DSpace Repository

Інтернет-маркетинг: особливості використання та перспективи розвитку

Show simple item record

dc.contributor.author Пономаренко, Ігор Віталійович
dc.contributor.author Пономаренко, Игорь Витальевич
dc.contributor.author Ponomarenko, Ihor
dc.date.accessioned 2020-02-18T10:19:24Z
dc.date.available 2020-02-18T10:19:24Z
dc.date.issued 2019-12
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/23_2019/58.pdf
dc.identifier.citation Пономаренко І. В. Інтернет-маркетинг: особливості використання та перспективи розвитку / І. В. Пономаренко // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 23. – С. 370-376. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2636
dc.description.abstract UK: Статтю присвячено дослідженню особливостей розвитку Інтернет-маркетингу в сучасних умовах. Доведено необхідність застосування ключових інструментів Інтернет-маркетингу компаніями для посилення конкурентних позицій та розширення контактів із потенційними клієнтами. Представлено схему основних причин застосування Інтернет-маркетингу підприємствами. Представлено основні принципи реалізації маркетингових підходів у цифровому середовищі, що дає можливість збільшити рівень конверсії. Визначено, що переважна більшість користувачів використовує соціальні мережі та орієнтується на спеціалізований контент. Доведено доцільність використання тематичного контенту для посилення комунікацій із цільовою аудиторією. Представлено процес прийняття рішень споживачами, який доцільно використовувати для оптимізації маркетингових стратегій компаній у мережі Інтернет. en_US
dc.description.abstract RU: Статья посвящена исследованию особенностей развития Интернет-маркетинга в современных условиях. Доказана необходимость применения ключевых инструментов Интернет-маркетинга компаниями для усиления конкурентных позиций и расширения контактов с потенциальными клиентами. Представлена схема основных причин применения Интернет-маркетинга предприятиями. Представлены основные принципы реализации маркетинговых подходов в цифровой среде, что дает возможность увеличить уровень конверсии. Определено, что подавляющее большинство пользователей использует социальные сети и ориентируется на специализированный контент. Доказана целесообразность использования тематического контента для усиления коммуникаций с целевой аудиторией. Представлен процесс принятия решений потребителями, который целесообразно использовать для оптимизации маркетинговых стратегий компаний в сети Интернет.
dc.description.abstract EN: The article is devoted to the study of features of development of Internet marketing in modern conditions. The necessity of using the key tools of Internet marketing by companies to strengthen competitive positions and expand contacts with potential clients has been proved. The scheme of the main reasons for the use of Internet marketing by enterprises is presented. The basic principles of marketing approaches implementation in the digital environment are presented, which gives the opportunity to increase the level of conversion. It is determined that the vast majority of clients use social networks and focus on specialized content. The use of thematic content to enhance communication with the target audience has been proved. Consumer decision making is presented, which is useful for optimizing the marketing strategies of companies on the Internet. The company should implement the following tasks in the course of the marketing strategy: To identify the existing problems using the methods of statistical analysis, estimating the existing demand. At the same time, it is possible to generate demand in the target audience for products that are only brought to market and potential customers are not sufficiently informed about their availability. Using SEO tools to lead the way in the search engines of web resources and promote products in the market (advertising, relevant content in social media, etc.) to ensure the awareness of the target audience. Influence on the opinion of the target audience, including by means of hidden marketing, so that potential clients are formed “independent” opinion about the best alternative in the form of products of this company. In the process of implementing a marketing strategy on the Internet, an important role is played by the after-sales process, which requires the company to support communication with the customer in future periods of time, which increases the likelihood of re-acquisition of the brand's products by that person. It is advisable to use AIDA (Attention, Interest, Desire, Action) model in the process of establishing communications with company’s target audience.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject Інтернет-маркетинг en_US
dc.subject вебресурси en_US
dc.subject комунікації en_US
dc.subject конверсія en_US
dc.subject цільова аудиторія en_US
dc.subject Интернет-маркетинг en_US
dc.subject веб-ресурсы en_US
dc.subject коммуникации en_US
dc.subject целевая аудитория en_US
dc.subject конверсия en_US
dc.subject Internet marketing en_US
dc.subject web resources en_US
dc.subject communications en_US
dc.subject target audience en_US
dc.subject conversion en_US
dc.title Інтернет-маркетинг: особливості використання та перспективи розвитку en_US
dc.title.alternative Интернет-маркетинг: особенности использования и перспективы развития en_US
dc.title.alternative Internet marketing: features of use and development prospects en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account