00 DSpace/Manakin Repository

Вдосконалення маркетингової діяльності страхової компанії

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Галушко, Олена Ігорівна
dc.contributor.author Галушко, Елена Игоревна
dc.contributor.author Halushko, Olena
dc.contributor.author Протопопова, Наталія Андріївна
dc.contributor.author Протопопова, Наталья Андреевна
dc.contributor.author Protopopova, Nataliia
dc.contributor.author Маргарян, Маріне Львівна
dc.contributor.author Маргарян, Маринэ Львовна
dc.contributor.author Marharian, Marine
dc.contributor.author Якименко, Анжела Миколаївна
dc.contributor.author Якименко, Анжела Николаевна
dc.contributor.author Yakymenko, Anzhela
dc.date.accessioned 2020-03-24T11:07:16Z
dc.date.available 2020-03-24T11:07:16Z
dc.date.issued 2019-01
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/18_2019/58.pdf
dc.identifier.citation Вдосконалення маркетингової діяльності страхової компанії / О. І. Галушко, Н. А. Протопопова, М. Л. Маргарян, А. М. Якименко // Cхідна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 18. – С. 356-359. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2998
dc.description.abstract UK: Страхові компанії України відчувають потребу у введенні нових ідей страхового маркетингу та удосконалення існуючої маркетингової діяльності компанії. Ефективне управління в більшості залежить від ефективності застосування систем маркетингу і успішної діяльності страхових компаній. У статті розглянуті проблеми поліпшення і застосування страховими компаніями нових інформаційних, фінансових і маркетингових інструментів для забезпечення стабільності і конкурентоспроможності, а також для подальшого ефективного розвитку та підтримки активної діяльності в сучасних умовах.Досліджено специфіку планування маркетингу страхових компаній що дозволяє прийти до висновку про складність цього процесу і його важливої ролі в забезпеченні діяльності страховика. В цілому можна уявити процес планування поетапно, починаючи з маркетингової діяльності і завершуючи оформленням маркетингової програми. en_US
dc.description.abstract RU: Страховые компании Украины испытывают потребность во введении новых идей страхового маркетинга и усовершенствование существующей маркетинговой деятельности компании. Эффективное управление в большинстве зависит от эффективности применения систем маркетинга и успешной деятельности страховых компаний. В статье рассмотрены проблемы улучшения и применения страховыми компаниями новых информационных, финансовых и маркетинговых инструментов для обеспечения стабильности и конкурентоспособности, а также для дальнейшего эффективного развития и поддержки активной деятельности в современных условиях. Исследована специфика планирования маркетинга страховых компаний что позволяет прийти к выводу о сложности этого процесса и его важной роли в обеспечении деятельности страховщика. В целом можно представить процесс планирования поэтапно, начиная с маркетинговой деятельности и заканчивая оформлением маркетинговой программы.
dc.description.abstract EN: Marketing has the elasticity of organizational forms of management, dynamic entrepreneurship, continuous search for ways to effectively adapt to the market and influence on the consumer. Marketing is based not on the approved plans, but above all on the deep knowledge of objective information about the market, on the current requirements of consumers and the initiative. The company forms and develops in the consumer a purposeful desire to buy and use its services. Due to this, representatives of companies find different data about consumers such as the cost, which the consumer is ready to pay the necessary data on the buyer, the cost that the buyer is willing to pay, which area is more profitable for investment and in which regions the market is more profitable, for the emergence of new enterprises or companies. The effectiveness of marketing depends on the functioning of the system of effective management of marketing activities in the enterprise. It is the marketing department that must determine the strategy, exercise control, analyze the trade and form a company complex. Effective management depends largely on the effectiveness of marketing systems and the success of insurance companies. Principal in the management of the insurance company are the principles of marketing, research of the insurance market and the impact on it in order to obtain the company as much profit as possible. Successful work of any insurance company depends on its effective management through the marketing system. Therefore, insurance companies of Ukraine are in need of introducing new ideas of insurance marketing and improving the existing marketing activities of the company. The article deals with the problems of improving and applying by insurance companies new information, financial and marketing tools for ensuring stability and competitiveness, as well as for the further effective development and support of active activities in modern conditions. The specifics of marketing planning for insurance companies have been explored, which allows us to conclude that the complexity of this process and its important role in ensuring the activities of the insurer. In general, you can imagine the process of planning in stages, starting with marketing activities and completing the registration of marketing program.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject діяльність маркетингу en_US
dc.subject маркетинг en_US
dc.subject управління en_US
dc.subject страхова компанія en_US
dc.subject ефективність en_US
dc.subject деятельность маркетинга en_US
dc.subject управление en_US
dc.subject страховая компания en_US
dc.subject эффективность en_US
dc.subject marketing activity en_US
dc.subject marketing en_US
dc.subject management en_US
dc.subject insurance company en_US
dc.subject efficiency en_US
dc.title Вдосконалення маркетингової діяльності страхової компанії en_US
dc.title.alternative Совершенствование маркетинговой деятельности страховой компании en_US
dc.title.alternative Improving marketing activities insurance company en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу