бізнесу. en_US
dc.description.abstract RU: В статье рассмотрены актуальные вопросы менеджмента персонала предприятий малого бизнеса и разработаны предложения по совершенствованию и развитию компетенций сотрудников. Определе- но, что понятия «компетентность» и «компетенция» часто используются как синонимы. Однако эти понятия хотя и тесно связаны друг с другом, имеют разные значения. Определены основные проблемы эффективного формирования компетенций персонала как главной формы повышения эффективности и качества труда в бизнесе. Рассмотрена потребность в четком перечне оптимального набора ранжиро- вания и сравнения качеств, необходимых для определенной должности. Разработана и внедрена модель компетенций, средств их проверки и профилей должностей, что позволяет более эффективно создавать коллектив, конструктивно решать поставленные задачи и сплачивать коллектив вокруг избранных проектов и целей, что является актуальным для предприятий малого бизнеса.
dc.description.abstract EN: Not only do small businesses saturate the market with goods and services and drive the economy, but they also provide employment and well-being for the population, affecting both the economic and social performance of the country. Therefore, the quality level of business development depends also on how qualified, experienced and moral the personnel and management involved in the circulation of goods and services are. Small business is one of the key players in the socio-economic development of Ukraine, and therefore the research and improvement of forms and methods of forming the competencies of managers and staff of small businesses will have a positive impact on the overall development of business relations in the country. The basis of modern management is the understanding that for effective management of the organization management needs to know the capabilities of «company people», which involves identifying and studying the competencies of employees in order to maximize their potential, as well as timely and purposeful development. The article deals with topical issues of personnel management of small business enterprises and development of proposals for improvement and development of employees’ competencies. The authors find that the terms «competence» and «competence» are often used as synonymous words. However, these concepts, although closely related to each other, have different meanings. The main problems and obstacles to the effective formation of staff competencies are identified as the main form of improving the efficiency and quality of work in business. The authors consider the need for a clear list of optimal recruitment, ranking and comparison of the qualities required for a specific position. The implementation of the proposed measures will facilitate the early adoption of sound management decisions aimed at improving the activity of small businesses to improve and develop the competencies of employees. The article develops and implements a model of competencies, means of their verification and profiles of positions, which allows to create a team more effectively, constructively solve set tasks and to unite the team around selected projects and goals, which is relevant for small business enterprises.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject компетенції en_US
dc.subject персонал en_US
dc.subject знання en_US
dc.subject вміння en_US
dc.subject посада en_US
dc.subject бізнес en_US
dc.subject компетенции en_US
dc.subject умения en_US
dc.subject бизнес en_US
dc.subject знания en_US
dc.subject должность en_US
dc.subject competencies en_US
dc.subject knowledge en_US
dc.subject skills en_US
dc.subject position en_US
dc.subject business en_US
dc.subject staff en_US
dc.title Особливості формування компетенцій персоналу у сфері малого бізнесу en_US
dc.title.alternative Особенности формирования компетенций персонала в сфере малого бизнеса en_US
dc.title.alternative Peculiarities of formation of personnel’ competence in small business en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу