00 DSpace/Manakin Repository

Аналіз функціонального взаємозв’язку похибок альтернативних оцінок вартості брендів

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Поздняков, Юрій Володимирович
dc.contributor.author Поздняков, Юрий Владимирович
dc.contributor.author Pozdnyakov, Yuri
dc.contributor.author Скибінська, Зоряна Миколаївна
dc.contributor.author Скибинская, Зоряна Николаевна
dc.contributor.author Skybins’ka, Zorjana
dc.contributor.author Гринів, Тетяна Теодозіївна
dc.contributor.author Гринив, Татьяна Теодозиевна
dc.contributor.author Gryniv, Tetjana
dc.date.accessioned 2020-01-30T08:09:40Z
dc.date.available 2020-01-30T08:09:40Z
dc.date.issued 2019-09
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/22_2019/41.pdf
dc.identifier.citation Поздняков Ю. В. Аналіз функціонального взаємозв’язку похибок альтернативних оцінок вартості брендів / Ю. В. Поздняков, З. М. Скибінська, Т. Т. Гринів // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 22. – С. 280-289. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2515
dc.description.abstract UK: Стаття належить до галузі прикладної економетрики, точніше до економічних вимірювань вартісних характеристик брендів методами незалежної експертної оцінки. Розглянуто методику кількісного визначення ступеня невизначеності результатів оцінки вартості брендів. Критерієм ступеня невизначеності результатів оцінки вибрано об’єктивні кількісні показники – їх абсолютну та відносну похибки. Приведено результати дослідження функціонального взаємозв’язку абсолютної та відносної похибок, отриманих за двома рівноправними варіантами обчислення оцінок цих похибок. Виведено аналітичні вирази, що математично строго описують характер функціонального взаємозв’язку оцінок цих похибок. Виконано графічну інтерпретацію отриманих результатів. Запропоновано рекомендації щодо пріоритетних напрямів подальших досліджень. en_US
dc.description.abstract RU: Статья относится к отрасли прикладной эконометрики, точнее к экономическим измерениям стоимостных характеристик брендов методами независимой экспертной оценки. Рассмотрена методика количественного определения степени неопределенности результатов оценки стоимости брендов. Критерием степени неопределенности результатов оценки выбраны объективные количественные показатели – их абсолютная и относительная погрешности. Приведены результаты исследования функциональной взаимосвязи абсолютной и относительной погрешностей, полученных в двух равноправных вариантах вычисления их оценок. Выведены аналитические выражения, которые математически строго описывают характер функциональной взаимосвязи оценок этих погрешностей. Выполнена графическая интерпретация полученных результатов. Предложены рекомендации относительно приоритетных направлений дальнейших исследований.
dc.description.abstract EN: The article behaves to applied econometrics field, more precisely – to the economic measurements of intangible assets special kind value, such as brand names or trademarks. Valuation results uncertainty degree, based on most valuable worldwide brands rating lists, are researched. Absolute and relative errors are applied as the criterion of valuation results uncertainty degree. The methodology of brand names, considered as intellectual property objects, evaluation results accuracy objective quantitative indexes – absolute and relative errors – is described and performed. It is shown that this methodology makes possible economic measurements results uncertainty degree quantitative determination. Errors calculation concrete example, based on evaluation practice results, of the most expensive world trademarks value indexes errors determination is set. It is shown that at the terms of previous results authenticity level absence of two considered alternative data sources there are no grounds to prefer one of them. So, two equal variants of errors estimates calculation are analyzed, after two opposite preliminary accepted suppositions. In the first variant it is assumed that first of two data sources is true, and the second is distorted with an errors influence; in the second variant – vice versa. These two variants brands valuation results errors, its statistical correlation and functional relationship quantitative determination are researched. Linear cross-correlation coefficients of this relationship are defined. Analytical equations that mathematically describe functional relationship character of these absolute and relative errors are shown out. Graphic interpretation of the got results is executed. The importance of those researches for the further development of the information and metrological paradigm of the independent valuation methodology also is considered. Some recommendations in relation to priority directions of further researches are offered.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject бренд en_US
dc.subject нематеріальні активи en_US
dc.subject абсолютна і відносна похибки en_US
dc.subject точність та невизначеність результатів оцінки en_US
dc.subject функціональний взаємозв’язок en_US
dc.subject нематериальные активы en_US
dc.subject абсолютная и относительная погрешности en_US
dc.subject точность и неопределенность результатов оценки en_US
dc.subject функциональная взаимосвязь en_US
dc.subject brand en_US
dc.subject intangible assets en_US
dc.subject absolute and relative errors en_US
dc.subject evaluation results accuracy and uncertainty en_US
dc.subject functional relationship en_US
dc.title Аналіз функціонального взаємозв’язку похибок альтернативних оцінок вартості брендів en_US
dc.title.alternative Анализ функциональной взаимосвязи погрешностей альтернативных оценок стоимости брендов en_US
dc.title.alternative Functional relationship of brands valuation alternative estimations errors analysis en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу