DSpace Repository

Мерчандайзинг у fashion-індустрії та на ринку fast moving consumer goods (FMCG): специфіка і відмінності

Show simple item record

dc.contributor.author Разумова, Ганна Вікторівна
dc.contributor.author Разумова, Анна Викторовна
dc.contributor.author Razumova, Hanna
dc.contributor.author Гнатченко, Олена Володимирівна
dc.contributor.author Гнатченко, Елена Владимировна
dc.contributor.author Hnatchenko, Olena
dc.date.accessioned 2020-01-28T13:32:24Z
dc.date.available 2020-01-28T13:32:24Z
dc.date.issued 2019-01
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/18_2019/32.pdf
dc.identifier.citation Разумова Г. В. Мерчандайзинг у fashion-індустрії та на ринку fast moving consumer goods (FMCG): специфіка і відмінності / Г. В. Разумова, О. В. Гнатченко // Cхідна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 18. – С. 184-189. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2512
dc.description.abstract UK: У статті розглянуті поняття мерчандайзингу в fashion-індустрії (модних товарів) і мерчандайзингу ринку FMCG (fast moving consumer goods або товарів повсякденного попиту). Проаналізовано особливості і відмінності двох видів мерчандайзингу. Показано, що мерчандайзинг відіграє не останню роль в організації магазинів як fashion, так і FMCG, адже в обох випадках потрібно враховувати правила мерчандайзингу, що буде сприяти максимізації обсягу реалізації товарів. Як ключові докази використовується практика компанії SAVAGE. У результаті дослідження встановлено, що програма мерчандайзингу повинна враховувати специфіку товару, що презентується, та бути одним з основних складників маркетингової програми магазину. en_US
dc.description.abstract RU: В статье рассмотрены понятия мерчандайзинга в fashion-индустрии (модных товаров) и мерчандай- зинга рынка FMCG (fast moving consumer goods или товаров повседневного спроса). Проанализированы особенности и отличия двух видов мерчандайзинга. Показано, что мерчандайзинг играет не последнюю роль в организации магазинов, как fashion, так и в FMCG, ведь в обоих случаях нужно учитывать правила мерчандайзинга, что будет способствовать максимизации объема реализации товаров. В качестве ключевых доказательств используется практика компании SAVAGE. В результате исследования установлено, что программа мерчандайзинга должна учитывать специфику представляемого товара и быть одной из главных составляющих маркетинговой программы магазина.
dc.description.abstract EN: In the article the essence and role of merchandising marketing as a set of technologies that can provide salable product potential buyer with the best hand (financial, physical, psychological, social, etc.). The relevance and importance of merchandising determined by its effect on the volume of goods in the store. Within one format stores that are similar assortment and pricing policies, more profit receives the one who organized better merchandising. That is, merchandising is an objectively necessary means of increasing the sales of products to manufacturers and increasing the profitability of retail space for retailers. In addition, merchandising serves as an integral element of culture. It should be noted that all components of the concept of merchandising are important both for the wholesale trade and for the show-room, and they affect the sale and promotion of goods among wholesale buyers. Properly designed showroom provides the company long-term cooperation with customers and promotes brand (products) on the market. Thus, merchandising can be used in other stores to activate sales of goods of other groups. Of particular importance is the program of merchandising, which must take into account the specifics of the product being presented, and be one of the main components of the store's marketing program. Merchandising plays an important role in the stores as a fashion-industry and shops in the market FMCG (fast moving consumer goods), because in both cases we must consider the merchandising rules that will help maximize sales of goods. However, one should also notice the differences that need to be taken into account when designing a merchandising program for a particular store, including: merchandising requirements, motivation for purchase, standardization, presentation of the product and updating of the exposure. Thus, merchandising is one of the main components of a modern, efficient and civilized form of trade, the need for which in our country so far is not fully satisfied.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject мерчандайзинг en_US
dc.subject програма мерчандайзингу en_US
dc.subject fashion-індустрія en_US
dc.subject FMCG en_US
dc.subject комунікаційний складник en_US
dc.subject шоу-рум en_US
dc.subject оптова форма торгівлі en_US
dc.subject программа мерчандайзинга en_US
dc.subject fashion-индустрия en_US
dc.subject коммуникационная составляющая en_US
dc.subject оптовая форма торговли en_US
dc.subject merchandising en_US
dc.subject merchandising program en_US
dc.subject fashion-industry en_US
dc.subject FMCG en_US
dc.subject communication component en_US
dc.subject showroom en_US
dc.subject wholesale form of trade en_US
dc.title Мерчандайзинг у fashion-індустрії та на ринку fast moving consumer goods (FMCG): специфіка і відмінності en_US
dc.title.alternative Мерчандайзинг в fashion-индустрии и на рынке fast moving consumer goods (FMCG): специфика и отличия en_US
dc.title.alternative Merchandising in the fashion industry and the fast moving consumer goods market (FMCG): the specifics and differences en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account