00 DSpace/Manakin Repository

Маркетингове управління збутом продукції сільськогосподарського підприємства як стратегічний напрям маркетингової політики розподілу

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Лишенко, Маргарита Олександрівна
dc.contributor.author Лишенко, Маргарита Александровна
dc.contributor.author Lyshenko, Margarita
dc.contributor.author Пономаренко, Я. С.
dc.contributor.author Пономаренко, Я. С.
dc.contributor.author Ponomarenko, Y.
dc.contributor.author Шаповал, В. В.
dc.contributor.author Шаповал, В. В.
dc.contributor.author Shapoval, V.
dc.date.accessioned 2019-12-24T08:12:37Z
dc.date.available 2019-12-24T08:12:37Z
dc.date.issued 2019-03
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/19_2019/28.pdf
dc.identifier.citation Лишенко М. О. Маркетингове управління збутом продукції сільськогосподарського підприємства як стратегічний напрям маркетингової політики розподілу / М. О. Лишенко, Я. С. Пономаренко, В. В. Шаповал // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 19. – С. 169-176. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2310
dc.description.abstract UK: У статті розглянуто питання маркетингового управління збутом сільськогосподарської продукції, визначено значення та проблеми збутової політики сільськогосподарських підприємств, розглянуто поняття політики розподілу та функції каналів розподілу продукції в сільськогосподарських підприємствах, запропоновано вивчення каналів та рівнів розподілу продукції, досліджено питання становлення ефективної системи збуту аграрної продукції та стратегічної спрямованості збутової політики, запропонований підхід до вдосконалення маркетингового управління збутовою діяльністю аграрного підприємства, який основується на пошуку його внутрішніх та зовнішніх потенційних можливостей розвитку підприємства, зроблено розрахунок проектних показників ефективності роботи підприємства в результаті використання визначених маркетингових стратегій. en_US
dc.description.abstract RU: В статье рассмотрены вопросы маркетингового управления сбытом сельскохозяйственной продукции, определены значение и проблемы сбытовой политики сельскохозяйственных предприятий, рассмотрены понятие политики распределения и функции каналов распределения продукции в сельскохозяйственных предприятиях, предложено изучение каналов и уровней распределения продукции, исследованы вопросы становления эффективной системы сбыта аграрной продукции и стратегической направленности сбытовой политики, предложен подход к совершенствованию маркетингового управления сбытовой деятельностью аграрного предприятия, который основывается на поиске его внутренних и внешних потенциальных возможностей развития предприятия, сделан расчет проектных показателей эффективности работы предприятия в результате использования определенных маркетинговых стратегий.
dc.description.abstract EN: The article deals with the issues of marketing management of agricultural products marketing, determines the importance and problems of marketing policy of agricultural enterprises, considers the concept of distribution policy and function of production distribution channels in agricultural enterprises, proposes the study of channels and levels of product distribution, issues of the formation of an effective system of marketing of agrarian products and strategic the direction of sales policy; the proposed approach to improve marketing management sales activities of agrarian enterprises, which is based on finding its internal and external potential for enterprise development; the calculation of project performance indicators of the enterprise as a result of the use of certain marketing strategies has been made. At the current stage of Ukraine’s economic development, the problem of ensuring the effective marketing of agrarian products is of particular importance. It is the development of sales of agrarian enterprises in the regions, the effective organization of exchange and commodity circulation, and their optimal territorial organization are the most important factors in stabilizing agricultural production, an important prerequisite for saturation of the food market of the country, a source of satisfaction of the daily needs of the population in the consumption of food. The urgency of scientific research is determined by further scientific developments regarding trends in the organization of marketing of agrarian products and the justification on this basis of strategic perspectives in the marketing policy of product distribution. The scientific novelty of the obtained results consists in solving the actual tasks of the marketing management of agricultural products sales, and proposals for improving the strategic directions of marketing policy of distribution in agricultural enterprises. Under the management system of marketing activities we must understand the totality of organizational forms through which the implementation of general management of marketing activities at all its stages, as well as economic impacts, which contribute to the growth of sales of products and improve the company. Activation of internal potential of the economy involves the use of appropriate management methods as well as methods of managerial accounting within the framework of implementing an elastic marketing management strategy of the agrarian enterprise. Implementation of the proposed measures in the marketing policy of the agricultural enterprise will increase the efficiency of its management, and, accordingly, the efficiency of the agrarian enterprise as a whole and the solution of its strategic objectives.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject збут en_US
dc.subject політика розподілу en_US
dc.subject канали розподілу en_US
dc.subject маркетингова діяльність en_US
dc.subject маркетингові стратегії en_US
dc.subject управління збутом en_US
dc.subject сбыт en_US
dc.subject политика распределения en_US
dc.subject каналы распределения en_US
dc.subject маркетинговая деятельность en_US
dc.subject маркетинговые стратегии en_US
dc.subject управление сбытом en_US
dc.subject sales en_US
dc.subject distribution policy en_US
dc.subject distribution channels en_US
dc.subject marketing activity en_US
dc.subject marketing strategies en_US
dc.subject sales management en_US
dc.title Маркетингове управління збутом продукції сільськогосподарського підприємства як стратегічний напрям маркетингової політики розподілу en_US
dc.title.alternative Маркетинговое управление сбытом продукции сельскохозяйственного предприятия как стратегическое направление маркетинговой политики распределения en_US
dc.title.alternative Marketing agricultural management of agricultural enterprises as a strategic direction of marketing policy of distribution en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу