00 DSpace/Manakin Repository

Особливості управління процесами взаємовідносин з клієнтами на сільськогосподарських підприємствах

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Волонтир, Людмила Олексіївна
dc.contributor.author Волонтир, Людмила Алексеевна
dc.contributor.author Volontyr, Liudmyla
dc.contributor.author Грудіна, Наталія Вікторівна
dc.contributor.author Грудина, Наталья Викторовна
dc.contributor.author Hrudina, Nataliia
dc.date.accessioned 2020-03-06T07:41:10Z
dc.date.available 2020-03-06T07:41:10Z
dc.date.issued 2019-01
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/18_2019/52.pdf
dc.identifier.citation Волонтир Л. О. Особливості управління процесами взаємовідносин з клієнтами на сільськогосподарських підприємствах / Л. О. Волонтир, Н. В. Грудіна // Cхідна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 18. – С. 317-323. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2866
dc.description.abstract UK: У статті висвітлено особливості концепції управління взаємовідносинами з клієнтами та напрями її реалізації на сільськогосподарських підприємствах. Проаналізовано товарну структуру експорту сільськогосподарської та продовольчої продукції сільськогосподарських підприємств України за 2016–2017 рр. Встановлено, що в структурі експорту переважають сировинні продукти. Зафіксовано певну тенденцію до збільшення обсягів продаж готових продуктів переробки, скорочення їхньої питомої ваги у структурі експорту. Наведено основні елементи оптимізації процесів взаємовідносин з клієнтами та напрями підвищення ефективності їх функціонування шляхом впровадження CRM-систем. Проаналізовано CRM-підхід, визначено базові принципи його використання на сільськогосподарських підприємствах. en_US
dc.description.abstract RU: В статье освещены особенности концепции управления взаимоотношениями с клиентами и направления ее реализации на сельскохозяйственных предприятиях. Проанализирована товарная структура экспорта сельскохозяйственной и продовольственной продукции сельскохозяйственных предприятий Украины за 2016–2017 гг. Установлено, что в структуре экспорта преобладают сырьевые продукты. Зафиксирована определенная тенденция к увеличению объемов продажи готовых продуктов переработки, сокращению их удельного веса в структуре экспорта. Приведены основные элементы оптимизации процессов взаимоотношений с клиентами и направления повышения эффективности их функционирования путем внедрения CRM-систем. Проанализирован CRM-подход, определены базовые принципы его использования на сельскохозяйственных предприятиях.
dc.description.abstract EN: The purpose of the article is to study the issues of customer relationship management covering: CRM-system analysis; determination of main trends in farm product sales; analysis of the main aspects of improving the operation of enterprises through the implementation of CRM-systems. The issue importance is specified by an increase in the level of customer expectations due to competition and marketing communications. Most farm products are export-oriented. According to the State Statistics Committee of Ukraine, the actual volumes of grain exports from Ukraine in January-August 2018 amounted to $4,218,732,800, which made up 13.6% of the export structure. The agro industrial complex production comprised 41% in the structure of Ukraine’s export revenues for 2017. The basis of agrarian exports is the export of raw materials of plant origin (about 55%). There is a tendency to increase the volume of sales of finished processed products, while the reduction of their share is observed. The main market for Ukrainian farm products is the Asian market. Major partner countries: India, Turkey and China. The main partners among the EU countries are the Netherlands, Spain and Italy; Egypt, Tunisia and Morocco – among Africa countries. The main area of optimization of customer relationship management system is the CRM-concept. Suppliers, representatives, distributors and others are customers within the framework of the organization market. The result of applying CRM-strategy is the competitive recovery of the company and its profits increase; personal approach to each customer allows you to attract new customers and helps to keep the old ones. Creating a customer database allows you to have as much information as possible to optimize customer relationships. New approaches to customer relationship formation require the introduction of advanced logistic and marketing research methods for target markets, active use of information and communication technologies, and recognition of the importance of maintaining customer relationships at the enterprise philosophy level.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject експорт en_US
dc.subject сільськогосподарські виробники en_US
dc.subject CRM-система en_US
dc.subject збутова діяльність en_US
dc.subject маркетинг en_US
dc.subject клієнти en_US
dc.subject ринок en_US
dc.subject продажі en_US
dc.subject экспорт en_US
dc.subject сельскохозяйственные производители en_US
dc.subject сбытовая деятельность en_US
dc.subject клиенты en_US
dc.subject рынок en_US
dc.subject продажи en_US
dc.subject export en_US
dc.subject farm producers en_US
dc.subject CRM-system en_US
dc.subject sales activities en_US
dc.subject marketing en_US
dc.subject customers en_US
dc.subject market en_US
dc.subject sales en_US
dc.title Особливості управління процесами взаємовідносин з клієнтами на сільськогосподарських підприємствах en_US
dc.title.alternative Особенности управления процессами взаимоотношений с клиентами на сельскохозяйственных предприятиях en_US
dc.title.alternative Features of management of processes of relations with clients on agricultural enterprises en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу