00 DSpace/Manakin Repository

Сучасна концепція маркетинг-менеджменту в системі економічної теорії

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Онопрієнко, Ірина Миколаївна
dc.contributor.author Оноприенко, Ирина Николаевна
dc.contributor.author Onopriienko, Iryna
dc.contributor.author Онопрієнко, Катерина Володимирівна
dc.contributor.author Оноприенко, Екатерина Владимировна
dc.contributor.author Onopriienko, Kateryna
dc.date.accessioned 2019-12-27T08:42:48Z
dc.date.available 2019-12-27T08:42:48Z
dc.date.issued 2019-08
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/21_2019/03.pdf
dc.identifier.citation Онопрієнко І. М. Сучасна концепція маркетинг-менеджменту в системі економічної теорії / І. М. Онопрієнко, К. В Онопрієнко // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 21. – С. 11-15. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2324
dc.description.abstract UK: У статті проведено огляд та опис кращих практик маркетингу, висвітлено особливості маркетинг-менеджменту в системі економічної теорії. Для дослідження використано системний аналіз, аналітичні та порівняльні методи. Досліджено маркетингові зміни, які відбувалися в бізнес-спільноті останніми роками. Визначено маркетинг як основу для прийняття управлінських рішень з використанням моделі клієнтоорієнтованого бізнесу. Зазначено, що така концепція дає змогу компаніям створювати необхідний продукт для споживача та передбачати його потреби, забезпечуючи конкурентні переваги. Головними рушійними силами розвитку компанії в досягненні успіху в умовах високої конкуренції є розвиток бренду, орієнтація на споживача, доступ до великих обсягів інформації, що робить бізнес більш адаптивним. en_US
dc.description.abstract RU: В статье проведены обзор и описание лучших практик маркетинга, освещены особенности маркетинг-менеджмента в системе экономической теории. Для исследования использованы системный анализ, аналитические и сравнительные методы. Исследованы маркетинговые изменения, которые происходили в бизнес-сообществе в последние годы. Определен маркетинг как основа для принятия управленческих решений с использованием модели клиентоориентированного бизнеса. Указано, что такая концепция позволяет компаниям создавать необходимый продукт для потребителя и предвидеть его потребности, обеспечивая конкурентные преимущества. Главными движущими силами развития компании в достижении успеха в условиях высокой конкуренции являются развитие бренда, ориентация на потребителя, доступ к большим объемам информации, что делает бизнес более адаптивным.
dc.description.abstract EN: The research is relevant because there is a need to study the peculiarities of integration of marketing in enterprise management at the present stage of development of the world economy. This requires companies to play game rules on markets with the use of modern marketing management achievements. The article reviews and describes the best practices of marketing and highlights the features of marketing management in the system of economic theory. System analysis, analytical and comparative methods were used for the research. In the article marketing changes which occurred in business community for last years are investigated. Marketing as a basis for acceptance of administrative decisions, using model of client-oriented business is defined. It is specified that such concept allows the companies to create a necessary product for the consumer, and sometimes to predict its requirements that will provide competitive advantages. The main driving force of the company’s development in achieving success in conditions of high competition is the development of the brand and consumer orientation. Marketing management requires the creation of new information systems that would ensure the management of value creation processes, improving the quality and efficiency of customer service, including the Internet, demand management, and customer loyalty management through engagement with the company. Marketing-management is the holistic marketing, aimed at cooperation between the consumer and the company. In the modern concept of marketing management, the attitude to productive capacities changes: the main role is given not to the main means of the organization, but to access to large volumes of information and their ability to handle, the quality of human, intellectual resources and the ability to use leased capacities, which makes business flexible and adaptive. Marketers need to be involved in the development of a new product. Marketing is the basis of the process of making managerial decisions. Marketing management co-operates integrated marketing and marketing of affiliate relationships.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject маркетинг en_US
dc.subject менеджмент en_US
dc.subject бізнес en_US
dc.subject споживач en_US
dc.subject конкуренція en_US
dc.subject ефективність en_US
dc.subject бизнес en_US
dc.subject потребитель en_US
dc.subject конкуренция en_US
dc.subject эффективность en_US
dc.subject marketing en_US
dc.subject management en_US
dc.subject business en_US
dc.subject consumer en_US
dc.subject competition en_US
dc.subject efficiency en_US
dc.title Сучасна концепція маркетинг-менеджменту в системі економічної теорії en_US
dc.title.alternative Современная концепция маркетинг-менеджмента в системе экономической теории en_US
dc.title.alternative Modern concept of marketing management in the system of economic theory en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу