DSpace Repository

Новітні технології навчання курсу «Фінансовий облік 2»

Show simple item record

dc.contributor.author Петренко, Наталія Іванівна
dc.contributor.author Петренко, Наталья Ивановна
dc.contributor.author Petrenko, Natalya
dc.contributor.author Левченко, Оксана Федорівна
dc.contributor.author Левченко, Оксана Федоровна
dc.contributor.author Levchenko, Oksana
dc.contributor.author Магнушевська, Тетяна Миколаївна
dc.contributor.author Магнушевская, Татьяна Николаевна
dc.contributor.author Magnushevskaya, Tatiana
dc.date.accessioned 2019-12-20T10:55:54Z
dc.date.available 2019-12-20T10:55:54Z
dc.date.issued 2019-05
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/20_2019/80.pdf
dc.identifier.citation Петренко Н. І. Новітні технології навчання курсу «Фінансовий облік 2» / Н. І. Петренко, О. Ф. Левченко, Т. М. Магнушевська // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 20. – С. 523-529. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2291
dc.description.abstract UK: Активне впровадження новітніх технологій навчання у курсі «Фінансовий облік 2», використання комп’ютерної техніки, розумне, раціональне та ефективне їх поєднання дають змогу викладачеві ефективно організовувати навчально-пізнавальний процес фінансового обліку та сприяють легкому засвоєнню студентами навчальних програм. Розглянуто дидактичні особливості компетентнісного та міждисциплінарних підходів до викладання курсу «Фінансовий облік 2» для студентів вищих навчальних закладів. Визначено проблеми використання інформаційних технологій у сучасному навчальному процесі. Представлено цілі, завдання, конструктивні особливості та форми представлення такого педагогічного методу, як веб-квест. У процесі виконання веб-квесту студенти, вивчаючи дисципліну «Фінансовий облік 2», повинні вирішити проблемну ситуацію, маючи певні Інтернет-джерела. Веб-пошуки сприяють формуванню важливих професійних компетенцій серед студентів (інформація, спілкування, мова), забезпечують високий рівень їхньої мотивації до навчання. en_US
dc.description.abstract RU: Активное внедрение новейших технологий обучения в курсе «Финансовый учет 2», использование компьютерной техники, разумное, рациональное и эффективное их сочетание позволяют преподавателю эффективно организовывать учебно-познавательный процесс финансового учета и способствуют легкому усвоению студентами учебных программ. Рассмотрены дидактические особенности компетентностного и междисциплинарных подходов к преподаванию курса «Финансовый учет 2» для студентов высших учебных заведений. Определены проблемы использования информационных технологий в современном учебном процессе. Представленные цели, задачи, конструктивные особенности и формы представления такого педагогического метода, как веб-квест. В процессе выполнения веб-квеста студенты, изучая дисциплину «Финансовый учет 2», должны решить проблемную ситуацию, имея определенные Интернет-источники. Веб-поиски способствуют формированию важных профессиональных компетенций среди студентов (информация, общение, язык), обеспечивают высокий уровень их мотивации к обучению.
dc.description.abstract EN: The synthesis of important aspects of training technologies in the preparation of future accountants involves a thorough analysis of the role of intensive educational technologies as a necessary condition for the functioning of higher agricultural educational institutions. The introduction of modern innovative information technologies into the educational process allows to increase the scientific and technical training of future accountants and auditors. The active introduction of the latest learning technologies in the course “Financial Accounting 2”, the use of computer technology, a reasonable, rational and effective combination of them, allows the teacher to effectively organize the educational and cognitive process of financial accounting and facilitates the easy assimilation of students curriculum. Students are actively involved in educational activities, their interest in studying the professional discipline “Financial Accounting 2” is growing, and they are actively involved in the study of new material. New technologies and interactive techniques help to form positive attitudes towards students in the profession and the accounting business as a whole, and they also form interest in studying this profile after completing their studies. The didactic features of competency and interdisciplinary approaches to teaching the course “Financial Accounting 2” for students of higher educational institutions are considered. The most important advantage of a competent and interdisciplinary approach to the study of financial accounting is that knowledge and skills acquired by students in the learning process are actively used by them in practice. The problems of using information technologies in the modern educational process are determined. The presented goals, tasks, constructive features and forms of presentation of such pedagogical methods as web quest. During the implementation of the web-based quest, Students studying the “Financial Accounting 2” discipline should solve a problem situation with certain Internet sources. Web searches contribute to the formation of important professional competences among students (information, communication, language), provides a high level of their motivation to study.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject інновація en_US
dc.subject інформаційні технології en_US
dc.subject фінансовий облік en_US
dc.subject компетентнісний і міждисциплінарний підходи en_US
dc.subject інтерактивні методики en_US
dc.subject веб-квест en_US
dc.subject инновация en_US
dc.subject информационные технологии en_US
dc.subject финансовый учет en_US
dc.subject компетентностный и междисциплинарный подходы en_US
dc.subject интерактивные методики en_US
dc.subject innovation en_US
dc.subject information technology en_US
dc.subject financial accounting en_US
dc.subject competency and interdisciplinary approaches en_US
dc.subject web quest en_US
dc.subject interactive methods en_US
dc.title Новітні технології навчання курсу «Фінансовий облік 2» en_US
dc.title.alternative Новейшие технологии обучения курса «Финансовый учет 2» en_US
dc.title.alternative New technologies of training of the course “Financial Account 2” en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account