DSpace Repository

Методический подход к определению уровня информационно-коммуникационного обеспечения деятельности высших учебных заведений

Show simple item record

dc.contributor.author Боровик, Марина Викторовна
dc.contributor.author Боровик, Марина Вікторівна
dc.contributor.author Borovyk, Maryna
dc.date.accessioned 2020-01-08T09:09:04Z
dc.date.available 2020-01-08T09:09:04Z
dc.date.issued 2019-08
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/21_2019/25.pdf
dc.identifier.citation Боровик М. В. Методический подход к определению уровня информационно-коммуникационного обеспечения деятельности высших учебных заведений / М. В. Боровик // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 21. – С. 148-152. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2358
dc.description.abstract RU: В статье представлена разработка методического подхода к определению уровня информационно- коммуникационного обеспечения деятельности высших учебных заведений на основе анализа публичной информации, размещенной на официальном сайте высшего учебного заведения. Расчет уровня информационно-коммуникационного обеспечения деятельности высших учебных заведений предлагается проводить на основе балльно-рейтинговой оценки, основанной на расчете определенных критериев оценки информации, таких как наличие, доступность, скорость получения, полнота, своевременность предоставления, простота и комфортность восприятия. Охарактеризованы основные этапы уровня информационно-коммуникационного обеспечения деятельности высших учебных заведений. Выделены преимущества данного методического подхода и его практическая значимость для современных высших учебных заведений. en_US
dc.description.abstract UK: У статті наведене розроблення методичного підходу до визначення рівня інформаційно-комунікаційного забезпечення діяльності закладів вищої освіти на основі аналізу публічної інформації, розміщеної на офіційному сайті закладу вищої освіти. Розрахунок рівня інформаційно-комунікаційного забезпечен- ня діяльності закладів вищої освіти запропоновано проводити на основі бально-рейтингової оцінки, заснованої на розрахунку певних критеріїв оцінки інформації, таких як: наявність, доступність, швидкість отримання, повнота, своєчасність надання, простота і комфортність сприйняття. Охарактеризовано основні етапи рівня інформаційно-комунікаційного забезпечення діяльності закладів вищої освіти. Виділені переваги цього методичного підходу та його практична значущість для сучасних закладів вищої освіти.
dc.description.abstract EN: Institutions of higher education increasingly use modern information and communication technologies in their organizational activities, while there are no generally accepted methodological approaches to assessing the level of information and communication support for higher education institutions, which does not allow an objective assessment of the effectiveness of their activities. The article presents the development of a methodological approach to determining the level of information and communication support for higher education institutions based on an analysis of public information posted on the official website of the higher education institution. The calculation of the level of information and communication support for the activities of higher educational institutions has been proposed to be carried out on the basis of a score-rating assessment based on the calculation of certain criteria for evaluating information, such as: the presence on the site of a page with public information; availability of performance information; the speed of obtaining information; completeness of information; timeliness; ease of obtaining information; comfort perception of information. Evaluation options, reference values for each criterion and scores for each evaluation option are proposed. The calculation of the average score for each evaluation criterion and the calculation of the general level of information and communication support for the activities of higher educational institutions in accordance with the proposed scale are presented. It was proposed to determine the rating among higher education institutions participating in the assessment based on the calculation of the level of information and communication support for the activities of higher educational institutions. The main stages of the level of information and communication support of the activities of higher educational institutions are also characterized. The advantages of this methodical approach and its practical significance for modern higher educational institutions are highlighted. Their activities are aimed at sustainable development and increasing their competitiveness in the educational services market.
dc.language.iso ru en_US
dc.subject высшее учебное заведение en_US
dc.subject устойчивое развитие en_US
dc.subject методический подход en_US
dc.subject информационно-коммуникационное обеспечение en_US
dc.subject уровень информационно-коммуникационного обеспечения деятельности высших учебных заведений en_US
dc.subject заклад вищої освіти en_US
dc.subject сталий розвиток en_US
dc.subject методичний підхід en_US
dc.subject інформаційно-комунікаційне забезпечення en_US
dc.subject рівень інформаційно-комунікаційного забезпечення діяльності закладу вищої освіти en_US
dc.subject higher education institution en_US
dc.subject sustainable development en_US
dc.subject methodical approach en_US
dc.subject information and communication support en_US
dc.subject level of information and communication support of higher education institution activity en_US
dc.title Методический подход к определению уровня информационно-коммуникационного обеспечения деятельности высших учебных заведений en_US
dc.title.alternative Методичний підхід до визначення рівня інформаційно-комунікаційного забезпечення діяльності вищих навчальних закладів en_US
dc.title.alternative Methodical approach to determining information and communication support for higher education institutions en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account