DSpace Repository

Планування цінової політики та механізму ціноутворення у сфері ресторанного бізнесу в Україні

Show simple item record

dc.contributor.author Шепель, Тетяна Володимирівна
dc.contributor.author Шепель, Татьяна Владимировна
dc.contributor.author Shepel, Tetiana
dc.contributor.author Живець, Алла Миколаївна
dc.contributor.author Живец, Алла Николаевна
dc.contributor.author Zhivets, Alla
dc.date.accessioned 2019-12-18T09:06:49Z
dc.date.available 2019-12-18T09:06:49Z
dc.date.issued 2019-04
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/19_2019/15.pdf
dc.identifier.citation Шепель Т. В. Планування цінової політики та механізму ціноутворення у сфері ресторанного бізнесу в Україні / Т. В. Шепель, А. М. Живець // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 19. – С. 93-98. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2264
dc.description.abstract UK: Активна інтеграція України до сучасних економічних структур вимагає значних трансформаційних процесів. Для успішного розвитку галузі ресторанного господарства державою повинна чітко проводитися ефективна цінова політика, адже це найважливіший механізм, що забезпечує економічний розвиток підприємства. Він суттєво впливає на обсяги господарської діяльності закладу, формує його імідж у споживачів та рівень фінансового стану. Сьогодні в Україні, яка має значний рекреаційний потенціал для розвитку туристичної галузі, формування ресторанного господарства потребує досконалого вивчення. Планування цін на страви та кулінарні вироби в закладах харчування є одним із важливих напрямів діяльності ресторану, що визначає ефективність його функціонування на ринку послуг гостинності, адже для успішного функціонування ресторанного закладу велике значення мають такі невід'ємні складники, як якість страв, меню, місцеположення закладу, рівень обслуговування, ціна, атмосфера тощо. en_US
dc.description.abstract RU: Активная интеграция Украины в современные экономические структуры требует значительных трансформационных процессов. Для успешного развития отрасли ресторанного хозяйства государством должна четко проводиться эффективная ценовая политика, ведь это важнейший механизм, обеспечивающий экономическое развитие предприятия. Она существенно влияет на объемы хозяйственной деятельности торгового предприятия, формирует его имидж у потребителей и уровень финансового состояния. Сегодня в Украине, которая имеет значительный рекреационный потенциал, развитие ресторанного хозяйства требует досконального изучения. Формирование цен на блюда и кулинарные изделия в заведениях питания является одним из важных направлений деятельности ресторана, определяющим эффективность его функционирования на рынке услуг гостеприимства, ведь для успешного функционирования ресторанного заведения большое значение имеют такие неотъемлемые составляющие, как качество блюд, меню, уровень обслуживания, цена, атмосфера, местоположение заведения и т. п.
dc.description.abstract EN: The active integration of Ukraine to modern and economic structures requires significant transformation processes. In order to successfully develop the restaurant industry, the state must clearly implement an effective pricing policy. It is the most important mechanism, which provides many priorities of economic development of the enterprise. It significantly affects the volume of business of a trading company, shapes its image among consumers and the level of financial condition. In addition, the pricing policy of a trading company is a powerful tool for its competition in the consumer market. In a market economy, the commercial success of any business depends on the right strategy and pricing tactics for goods and services. In recent years in Ukraine, which has a significant recreational potential, the development of the restaurant industry, as a highly profitable sector of the economy and an important means of cultural development of citizens, needs to be thoroughly studied. The formation of food and dining prices in food establishments is one of the important directions of the restaurant management's activity, which determines the effectiveness of its functioning in the hospitality market. The solution of this problem must be carried out comprehensively, taking into account many factors. Today, the restaurant industry is rapidly developing. In order to resist the market and maintain the existing position, it is necessary to look for new ways to improve the financial and economic situation. There is a constant need to find new ways to improve the process of servicing consumers of restaurant enterprises for the successful existence in the market of restaurant services and increase profits. After all, the components of the success of a restaurant are – quality of dishes, menu, level of service, price, atmosphere, location of the institution, etc. It is thanks to the above factors that it is possible to keep the consumer. After all, the guest of the restaurant is the main subject of the formation of the financial condition of the institution. Under these conditions, today the most effective factor is the effectiveness of the functioning of domestic restaurant enterprises competition strategy and pricing policy, which is the most important mechanism that provides many priorities of economic development of the enterprise. Understanding the mechanism of the influence of these factors on the value of the price and observance of the basic principles during the pricing process will allow the restaurants of the restaurant industry to function successfully in a competitive environment.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject планування цінової політики en_US
dc.subject цінова політика en_US
dc.subject ціна en_US
dc.subject механізм ціноутворення en_US
dc.subject калькуляційний метод en_US
dc.subject торгова націнка en_US
dc.subject планирование ценовой политики en_US
dc.subject ценовая политика en_US
dc.subject цена en_US
dc.subject механизм ценообразования en_US
dc.subject ресторанный бизнес en_US
dc.subject ресторан en_US
dc.subject price policy planning en_US
dc.subject price policy en_US
dc.subject price en_US
dc.subject pricing mechanism en_US
dc.subject restaurant business en_US
dc.subject restaurant en_US
dc.title Планування цінової політики та механізму ціноутворення у сфері ресторанного бізнесу в Україні en_US
dc.title.alternative Планирование ценовой политики и механизма ценообразования в сфере ресторанного бизнеса в Украине en_US
dc.title.alternative Planning price policy and mechanism of pricing in the sphere of restaurant business of Ukraine en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account