00 DSpace/Manakin Repository

Інноваційні підходи у маркетингу на ринку транспортних послуг України

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Гурч, Людмила Миколаївна
dc.contributor.author Гурч, Людмила Николаевна
dc.contributor.author Gurch, Ludmila
dc.contributor.author Мітченко, Галина Валеріївна
dc.contributor.author Митченко, Галина Валерьевна
dc.contributor.author Minchenko, Galina
dc.date.accessioned 2020-02-03T12:46:37Z
dc.date.available 2020-02-03T12:46:37Z
dc.date.issued 2019-12
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/23_2019/20.pdf
dc.identifier.citation Гурч Л. М. Інноваційні підходи у маркетингу на ринку транспортних послуг України / Л. М. Гурч, Г. І. Мітченко // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 23. – С. 123-129. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2552
dc.description.abstract UK: В умовах глобалізації відбувається постійне посилення конкуренції. Саме через це виникає необхідність активізації й пошуку шляхів інноваційного розвитку маркетингу та комунікаційної підтримки транспортних послуг на інноваційній основі. Вищезазначене зумовлює актуальність теми дослідження. Й. Шумпетер (1883 – 1950 рр.) визначає зміст інновації як «введення нового товару, впровадження нової технології виробництва, відкриття нового ринку, освоєння нового джерела сировини та напівфабрикатів, впровадження нової організаційної структури у будь-якій галузі» [15]. Серед проблем, які суттєво впливають на ефективність інноваційної діяльності, а отже, і на розвиток ринку інноваційних товарів, виділено: на загальнодержавному рівні – відсутність адекватної вимогам і викликам часу, реалістичної, економічно та ресурсно- обґрунтованої стратегії інноваційного розвитку країни; досить суперечливе розуміння специфіки та закономірностей інноваційної діяльності в законодавчій і виконавчій гілках влади. Інноваційна політика – це процес пошуку ідеї та створення нового товару з урахуванням потреб споживачів, вихід нового товару на ринок, спостереження за його поведінкою на ринку. en_US
dc.description.abstract RU: В условиях глобализации происходит постоянное усиление конкуренции. Именно поэтому возникает необходимость активизации и поиска путей инновационного развития маркетинга и коммуникационной поддержки транспортных услуг на инновационной основе. Вышеупомянутое обусловливает актуальность темы исследования. Й. Шумпетер (1883–1950 гг.) определяет содержание инновации как «введение нового товара, внедрение новой технологии производства, открытие нового рынка, освоение нового источника сырья и полуфабрикатов, внедрение новой организационной структуры в любой отрасли» [15]. Среди проблем, которые существенно влияют на эффективность инновационной деятельности, а следовательно, и на развитие рынка инновационных товаров, выделено: на общегосударственном уровне – отсутствие адекватной требованиям и вызовам времени, реалистической, экономически и ресурсно-обоснованной стратегии инновационного развития страны; достаточно противоречивое понимание специфики и закономерностей инновационной деятельности в законодательной и исполнительной ветвях власти. Инновационная политика – это процесс поиска идеи и создания нового товара с учетом потребностей потребителей, выход нового товара на рынок, наблюдение за его поведением на рынке.
dc.description.abstract EN: In today's environment, quality customer service has become a priority in the process of providing transportation services. Improving the quality of road transport in the transport system is one of the most important areas of operation and development of transport. The quality of road transport is a complex concept that is constantly evolving and improving. Global trends show that the quality of transport services must meet the needs and expectations of consumers. The relationship between marketing and innovation in enterprise development is characterized. The stages of marketing of innovations and their value for introduction of innovations in the enterprise are considered. Implementation of marketing innovations for Ukrainian enterprises is analyzed. The stages of marketing of innovations and their value for introduction of innovations in the enterprise are considered. Implementation of marketing innovations for Ukrainian enterprises is analyzed. The purpose of the article is to systematize scientific approaches to defining the concept of “marketing innovation”, to explore the relationship of marketing and innovation in the enterprise, to analyze the impact of marketing innovation on the development of businesses and the economy as a whole. Therefore, marketing innovations remain the main determinants of enterprise competitiveness. The ability to discover something new in the familiar, to open its perspective, to quickly introduce into the activity of enterprises – these are the main tasks facing the heads of companies and organizations. Identifying promising areas of the marketing innovation process, shaping an environment that is susceptible to innovation, coordinating efforts are the essence of a system of market activity management. And comprehensive realization of marketing innovation potential on the scale of Ukraine will ensure its competitiveness in the world market and socio-economic growth. Summarizing the above indicates that the innovation activity of enterprises requires appropriate marketing support. With the help of innovative marketing tools determine the perspective directions of bringing the potential of the company in compliance with the constantly changing environment (strategic aspect of innovation marketing). That is directions of creation and introduction of innovations (new products, technologies of their production, management methods, etc.) which allow to adapt the activity of the enterprise to changes of conditions of external macro- and microenvironment.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject інноваційна політика en_US
dc.subject потреби en_US
dc.subject інноваційний маркетинг en_US
dc.subject транспортне обслуговування en_US
dc.subject автомобільні перевезення en_US
dc.subject інноваційна політика en_US
dc.subject потреби en_US
dc.subject інноваційний маркетинг en_US
dc.subject принципи інноваційного маркетингу en_US
dc.subject стратегічних маркетингових досліджень en_US
dc.subject инновационная политика en_US
dc.subject потребности en_US
dc.subject инновационный маркетинг en_US
dc.subject транспортное обслуживание en_US
dc.subject автомобильные перевозки en_US
dc.subject инновационная политика en_US
dc.subject потребности en_US
dc.subject инновационный маркетинг en_US
dc.subject принципы инновационного маркетинга en_US
dc.subject стратегических маркетинговых исследований en_US
dc.subject innovation policy en_US
dc.subject needs en_US
dc.subject innovative marketing en_US
dc.subject transport service en_US
dc.subject car passenger transportation en_US
dc.subject innovation policy en_US
dc.subject needs en_US
dc.subject innovative marketing en_US
dc.subject principles of innovative marketing en_US
dc.subject strategic marketing research en_US
dc.title Інноваційні підходи у маркетингу на ринку транспортних послуг України en_US
dc.title.alternative Инновационные подходы в маркетинге на рынке транспортных услуг Украины en_US
dc.title.alternative Innovative approaches at logistics market of transport servises in Ukraine en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу