DSpace Repository

Вплив КСВ-комунікації на максимізацію вартості підприємства

Show simple item record

dc.contributor.author Мирошниченко, Юлія Олександрівна
dc.contributor.author Мирошниченко, Юлия Александровна
dc.contributor.author Myroshnychenko, Iuliia
dc.contributor.author Лантушенко, Дар'я Сергіївна
dc.contributor.author Лантушенко, Дарья Сергеевна
dc.contributor.author Lantushenko, Darja
dc.contributor.author Зеленська, К. В.
dc.contributor.author Зеленская, Е. В.
dc.contributor.author Zelenska, Kateryna
dc.date.accessioned 2020-02-17T10:24:00Z
dc.date.available 2020-02-17T10:24:00Z
dc.date.issued 2019-12
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/23_2019/51.pdf
dc.identifier.citation Мирошниченко Ю. О. Вплив КСВ-комунікації на максимізацію вартості підприємства / Ю. О. Мирошниченко, Д. С. Лантушенко, К. В. Зеленська // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 23. – С. 329-334. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2625
dc.description.abstract UK: У статті досліджуються питання впливу системи комунікації з корпоративної соціальної відповідальності на максимізацію вартості підприємства. Приведено детальний аналіз літератури щодо наслідків впливу ефективної КСВ-комунікації на основні фінансово-економічні параметри підприємств. Численні до- слідження дають змогу стверджувати про наявність прямого зв’язку між якістю проведення комунікаційної політики з КСВ і поліпшенням фінансових показників підприємства. Особливу увагу приділено аналізу принципів побудови системи КСВ-комунікації та її структурних елементів. Розглянуто питання змісту повідомлення та каналу передачі інформації, а також досліджено чинники внутрішнього та зовнішнього середовища, які впливають на ефективність комунікаційної політики з КСВ. Запропоновано практичні рекомендації для підвищення якості КСВ-комунікації підприємств. en_US
dc.description.abstract RU: В статье исследуются вопросы влияния коммуникации в системе корпоративной социальной ответственности на максимизацию стоимости предприятия. Приведен подробный анализ литературы о последствиях влияния эффективной КСО-коммуникации на основные финансово-экономические параметры предприятия. Многочисленные исследования позволяют утверждать о наличии прямой связи между качеством проведения коммуникационной политики в системе КСО и улучшением финансовых показателей предприятия. Особое внимание уделено анализу принципов построения системы КСО-коммуникации и ее структурных элементов. Рассмотрены вопросы содержания сообщения и канала передачи информации, а также исследованы факторы внутренней и внешней среды, влияющие на эффективность коммуникационной политики в системе КСО. Предложены практические рекомендации по повышению качества коммуникации предприятия в системе корпоративной социальной ответственности.
dc.description.abstract EN: This study examines the impact of the corporate social responsibility communication system on maximizing enterprise value. The actuality of the topic is associated with the necessity of creating the conditions for effective communication between the enterprise and the stakeholders as a key prerequisite for achieving the strategic advantagesof enterprise. A detailed analysis of the literature on the impact of effective CSR communication on the main financial and economic parameters of enterprises is presented. Numerous studies suggest that there is a direct correlation between the quality of CSR communication policy and the increasing of enterprise financial performance. An effective communication strategy with stakeholders creates a favorable corporate image, increase investment, sales and improve competitiveness. Due to the scientific and practical importance of the existing achievements in this field, it should be noted that a certain range of tasks regarding the methodological justification of effective CSR communication is not well developed. The essence of CSR communication as a factor of maximizing the value of capital and analyzing its structural elements requires in-depth study. Special attention in this study is paid to the analysis of the principles of CSR communication system and its structural elements. The authors discuss the content of the message and the communication channel, as well as the factors of internal and external environment that influence the effectiveness of CSR communication. Since the level and quality of stakeholder awareness is a key prerequisite for achieving the strategic benefits of any business initiative, board members and senior executives are implementing the CSR program. It is important to have a deeper understanding of the key issues involved in organizing CSR communication. These include the content of the message and the communication channel, as well as understanding the factors (internal and external to the organization) that affect the effectiveness of the CSR campaigns. Practical recommendations for improving the quality of CSR communication of enterprise are proposed in the article.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject корпоративна соціальна відповідальність en_US
dc.subject комунікація en_US
dc.subject вартість підприємства en_US
dc.subject стейкхолдери en_US
dc.subject ефективність en_US
dc.subject корпоративная социальная ответственность en_US
dc.subject коммуникация en_US
dc.subject стоимость предприятия en_US
dc.subject стейкхолдер en_US
dc.subject эффективность en_US
dc.subject corporate social responsibility en_US
dc.subject communication en_US
dc.subject enterprise value en_US
dc.subject stakeholders en_US
dc.subject efficiency en_US
dc.title Вплив КСВ-комунікації на максимізацію вартості підприємства en_US
dc.title.alternative Влияние КСО-коммуникации на максимизацию стоимости предприятия en_US
dc.title.alternative The impact of CSR communication on maximization of enterprise value en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account