00 DSpace/Manakin Repository

Повідомлення про виправлення технічної помилки: Вахрушева В. С., Лючков А. Д., Пушкаренко М. В. Контроль поширення в’язкої тріщини у сучасних магістральних газопроводах / Металознавство та термічна обробка металів. – 2019. – № 1. – С. 19–29.

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Вахрушева, Віра Сергіївна
dc.contributor.author Вахрушева, Вера Сергеевна
dc.contributor.author Vakhrusheva, Vira
dc.contributor.author Лючков, Анатолий Демьянович
dc.contributor.author Лючков, Анатолій Дем`янович
dc.contributor.author Lyuchkov, Anatolyi
dc.contributor.author Пушкаренко, М. В.
dc.contributor.author Пушкаренко, Н. В.
dc.contributor.author Pushkarenko, M.
dc.date.accessioned 2020-02-12T10:12:04Z
dc.date.available 2020-02-12T10:12:04Z
dc.date.issued 2019-12
dc.identifier DOI: 10.30838/J.PMHTM.2413.241219.72.604
dc.identifier http://mtom.pgasa.dp.ua/article/view/194772/194959
dc.identifier.citation Повідомлення про виправлення технічної помилки: Вахрушева В. С., Лючков А. Д., Пушкаренко М. В. Контроль поширення в’язкої тріщини у сучасних магістральних газопроводах / Металознавство та термічна обробка металів. – 2019. – № 1. – С. 19–29 / В. С. Вахрушева, А. Д. Лючиков, М. В. Пушкаренко // Металознавство та термічна обробка металів. – 2019. – № 4. – С. 72. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2613
dc.description.abstract UK: Постанова проблеми. Контроль поширенняя руйнування є важливим аспектом забезпечення експлуатаційної безпеки сучасних магістральних газопроводів високого тиску. Технологія такого контролю має вирішальне значення для запобігання протяжних в’язких руйнувань газопроводів, які можуть спричинити серйозний збиток для економіки та навколишнього середовища. Опір поширенню рухомої тріщини – це властивість матеріалу, що забезпечує його здібність до зупинки протяжних руйнувань. Показником такої здібності є мінімальна поглинута енергія зупинки в’язкої тріщини, котру оцінюють за результатами повномасштабних випробувань на розрив спеціальних трубних секцій. Такі випробуваннґ достатньо громіздкі та дорогі. Тому для визначення енергії зупинки тріщини, що рухається, був запропонований розрахунковий метод двох кривих (BTCM), у якому енергія зупинки виражена через поглинуту енергію Шарпі-V. BTCM був розроблений на початку 70-х років минулого століття і успішно використовувався для сталей за категоріями міцності до Х65 з малою та середньою в’язкістю. З появою нових високоміцних і високов’язких трубних сталей, виготовлених за технологією термомеханічної прокатки, було встановлено, що для таких сталей безпосередньо виміряна енергія Шарпі-V не є надійним показником опору руйнування. Тому було вирішено визначати енергію Шарпі-V зупинки тріщини за допомогою рівнянь кореляції енергії Шарпі-V та енергії випробування падаючим вантажем (ВПВ). Відомий ряд таких рівнянь. Однак, як показав аналіз, усі вони мають істотні обмеження і недоліки, що потребують оцінки ефективності та коректності використання цих рівнянь для визначення енергії зупинки в’язкої тріщини методом BTCM у високов’язких трубних сталях різних категорій міцності та товщини. Мета. Оцінка відповідності рівнянь кореляції поглинутої енергії Шарпі-V та ВПВ реальним (експериментальним) співвідношенням цих показників досліджуваних високов’язких трубних сталей. Матеріал та методика. У якості матеріалу для досліджень були обрані високов’язкі сталі для магістральних газопроводів категорії міцності Х80, Х70 і Х65 різної товщини. Випробування падаючим вантажем (ВПВ) проводили на інструментальних копрах вертикального типу фірми Zwick. Випробували повнотовщинні зразки з пресованим надрізом у режимі автоматичної реєстрації кривих зусилля-переміщення. Визначали повну поглинуту енергію руйнування, енергію зародження та енергію поширення тріщини. У відповідності до стандарту APIRP5L3-96 (2007) та стандарту BSEN 10274:1999 оцінювали кількість в’язкої складової у зламах повнотовщинних зразків ВПВ. Енергію Шарпі-V визначали за стандартом ГОСТ 9454-78 на зразках типу Н. Результати. Отримані реальні (експериментальні) співвідношення поглинутої енергії Шарпі-V та ВПВ сучасних високов’язких трубних сталей , широко використовуваних у будівництві магістральних газопроводів Наукова новизна. Проаналізований сучасний стан проблеми оцінки опору руйнуванню високов’язких трубних сталей для магістральних газопроводів високого тиску. Показано, що лінійне рівняння кореляції , розроблене Wilkowski для гарячекатаної та нормалізованої сталі категорій міцності до Х65 повністю відповідає реальному співвідношенню поглинута енергія ВПВ – поглинута енергія Шарпі-V високов’язких сталей термомеханічної прокатки товщиною до 25 мм. При більшій товщині сталі жодне з розглядуваних рівнянь кореляції не відповідає реальному співвідношенню рівнянь ВПВ та Шарпі-V. Для високов’язких сталей такої товщини при визначенні енергії зупинки в’язкої тріщини методом ВТСМ доцільно використовувати реальні співвідношення поглинутої енергії ВПВ та Шарпі-V або вдосконалювати методику розрахунку у напрямку безпосереднього використання енергії ВПВ замість енергії Шарпі-V, розрахованої за рівняннями кореляції. Практична цінність. Уточнено умови використання метода ВТСМ разом з напівемпіричними рівняннями кореляції поглинутої енергії Шарпі-V та ВПВ і реальним співвідношенням цих показників при визначенні енергії зупинки в’язкої тріщини у газопроводах із сучасних високов’язких сталей. en_US
dc.description.abstract RU: Постановка проблемы. Контроль распространения разрушения является важным аспектом обеспечения эксплуатационной безопасности современных магистральных газопроводов высокого давления. Технология такого контроля имеет решающее значение для предотвращения протяженных вязких разрушений газопроводов, чреватых серьезным ущербам для экономики и окружающей среды. Сопротивление распространению движущейся трещины − это свойство материала, определяющее его способность к остановке протяженных разрушений. Показателем такой способности является минимальная поглощенная остановки вязкой трещины, которую оценивают по результатам полномасштабных натурных испытаний на разрыв специальных трубных секций. Такие испытания достаточно громоздки и дороги. Поэтому для определения энергии остановки движущейся трещины Batelle был предложен расчетный метод двух кривых (BТСМ), в котором энергия остановки выражена через поглощенную энергию Шарпи-V. ВТСМ был разработан в начале 70-х годов прошлого столетия и успешно использовался применительно к сталям категорий прочности до Х65 с малой и средней вязкостью. С появлением новых, высокопрочных и высоковязких трубных сталей, изготовленных по технологии термомеханической прокатки, было установлено, что для таких сталей непосредственно измеренная энергия Шарпи-V не является надежным показателем сопротивляемости разрушению. Поэтому было решено определять энергию Шарпи-V остановки трещины по значениям поглощенной энергии испытаниия падающим грузом ИПГ Шарпи-V и энергии ИПГ. Известен ряд таких уравнений. Однако, как показал анализ , все они имеют существенный ограничения и недостатки, требующие оценки корректности и эффективности применения этих уравнений для определения энергии остановки вязкой трещины методом ВТСМ в высоковязких трубных сталях различных категорий прочности и толщины. Цель. Оценка соответствия уравнений корреляции поглощенной энергии Шарпи-V и ИПГ реальным (экспериментальным) соотношениям этих показателей исследуемых высоковязких трубных сталей. Материал и методика. В качестве материала для исследований выбраны высоковязкие стали для магистральных газопроводов категорий прочности Х80, Х70 и Х65различной толщины. Испытания падающим грузом (ИПГ) проводили на инструментальных копрах вертикального типа фирмы Zwick. Испытывали полно толщинные образцы с прессованным надрезом в режиме автоматической регистрации кривых усилие-перемещение. Определяли полную поглощенную энергию разрушения, энергию разрушения, энергию зарождения и энергию распространения трещины. В соответствии со стандартом APIRP5L3-96 (2007) и стандартом BSEN 10274:1999 оценивали количество вязкой составляющей и изломах полно толщинных образцов ИПГ. Испытание на разрыв падающим грузом Энергию Шарпи-V (KV) определяли по стандарту ГОСТ 9454-78 на образцах типа Н. Результаты. Получены реальные (экспериментальные) соотношения поглощенной энергии Шарпи-V и ИПГ современных высоковязких трубных сталей, широко применяемых в строительстве магистральных газопроводов. Научная новизна. Проанализировано современное состояние проблемы оценки сопротивления разрушению высоковязких трубных сталей для магистральных газопроводов высокого давления. Показано, что линейное уравнение корреляции, разработанное Wilkowski для горячекатаной и нормализованной стали категорий прочности до X65 полностью соответствует реальному соотношению поглощенная энергия ИПГ -поглощенная энергия Шарпи-V высоковязких сталей термомеханической прокатки толщиной до 25 мм. При большей толщине стали ни одно из рассмотренных уравнений корреляции не отвечает реальному соотношению энергии ИПГ и энергии Шарпи-V. Для высоковязких сталей такой толщины при определении энергии остановки вязкой трещины методом BTCM целесообразно использовать реальные соотношения поглощенной энергии ИПГ и Шарпи-V или совершенствовать методику расчета в направлении непосредственного использования энергии ИПГ вместо энергии Шарпи-V, рассчитанной по уравнениям корреляции. Практическая ценность. Уточнены условия применения метода BTCM совместно с полуэмпирическими уравнениями корреляции поглощенной энергии Шарпи-V и ИПГ и реальными соотношениями этих показателей при определении энергии этих показателей при определении энергии остановки вязкой трещины в газопроводах из современных высоковязких сталей.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject зупинка в’язкої тріщини en_US
dc.subject повномасштабні випробування на розрив en_US
dc.subject газопровідні труби en_US
dc.subject метод двох кривих Batelle (ВТСМ) en_US
dc.subject випробування падаючим вантажем (ВПВ) en_US
dc.subject енергія Шарпі-V en_US
dc.subject енергія ВПВ en_US
dc.subject рівняння кореляції en_US
dc.subject категорії міцності Х65 en_US
dc.subject категорії міцності X70 en_US
dc.subject категорії міцності Х80 en_US
dc.subject поглинута енергія en_US
dc.subject остановка вязкой трещины en_US
dc.subject полномасштабные испытания на разрыв en_US
dc.subject газопроводные трубы en_US
dc.subject метод двух кривых Batelle (ВТСМ) en_US
dc.subject испытания падающим грузом (ИПГ) en_US
dc.subject энергия Шарпи-V en_US
dc.subject энергия ИПГ en_US
dc.subject уравнения корреляции en_US
dc.subject категории прочности X65 en_US
dc.subject категории прочности X70 en_US
dc.subject категории прочности X80 en_US
dc.subject поглощенная энергия en_US
dc.subject gas pipeline en_US
dc.subject Batelle Two Curv Method (BTCM) en_US
dc.subject Drop Weight Tear Test (DWTT) en_US
dc.subject Charpy-V energy en_US
dc.subject DWTT energy en_US
dc.subject equations of correlation en_US
dc.subject grade X65 en_US
dc.subject grade X70 en_US
dc.subject grade X80
dc.subject absorbed energy
dc.subject running ductile fracture arrest
dc.subject full scale burst test
dc.title Повідомлення про виправлення технічної помилки: Вахрушева В. С., Лючков А. Д., Пушкаренко М. В. Контроль поширення в’язкої тріщини у сучасних магістральних газопроводах / Металознавство та термічна обробка металів. – 2019. – № 1. – С. 19–29. en_US
dc.title.alternative Сообщение об исправлении технической ошибки: Вахрушева В. С., Лючков А. Д., Пушкаренко М. В. Контроль распространения вязкой трещины в современных магистральных газопроводах / Металловедение и термическая обработка металлов. – 2019. – № 1. – С. 19–29. en_US
dc.title.alternative Technical bug fix message: Vakhrusheva V. S., Luchkov A. D., Pushkarenko M. V. Control of the spread of viscous cracks in modern pipelines / Metal science and heat treatment of metals. – 2019. – № 1. – P. 19–29. en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу