00 DSpace/Manakin Repository

Франчайзинг як форма інтернаціоналізації підприємства ресторанного бізнесу: світовий досвід

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Дригола, Крістіна Володимирівна
dc.contributor.author Dryhola, Christina
dc.contributor.author Вертелецька, Олена Миколаївна
dc.contributor.author Verteletska, Olena
dc.contributor.author Якимчук, Олександр Юрійович
dc.contributor.author Yakymchuk, Oleksandr
dc.date.accessioned 2020-06-24T09:52:38Z
dc.date.available 2020-06-24T09:52:38Z
dc.date.issued 2019-07
dc.identifier DOI 10.30838/ P.ES.2224.040719.20.545
dc.identifier JEL: L83, O57
dc.identifier.citation Дригола К. В. Франчайзинг як форма інтернаціоналізації підприємства ресторанного бізнесу: світовий досвід / К. В. Дригола, О. М. Вертелецька, О. Ю. Якимчук // Економічний простір. – 2019. – № 147. – С. 20-29. en_US
dc.identifier.other http://economicspace.pgasa.dp.ua/article/view/195574
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/3669
dc.description.abstract UK: В статті досліджено та проаналізовано рівень франчайзингової діяльності в Україні та на міжнародному рівні. Відображено, що на сучасному етапі розвитку світових економічних відносин франчайзинг виступає як одна із форм інтернаціоналізації бізнесу. Проаналізовано сутність бізнес-індексу IFA. Розроблено та охарактеризовано динаміку сфер світової франчайзингової діяльності на основі групування франчайзингових підприємств у 10 широких напрямків бізнесу, таких як: автомобілі, ділові послуги, комерційні та житлові послуги, проживання, персональні послуги, ресторани швидкого обслуговування, нерухомість, роздрібна їжа, роздрібні товари та послуги, первісний сервіс. Проаналізовано кількість франчайзингових підприємств, зайнятість у сфері франчайзингу, виробництво франчайзингових підприємств та ВВП франчайзингової сфери за період 2014-2018 рр.. Побудовано діаграми аналізу і розподілу франчайзингової діяльності за типом бізнесу у 2018 р., і розподілу франчайзингової діяльності за кількістю найманих працівників у 2018 р.. Лідерами бізнесу виявлено ресторани швидкого обслуговування - це найбільша категорія, що складає 26% усіх франчайзингових підприємств, і складає 46% франчайзингової зайнятості. Очікується, що цей напрямок бізнесу складе 34% від загальної продукції в 2019 році. Другою за кількістю закладів є лінія персональних послуг, що становить 15% від загальної кількості, однак, це більш дрібні підприємства. Група персональних послуг складає лише 6% франчайзингової зайнятості та 5% продукції. Група ресторанів повних послуг займає другу за величиною частку зайнятості, що становить 13% від загальної кількості. Сегмент ділових послуг, який має більші коефіцієнти виробництва на підприємство та на одного працівника, є другим за величиною показником вартості продукції в секторі франшиз, що становить 14% від загальної кількості. Проаналізовано топ 5 франшиз у ресторанному бізнесі в світі: Subway, Pizza Hut, Auntie Anne’s Hand-Rolled Soft Pretzels, KFC, McDonald’s. Виокремлено особливості, кількість та вартість франшиз даних закладів. Зроблено висновки стосовно перспектив розвитку франчайзингової діяльності ресторанного бізнесу. en_US
dc.description.abstract EN: The level of franchising activities in Ukraine and internationally has been investigated and analyzed in this article. It has been reflected that at the present stage of the development of world economic relations, franchising is a form of internationalization of business. The essence of the IFA business index has been analyzed. The dynamics of global franchisees based on the grouping of franchisees in 10 broad lines of business, such as: cars, business services, commercial and residential services, housing, personal services, fast food restaurants, real estate, retail food, retail goods and services, original service have been developed and characterized in this paper. The number of franchisees, level of employment in franchising, production of franchising enterprises and GDP of franchising industry for the period 2014-2018 have been analyzed. Business leaders have identified fast-food restaurants as the largest category, accounting for 26% of all franchise businesses, and accounting for 46% of franchise employment. This line of business is expected to account for 34% of total output in 2019. The second largest number of establishments is the personal services line, which is 15% of the total, however, these are smaller companies. The personal services group accounts for only 6% of franchise employment and 5% of output. The full-service restaurant group occupies the second largest share of employment, accounting for 13% of the total. The business services segment, which has higher production ratios per enterprise and per employee, is the second largest product value in the franchise sector, accounting for 14% of the total. The top 5 franchises in the restaurant business in the world have been analyzed: Subway, Pizza Hut, Auntie Anne's Hand-Rolled Soft Pretzels, KFC, McDonald's. The features, quantity and cost of franchises of these establishments have been distinguished. Conclusions have been made regarding the prospects for the development of the franchising activity of the restaurant business. Further areas of research have been identified regarding the development of franchising activities in Ukraine.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject франчайзинг en_US
dc.subject франшиза en_US
dc.subject ресторанний бізнес en_US
dc.subject франчайзер en_US
dc.subject інтернаціоналізація en_US
dc.subject франчайзі en_US
dc.subject franchising en_US
dc.subject franchise en_US
dc.subject franchisor en_US
dc.subject internationalization en_US
dc.subject restaurant business en_US
dc.subject franchisees en_US
dc.title Франчайзинг як форма інтернаціоналізації підприємства ресторанного бізнесу: світовий досвід en_US
dc.title.alternative Franchising as a form of restaurant business internationalization: a world experience en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу