00 DSpace/Manakin Repository

Формування стратегії просування у соціальних мережах

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Павлішина, Ніна Михайлівна
dc.contributor.author Павлишина, Нина Михайловна
dc.contributor.author Pavlishina, Nina
dc.contributor.author Наливайко, Тетяна Віталії\вна
dc.contributor.author Наливайко, Татьяна Витальевна
dc.contributor.author Nalyvaiko, Tetiana
dc.date.accessioned 2020-02-18T07:53:13Z
dc.date.available 2020-02-18T07:53:13Z
dc.date.issued 2019-12
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/23_2019/53.pdf
dc.identifier.citation Павлішина Н. М. Формування стратегії просування у соціальних мережах / Н. М. Павлішина, Т. В. Наливайко // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 23. – С. 341-347. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2629
dc.description.abstract UK: У статті розглянуто особливості реалізації заходів із просування товару/ підприємства у мережі Інтернет. Відзначено, що поняття «просування» важливо трактувати більш розширено. Зважаючи на специфіку функціонування соціальних мереж, воно стає більш персоніфікованим та поступово перетворюється на повноцінну «комунікацію», у здійснення якої залучено як рекламодавця, так і споживача (учасника соціальної спільноти). Узагальнено та запроновано підхід до класифікації соціальних спільнот із позиції притаманного їм функціоналу, що впливає вибір конкретних заходів із просування. Розкрито зміст «соціальний медіамаркетинг» шляхом узагальнення різних трактувань цього поняття. Запропоновано алгоритм формування стратегії просування у соціальних мережах та надано стислу характеристику кожного етапу. Відзначено зростання ролі таргетингу у виборі методів просування. en_US
dc.description.abstract RU: В статье рассмотрены особенности реализации мероприятий по продвижению товара/предприятия в сети Интернет. Отмечено, что понятие «продвижение» важно рассматривать расширеннее. Учитывая специфику функционирования социальных сетей, оно становится более персонифицированным и постепенно превращается в полноценную «коммуникацию», к осуществлению которой привлечены как рекламодатель, так и потребитель (участник социальной общности). Предложена классификация социальных сообществ с позиции присущего им функционала, который влияет на выбор конкретных мероприятий по продвижению. Раскрыто содержание «социальный медиамаркетинг» путем обобщения различных трактовок этого понятия. Предложен алгоритм формирования стратегии продвижения в социальных сетях и представлена краткая характеристика каждого этапа. Отмечен рост роли таргетинга в выборе методов продвижения.
dc.description.abstract EN: The article discusses the features of the implementation of measures to promote the product / enterprise on the Internet. It was noted that a high level of Internet penetration entailed the activation of consumers in the network and the transformation of business activities of enterprises, and a shift in emphasis towards the virtual environment. It is noted that the concept of “promotion” is important to consider more broadly. In particular, given the specifics of the functioning of social networks, it becomes more personalized and gradually turns into a full-fledged “communication”, to which both advertisers and consumers (members of the social community) are involved. The study of existing social networks made it possible to summarize and propose an author's approach to their classification of social communities from the perspective of their inherent functionality that affects the choice of promotion activities. It is noted that there are two promotion strategies – “push” and “pull”. In view of the growing popularity of social networks and the specifics of content used in networks, it was concluded that it is pull strategies that are more promising and are shown for use in social communities. The content of the concept of “social media marketing” is disclosed by summarizing various interpretations of this concept. It is noted that the authors disagree on what exactly constitutes SMM. In turn, the variety of interpretations led to the lack of a unified methodology for the formation of a strategy for social media marketing, namely the organization of promotion in social networks. An algorithm for the formation of a promotion strategy in social networks is proposed and a brief description of each stage is provided. In particular, the appearance of various types of consumer behavior on the network has been noted. The increasing role of targeting the choice of promotion methods is noted. The direction for further research on this topic, in particular the need to develop criteria and indicators for researching the effectiveness of the implementation of the promotion strategy in social networks, has been determined.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject стратегія просування en_US
dc.subject комунікація en_US
dc.subject соціальні мережі en_US
dc.subject SMM-стратегія en_US
dc.subject соціальний медіамаркетинг en_US
dc.subject стратегия продвижения en_US
dc.subject коммуникация en_US
dc.subject социальные сети en_US
dc.subject SMM-стратегия en_US
dc.subject социальный медиамаркетинг en_US
dc.subject promotion strategy en_US
dc.subject communication en_US
dc.subject social networks en_US
dc.subject SMM strategy en_US
dc.subject social media marketing en_US
dc.title Формування стратегії просування у соціальних мережах en_US
dc.title.alternative Формирование стратегии продвижения в социальных сетях en_US
dc.title.alternative The formation of the promotion strategy in social networks en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу