00 DSpace/Manakin Repository

Економіко-математичне дослідження сучасного репертуарного театру як соціально-економічної системи

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Сєріков, Анатолій Васильович
dc.contributor.author Sierikov, Anatolii
dc.contributor.author Коваль, Ігор Миколайович
dc.contributor.author Koval, Ihor
dc.date.accessioned 2020-03-24T12:46:27Z
dc.date.available 2020-03-24T12:46:27Z
dc.date.issued 2019-04
dc.identifier http://economicspace.pgasa.dp.ua/article/view/180179
dc.identifier DOI 10.30838/ P.ES.2224.230419.217.487
dc.identifier.citation Сєріков А. В. Економіко-математичне дослідження сучасного репертуарного театру як соціально-економічної системи / А. В. Сєріков, І. М. Коваль // Економічний простір. – 2019. – № 144. – С. 180-193. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/3003
dc.description.abstract UK: Статтю присвячено побудові «концептуального каркасу» моделі сучасного українського репертуарного театру, як соціально-економічної системи, що базується на відомих результатах соціології, біології, теорії систем і математики. При цьому враховано, що театр, з одного боку, є публічною соціально-культурною установою, що покликана виховувати, розвивати, спілкуватися і рухатися до нового рівня розвитку людини. З іншого боку, театр також виступає як легітимно визнаний суб'єкт господарювання, що діє як інфраструктуро утворюючий компонент, створює робочі місця, сплачує податки, підтримує ресторан-готель- туристичний та інші види бізнесу, які надають різні супутні послуги, та таке інше. Оскільки сучасний український репертуарний театр, як суб’єкт, що зайнятий господарською діяльністю, уявляє з себе динамічну систему, в статті дано його математичний опис у вигляді системи нелінійних диференційних рівнянь першого порядку. В якості домінуючих факторів-невідомих в цих рівняннях містяться економічна, організаційна, ментальна та соцієтальна складова внутрішнього середовища театру. Всі перелічені складові взаємодіють із відповідними інституціями у зовнішньому середовищі театру. Формалізований опис містить у собі параметр управління під назвою «інноваторство», який відображає комплекс особових характеристик керівництва театру та його оточення. Аналіз поведінки соціально-економічної моделі театру суттєво спрощується при припущенні, що серед факторів-невідомих найбільш чутливими у інтегральних результатах діяльності театру є економічна та організаційна складові. За таких умов достатньо залишити лише два відповідні диференційні рівняння. Це дозволяє достатньо строго довести, що саме організаційна культура, трудовий менталітет, в якому повинне бути місце такій людській якості як підприємливість, або здатність до інноваційності, є всеохоплюючим, домінуючим фактором росту та розвитку театру. en_US
dc.description.abstract EN: The article is devoted to the construction of a ‘conceptual frame’ for a model of the modern Ukrainian repertory theater as a socio-economic system, based on well-known results of sociology, biology, systems theory, and mathematics. It has been taken into account that the theater, on the one hand, is a public socio-cultural institution intended to educate, cultivate, communicate, and move people forward to a new level of development. On the other hand, the theater also functions as a legitimately recognized business entity, acting as an infrastructure component – creating jobs, paying taxes, supporting restaurant-hotel-tourist and other businesses that provide various related services, and so on. Since the contemporary Ukrainian repertory theater, being an entity engaged in economic activity, represents a dynamic system, the article provides its mathematical description as a system of nonlinear differential equations of the first order. In these equations, the dominant factors-unknown variables are the economic, organizational, mental, and societal components of the theater’s internal environment. All of these components interact with the relevant institutions in the theater’s external environment. The formalized description includes a management parameter called ‘innovativeness’, which reflects a complex of personal characteristics of the theater management and their circle of assistants. Analysis of the behavior of the socio- economic model of the theater is simplified considerably under the assumption that among the factors-unknown variables, the economic and organizational components are most sensitive for the integral results of the theater activity. In these conditions, it is sufficient to leave only two relevant equations. This allows us to prove quite rigorously that it is organizational culture and labor mentality in which there should be room for such a human quality as entrepreneurship or ability to innovate that are a comprehensive, dominant factor in the growth and development of the theater.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject сучасний український репертуарний театр en_US
dc.subject організаційна культура en_US
dc.subject підприємливість en_US
dc.subject нелінійні диференційні рівняння en_US
dc.subject біфуркаційна діаграма en_US
dc.subject modern Ukrainian repertory theater en_US
dc.subject organizational culture en_US
dc.subject entrepreneurship en_US
dc.subject nonlinear differential equations en_US
dc.subject bifurcation diagram en_US
dc.title Економіко-математичне дослідження сучасного репертуарного театру як соціально-економічної системи en_US
dc.title.alternative Economic and mathematical research of modern repertory theater as socio-economic system en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу