DSpace Repository

Удосконалення підходів до стратегування та маркетингового планування сталого розвитку регіону

Show simple item record

dc.contributor.author Ільченко, Вікторія Миколаївна
dc.contributor.author Ильченко, Виктория Николаевна
dc.contributor.author Ilchenko, Viktoriia
dc.contributor.author Горященко, Юлія Григорівна
dc.contributor.author Горященко, Юлия Григорьевна
dc.contributor.author Horiashchenko, Yuliia
dc.date.accessioned 2020-01-15T09:28:52Z
dc.date.available 2020-01-15T09:28:52Z
dc.date.issued 2019-08
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/21_2019/61.pdf
dc.identifier.citation Ільченко В. М. Удосконалення підходів до стратегування та маркетингового планування сталого розвитку регіону / В. М. Ільченко, Ю. Г. Горященко // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 21. – С. 381-389. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2414
dc.description.abstract UK: У статті окреслено можливі напрями стратегічного і маркетингового планування сталого розвитку України та промислових регіонів зокрема. Викладено стратегічне бачення розвитку відповідно до основних документів: Стратегії сталого розвитку України до 2030 р., Стратегії сталого розвитку «Україна –2020», «Цілей сталого розвитку: Україна», Стратегії розвитку Дніпропетровської області на період до 2020 р. тощо. Запропоновано систему програмних дій у територіальному, функціональному та часовому аспектах, які можна втілити у дієвий механізм стратегії сталого розвитку. Дану систему дій апробовано під час розроблення стратегії сталого розвитку Привовчанської міської об’єднаної територіальної громади на період до 2025 р. Зазначено, що розроблення маркетингових стратегій для основних суб’єктів сталого розвитку – агенцій регіонального розвитку, місцевих рад, об’єднаних територіальних громад, фондів регіонального розвитку – дасть змогу використовувати дані суб’єкти як інструменти реалізації стратегії сталого розвитку більш ефективно. en_US
dc.description.abstract RU: В статье очерчены возможные направления стратегического и маркетингового планирования устойчивого развития Украины и промышленных регионов в частности. Изложено стратегическое видение развития в соответствии с основными документами: Стратегией устойчивого развития Украины до 2030 г., Стратегией устойчивого развития «Украина – 2020», «Целями устойчивого развития: Украина», Стратегией развития Днепропетровской области на период до 2020 г. и др. Предложена система программных действий в территориальном, функциональном и временном аспектах, которые можно воплотить в действенный механизм стратегии устойчивого развития. Данная система действий апробирована при разработке стратегии устойчивого развития Приволчанской городской объединенной территориальной общины на период до 2025 г. Отмечено, что разработка маркетинговых стратегий для основных субъектов устойчивого развития – агентств регионального развития, местных советов, объединенных территориальных общин, фондов регионального развития – позволит использовать данные субъекты как инструменты реализации стратегии устойчивого развития более эффективно.
dc.description.abstract EN: The article outlines the possible directions of strategic and marketing planning for sustainable development of Ukraine and industrial regions in particular. The strategic vision of development in accordance with the main documents is set out – the Sustainable Development Strategy of Ukraine until 2030, the Sustainable Development Strategy «Ukraine 2020», the «Sustainable Development Goals: Ukraine», the Development Strategy of the Dnipropetrovsk region for the period until 2020, etc. A system of program actions in the territorial, functional and temporal aspects, which can be translated into an effective mechanism for sustainable development strategies, is proposed. This system of actions was tested in the development of a strategy for the sustainable development of the Privolchansk Region urban integrated territorial community for the period up to 2025. It was noted that the development of marketing strategies for the main actors of sustainable development – regional development agencies, local councils, united territorial communities, regional development funds will allow using these subjects as tools for implementing a sustainable development strategy more effectively. Proposals have been developed to improve the institutional provision of sustainable development of the region by providing advisory and consultative assistance to united territorial communities by regional research institutions and higher educational institutions that can serve as advisory and consultative centers on sustainable development. Such a tool for the implementation of the State Strategy for Regional Development will ensure the creation of conditions for the support and development of intellectual and creative potential in the field. It is proved that the result of the advisory assistance should be: strategies for the sustainable development of the united territorial communities; projects of development of united territorial communities, developed for implementation of the plan of measures for the implementation of regional development strategies; creation of investment passports of districts, which will enable investors to attract investors to the local level.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject стратегія en_US
dc.subject маркетингове планування en_US
dc.subject регіон en_US
dc.subject сталий розвиток en_US
dc.subject інструментарій en_US
dc.subject механізм en_US
dc.subject структурна схема en_US
dc.subject стратегия en_US
dc.subject маркетинговое планирование en_US
dc.subject регион en_US
dc.subject устойчивое развитие en_US
dc.subject механизм en_US
dc.subject инструментарий en_US
dc.subject структурная схема en_US
dc.subject strategy en_US
dc.subject marketing planning en_US
dc.subject region en_US
dc.subject sustainable development en_US
dc.subject structural scheme en_US
dc.subject mechanism en_US
dc.subject tools en_US
dc.title Удосконалення підходів до стратегування та маркетингового планування сталого розвитку регіону en_US
dc.title.alternative Совершенствование подходов к стратегирование и маркетингового планирования устойчивого развития региона en_US
dc.title.alternative Improving approaches to strategizing and marketing planning for sustainable development in the region en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account