DSpace Repository

Структурно-функціональна модель побудови інтегрованої системи міжорганізаційних комунікацій обласних контактних центрів національної системи опрацювання звернень до органів виконавчої влади

Show simple item record

dc.contributor.author Палагута, Сергій Сергійович
dc.contributor.author Палагута, Сергей Сергеевич
dc.contributor.author Palaguta, Sergey
dc.date.accessioned 2020-01-23T08:33:09Z
dc.date.available 2020-01-23T08:33:09Z
dc.date.issued 2019-09
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/22_2019/16.pdf
dc.identifier.citation Палагута С. С. Структурно-функціональна модель побудови інтегрованої системи міжорганізаційних комунікацій обласних контактних центрів національної системи опрацювання звернень до органів виконавчої влади / С. С. Палагута // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 22. – С. 109-113. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2476
dc.description.abstract UK: У статті актуалізовано важливе завдання щодо вдосконалення інформаційно-комунікаційного інструментарію обласних контактних центрів Національної системи опрацювання звернень до органів виконавчої влади за рахунок об'єднання на базі Урядового контактного центру (УКЦ) шляхом створення структурно-функціональної моделі побудови інтегрованої системи міжорганізаційних комунікацій, яка забезпечить налагоджений щільний зв’язок між установами за рахунок обміну інформацією й інноваційними процесами. Розглянуто структурно-функціональну модель побудови інтегрованої системи інформаційно-комунікаційного забезпечення взаємодії обласних контактних центрів Національної системи опрацювання звернень до органів виконавчої влади, що показує напрями і способи віртуалізації комунікацій. en_US
dc.description.abstract RU: В статье актуализирована важная задача по совершенствованию информационно-коммуникационного инструментария областных информационных центров Национальной системы обработки обращений в органы исполнительной власти за счет объединения на базе Правительственного контактного центра (ПКЦ) путем создания структурно-функциональной модели построения интегрированной системы межорганизационных коммуникаций, которая обеспечит налаженную плотную связь между учреждениями за счет обмена информацией и инновационными процессами. Рассмотрена структурно-функциональная модель построения интегрированной системы информационно-коммуникационного обеспечения взаимодействия областных информационных центров Национальной системы обработки обращений в органы исполнительной власти, которая показывает направления и способы виртуализации коммуникаций.
dc.description.abstract EN: This article updates the important task of improving the current tendency of information and communication tools of the regional contact centers of the National System of Processing of Appeals to the Executive Bodies of Ukraine, and determines that, first of all, it is necessary to establish a close connection between them through the exchange of information and innovative processes. In order for such relationships to be effective, it is first and foremost necessary to create within the information and communication system the shortest possible ways of interaction of regional contact centers, in accordance with the mechanisms and tools of partnership based on the use of ICT. One such mechanism in the process of creation and development is the formation of an appropriate infrastructure based on the application of partnership principles. To achieve the purpose of the study, a set of additional general and special methods were used: the method of systematic analysis; method of comparative analysis; method of structural-logical modeling; method of complex analysis; statistical method; own observations. The structural and functional model of construction of the integrated system of information and communication support of interaction of regional contact centers of the National system of processing of appeals to bodies of executive power is considered, which shows directions and ways of virtualization of communications. Considering the process of building an integrated system of communication of regional contact centers of the National System of processing appeals to the executive authorities, it can be argued that the information and communication infrastructure, through which the process of communication will be organized, plays a crucial role in the development of interaction. Thus, to date, the widespread penetration of information and communication technologies in all spheres of society is a real and irreversible trend in world development. In the sphere of improving the management system, network infrastructure opens new prospects not only for interaction but also for the possibility of participation of regional contact centers of the National system of processing of appeals to the bodies of executive power in the process of making and implementing management decisions.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject інформаційно-комунікаційний інструментарій en_US
dc.subject обласні контактні центри en_US
dc.subject Національна система опрацювання звернень en_US
dc.subject взаємодія en_US
dc.subject інформаційно-комунікаційні технології en_US
dc.subject информационно-коммуникационный инструментарий en_US
dc.subject областные контактные центры en_US
dc.subject Национальная система обработки обращений en_US
dc.subject взаимодействие en_US
dc.subject информационно-коммуникационные технологии en_US
dc.subject information and communication tools en_US
dc.subject regional contact centers en_US
dc.subject national system of processing of contacts en_US
dc.subject interaction en_US
dc.subject information and communication technologies en_US
dc.title Структурно-функціональна модель побудови інтегрованої системи міжорганізаційних комунікацій обласних контактних центрів національної системи опрацювання звернень до органів виконавчої влади en_US
dc.title.alternative Структурно-функциональная модель построения интегрированной системы межорганизационных коммуникаций областных информационных центров национальной системы обработки обращений в органы исполнительной власти en_US
dc.title.alternative The structural-functional model of construction of the integrated system of inter-organization communications of the regional contact centers of the national sister systems en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account