00 DSpace/Manakin Repository

Організація маркетингової діяльності на молокопереробних підприємствах

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Рябчик, Алла Володимирівна
dc.contributor.author Рябчик, Алла Владимировна
dc.contributor.author Riabchyk, Alla
dc.date.accessioned 2020-01-23T10:46:03Z
dc.date.available 2020-01-23T10:46:03Z
dc.date.issued 2019-09
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/22_2019/20.pdf
dc.identifier.citation Рябчик А. В. Організація маркетингової діяльності на молокопереробних підприємствах / А. В. Рябчик // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 22. – С. 136-141. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2480
dc.description.abstract UK: У статті розглянуто актуальні питання організації маркетингової діяльності на молокопереробних підприємствах. Зазначено причини необхідності впровадження і використання методів та засобів сучасного маркетингу. Наведено складники та визначено окремі функціональні завдання маркетингової діяльності на молокопереробних підприємствах. Метою маркетингової діяльності підприємств молочної галузі має бути концентрація уваги саме на потребах покупця і задоволенні цих потреб. Основні проблеми розвитку маркетингу в молочній промисловості пов’язані зі специфікою галузі та продукції, відсутністю державних стимулів, низьким рівнем маркетингової інфраструктури, недосконалістю інформаційного забезпечення тощо. Зазначено принципи ефективної маркетингової діяльності. Визначено особливості та розкрито форми прояву особливостей організації маркетингової діяльності на молокопереробних підприємствах у сучасних ринкових умовах. en_US
dc.description.abstract RU: В статье рассмотрены актуальные вопросы организации маркетинговой деятельности на молокоперерабатывающих предприятиях. Указаны причины необходимости внедрения и использования методов и средств современного маркетинга. Приведены составляющие и определены отдельные функциональные задачи маркетинговой деятельности на молокоперерабатывающих предприятиях. Целью маркетинговой деятельности предприятий молочной отрасли должна быть концентрация внимания именно на потребностях покупателя и удовлетворении этих потребностей. Основные проблемы развития маркетинга в молочной промышленности связаны со спецификой отрасли и продукции, отсутствием государственных стимулов, низким уровнем маркетинговой инфраструктуры, несовершенством информационного обеспечения и т. п. Указаны принципы эффективной маркетинговой деятельности. Определены особенности и раскрыты формы проявления особенностей организации маркетинговой деятельности на молокоперерабатывающих предприятиях в современных рыночных условиях.
dc.description.abstract EN: The article considers important issues of organization of marketing activities at dairy enterprises. In a market economy, marketing is important instrument to solve the significant problems associated with milk and dairy production and sale. In today's competitive environment, which requires the transformation of business entities, the role of marketing is increasing. The purpose of marketing is to manage all types of activity in the enterprise related to the production of products, its implementation through the distribution system to the end consumer, and thus meet the needs of the consumer. One of the obstacles that emerge during the transition to the marketing management model is the inability to correctly define the marketing strategy and the inability to organize an effective structural department. Global experience shows that marketing is a means of future enterprise development. The need for organization and development of marketing activities of dairy enterprises is due to the following reasons: creation of an effective market system of movement of milk and dairy products; meeting the needs of the population in dairy products, providing dairy enterprises with raw materials. In order to achieve production and economic success in the dairy industry, effective marketing is an important area of activity. Therefore, you need to know the essence of marketing, methods and practices of marketing. It is established that the functions of marketing at a dairy enterprise are determined by the scale of production of dairy products, conditions of competition, commodity assortment, peculiaritiesof consumption and demand for dairy products, nature of connections with the trading network, etc. Common marketing functions are analysis, planning, organization, management, accounting and control. The implementation of marketing functions at dairies should be complemented by a variety of tasks that are similar to modern marketing. Some aspects of marketing activity at dairy processing plant are given. The main problems and peculiarities of marketing activity at dairy enterprises in modern conditions are considered. The components of marketing activity at the dairy processing plant are determined. The basic principles of marketing activity of dairy enterprises are revealed. In the current environment, the development of marketing activities is one of the most important factors for improving economic efficiency in the dairy industry. But most businesses pay little attention to the practical use of modern marketing concepts and tools.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject маркетинг en_US
dc.subject маркетингова діяльність en_US
dc.subject молокопереробне підприємство en_US
dc.subject молочна промисловість en_US
dc.subject молоко та молочна продукція en_US
dc.subject ринок en_US
dc.subject маркетинговая деятельность en_US
dc.subject молокоперерабатывающее предприятие en_US
dc.subject молочная промышленность en_US
dc.subject молоко и молочная продукция en_US
dc.subject рынок en_US
dc.subject marketing en_US
dc.subject marketing activity en_US
dc.subject dairy enterprises en_US
dc.subject dairy industry en_US
dc.subject milk and dairy products en_US
dc.subject market en_US
dc.title Організація маркетингової діяльності на молокопереробних підприємствах en_US
dc.title.alternative Организация маркетинговой деятельности на молокоперерабатывающих предприятиях en_US
dc.title.alternative Organization of marketing activities at dairy enterprises en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу