00 DSpace/Manakin Repository

Дослідження впливу джерел шуму в міському середовищі

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Самохвалова, Ольга Ігорівна
dc.contributor.author Самохвалова, Ольга Игоревна
dc.contributor.author Samokhvalova, Olha
dc.contributor.author Онищенко, Наталья Анатольевна
dc.contributor.author Онищенко, Наталья Анатольевна
dc.contributor.author Onyshchenko, Natalia
dc.contributor.author Пономарьов, Костянтин Сергійович
dc.contributor.author Пономарев, Константин Сергеевич
dc.contributor.author Ponomarov, Kostiantyn
dc.contributor.author Нестеренко, Олена Вікторівна
dc.contributor.author Нестеренко, Елена Викторовна
dc.contributor.author Nesterenko, Olena
dc.date.accessioned 2020-03-10T10:28:19Z
dc.date.available 2020-03-10T10:28:19Z
dc.date.issued 2018-09
dc.identifier DOI: 10.30838/P.CMM.2415.250918.88.135
dc.identifier http://smm.pgasa.dp.ua/article/view/151117
dc.identifier.citation Дослідження впливу джерел шуму в міському середовищі / О. І. Самохвалова, Н. А. Онищенко, К. С. Пономарьов, О. В. Нестеренко // Строительство, материаловедение, машиностроение : сб. науч. тр. / Приднепр. гос. акад. стр-ва и архитектуры. – Днепр, 2018. – Вып.105. – С. 88–93. – (Безопасность жизнедеятельности). en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2879
dc.description.abstract UK: Дослідження акустичного навантаження від різного виду автотранспорту на місцеве середовище. Методика. Натурні експериментальні дослідження визначення рівнів шуму від автомобільного та рейкового транспорту в м. Харків, а також визначення рівня шуму в парковій зоні (в центральному парку культури та відпочинку ім. М.Горького) з використанням шумомірів (ВШВ – 003 і ШМ-1-М1). Для обробки та аналізу експериментальних даних використали статистичні методи та числові методи. Результати. Були досліджені транспортні магістралі м. Харкова безрейкового транспорту і з ним. Дослідження показали, що дороги з наявністю рейкового транспорту на 5 − 10 дБА перевищюють рівень шуму доріг без нього. Було встановлено, що рівень акустичного навантаження перевищує норми та вимагає впровадження різних рішень з метою його зниження. Навантаження в місцях з великою інтенсивністю руху показали, що рівень шуму на відстані 1 м від проїжджої частини становить ≈ 90 дБ. Віддаляючись від проїжджої частини шум безумовно гаситися і акустичне наванта- ження зменшується, але все ж таки потрібно реконструювати рухомий склад рейкового транспорту та модернізувати міські вулиці. Ці роботи підвищать комфортність і безпеку проїзду пасажирів і знизять акустичне навантаження на рейковому транспорті, що сприятиме поліпшенню стану здоров'я пасажирів. Наукова новизна. Науково обґрунтована залежність акустичного навантаження від планувальних рішень та таких елементів благоустрою, як покриття проїзджої частини та наявність зелених насаджень. Встановлено, що кожен з цих факторів здатний змінити рівень транспортного шуму в межах до 10 дБ. Практична значимість. Встановлено, що на вулицях міста Харкова шум перевищує на 10 – 20 дБ від існую- чих норм. Встановлено, що шумозахист у місті залежить від всього комплексу архітектурно-планувальних рішень, які видозмінюють середовище і можуть створити оптимальні умови для зниження шуму транспортних потоків. Кожний із перелічених вище заходів має свої практичні обмеження та можливості, які потрібно брати до уваги при інтенсивності зовнішнього шуму автотранспорту такою мірою, як розрахунок техніко-економічних характеристик і затрат часу на розроблення та впровадження заходів щодо шумозахисту міського середовища. en_US
dc.description.abstract RU: Исследования акустической нагрузки от различного вида автотранспорта на местную среду. Методика. Натурные экспериментальные исследования определения уровней шума от автомобильного и рельсового транспорта в г. Харькове, а также определение уровня шума в парковой зоне (в центральном парке культуры и отдыха им. М.Горького) с использованием шумомеров (ВШВ – 003 и ШМ-1-М1). Для обработки и анализа экспериментальных данных использовали статистические методы и численные методы. Результаты. Были исследованы транспортные магистрали г. Харькова без рельсового транспорта и с ним. Исследования показали, что дороги с наличием рельсового транспорта на 5 − 10 дБА превышает уровень шума дорог без него. Было установлено, что уровень акустической нагрузки превышает нормы и требует внедрения различных решений с целью ее снижения. Нагрузки в местах с большой интенсивностью движения показали, что уровень шума на расстоянии 1 м от проезжей части составляет ≈ 90 дБ. Удаляясь от проезжей части шум безусловно гасится и акустическая нагрузка уменьшается, но все же нужно реконструировать подвижной состав рельсового транспорта и модернизировать городские улицы. Эти работы повысят комфортность и безопасность проезда пассажиров и снизят акустическую нагрузку на рельсовом транспорте, что будет способствовать улучшению состояния здоровья пассажиров. Научная новизна. Научно обоснована зависимость акустической нагрузки от планировочных решений и таких элементов благоустройства, как покрытие проезжей части и наличие зеленых насаждений. Установлено, что каждый из этих факторов способен изменить уровень транспортного шума в пределах до 10 дБ. Практическая значимость. Установлено, что на улицах города Харькова шум превышает на 10 − 20 дБ от существующих норм. Установлено, что шумозащита в городе зависит от всего комплекса архитектурно-планировочных решений, которые видоизменяют среду и могут создать оптимальные условия для снижения шума транспортных потоков. Каждое из перечисленных выше мероприятий имеет свои практические ограничения и возможности, которые нужно учитывать при интенсивности внешнего шума автотранспорта в такой степени, как расчет технико-экономических характеристик и затрат времени на разработку и внедрение мероприятий по шумозащите городской среды.
dc.description.abstract EN: Studies of acoustic load from different types of vehicles on the local environment. Method. Full-scale experimental studies of determining noise levels from road and rail transport in Kharkov, as well as determining the noise level in the Park area (in the Central Park of culture and recreation M. Gorky) using sound level meters (VSHV – 003 and BL-1-M1). Statistical methods and numerical methods were used to process and analyze experimental data. Results. Transport highways of Kharkiv without rail transport and with it were investigated. Studies have shown that roads with rail transport 5 − 10 dBA louder than roads without it. It was found that the level of acoustic load exceeds the norm and requires the introduction of various solutions to reduce it. Loads in places with high traffic intensity showed that the noise level at a distance of 1 m from the roadway is ≈ 90 dB. Moving away from the roadway, the noise is certainly extinguished and the acoustic load is reduced, but still it is necessary to reconstruct the rolling stock of rail transport and modernize the city streets. These works will increase the comfort and safety of passengers and reduce the acoustic load on rail transport, which will improve the health of passengers. Scientific novelty. The dependence of acoustic load on planning decisions and such elements of improvement as a covering of the carriageway and presence of green plantings is scientifically proved. It was found that each of these factors is able to change the level of transport noise within 10 dB. Practical significance. It is established that on the streets of Kharkov noise exceeds 10 − 20 dB from the existing norms. It is established that noise protection in the city depends on the whole complex of architectural and planning solutions that modify the environment and can create optimal conditions for reducing the noise of traffic flows. Each of the above activities has its own practical limitations and opportunities that need to be taken into account when the intensity of the external noise of vehicles to such an extent as the calculation of technical and economic characteristics and time spent on the development and implementation of measures for noise protection of the urban environment.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject шум en_US
dc.subject шумова хвороба en_US
dc.subject автомобільний транспорт en_US
dc.subject рейковий транспорт en_US
dc.subject акустичне навантаженя en_US
dc.subject шумоміри en_US
dc.subject шумовий екран en_US
dc.subject міське середовище шум en_US
dc.subject шумовая болезнь en_US
dc.subject автомобильный транспорт en_US
dc.subject рельсовый транспорт en_US
dc.subject акустическая нагрузка en_US
dc.subject шумомеры en_US
dc.subject шумовой экран en_US
dc.subject городская среда en_US
dc.subject noise en_US
dc.subject noise disease en_US
dc.subject road transport en_US
dc.subject rail transport en_US
dc.subject acoustic load en_US
dc.subject sound level meters en_US
dc.subject noise screen en_US
dc.subject urban environment en_US
dc.title Дослідження впливу джерел шуму в міському середовищі en_US
dc.title.alternative Исследование влияния источников шума в городской среде en_US
dc.title.alternative Study of the effect noise sources in the urban environment en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу