DSpace Repository

Сучасний механізм управління маркетинговою діяльністю з використанням інформаційних технологій

Show simple item record

dc.contributor.author Янчук, Тетяна Василівна
dc.contributor.author Янчук, Татьяна Васильевна
dc.contributor.author Yanchuk, Tetiana
dc.contributor.author Мусієнко, Олена Леонідівна
dc.contributor.author Мусиенко, Елена Леонидовна
dc.contributor.author Musienko, Olena
dc.date.accessioned 2019-12-16T12:10:21Z
dc.date.available 2019-12-16T12:10:21Z
dc.date.issued 2019-05
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/20_2019/58.pdf
dc.identifier.citation Янчук Т. В. Сучасний механізм управління маркетинговою діяльністю з використанням інформаційних технологій / Т. В. Янчук, О. Л. Мусієнко // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 20. – С. 379-384. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2242
dc.description.abstract UK: У статті розглянуто питання покращення маркетингової діяльності підприємств засобами сучасних інформаційних технологій. На основі узагальнення наукових праць проведено характеристику теоретичних аспектів механізму управління маркетинговою діяльністю з використанням інформаційних технологій. Досліджено програмні продукти, які дають змогу автоматизувати маркетингову діяльність підприємства. Впровадження такого інформаційного забезпечення дасть змогу скоротити час на прийняття управлінських рішень та допоможе підприємствам успішно функціонувати в умовах сучасного ринкового середовища. Окремо розглянуто декілька варіантів вибору ведення бізнесу. Проаналізовані тарифи виконавців сфери IT у світі. За підсумками теоретичних досліджень складено схему механізму управління маркетинговою діяльністю з використанням інформаційних технологій. en_US
dc.description.abstract RU: В статье рассмотрены вопросы улучшения маркетинговой деятельности предприятий средствами современных информационных технологий. На основе обобщения научных работ проведена характеристика теоретических аспектов механизма управления маркетинговой деятельностью с использованием информационных технологий. Исследованы программные продукты, которые позволяют автоматизировать маркетинговую деятельность предприятия. Внедрение такого информационного обеспечения позволит сократить время на принятие управленческих решений и поможет предприятиям успешно функционировать в условиях современной рыночной среды. Отдельно рассмотрены несколько вариантов выбора ведения бизнеса. Проанализированы тарифы исполнителей сферы IT в мире. По итогам теоретических исследований составлена схема механизма управления маркетинговой деятельностью с использованием информационных технологий.
dc.description.abstract EN: The article is devoted to improving the marketing activities of enterprises by means of modern information technology. The consequence of the development of market relations in Ukraine is a radical change in the management of economic processes, which led to the need to improve the processes of administration. It is shown that effective implementation and use of information technologies is an effective management of business processes of the enterprise. IT is becoming increasingly important for the effectiveness of the introduction of innovative business processes, the feasibility of which can be justified based on an assessment of their implementation efficiency, which involves the gradual inclusion of all costs and risks. The theoretical and methodological basis of the research lies in the fundamentals of modern economics, laid down in the papers of Ukrainian and foreign scientists. There were applied general scientific and special methods of research namely were used: methods of analysis and synthesis; methods of statistical analysis of indicators of economic activities of enterprises. In today’s conditions, information technologies that provide optimization of activity, integration and communication with the external environment in the modern dynamic market are becoming more widespread and used. Received results showed the importance of application of modern information technologies for the enterprise. Selection of software and variants of choice depending on opportunities of the company are analyzed. The classification of the software used for task solution in strategic marketing is given and peculiarities of its using at the trade enterprises described. The software using in strategic marketing compared. It is selected to function under necessity of particular objects of automation presented of the group, system, automation of marketing. The executors’ rates of the domain IT in the world are analyzed. Separately a few variants of choice of business dealing are considered. It has been described the basic ways to improve the efficiency of domestic enterprises marketing activities. On totals of theoretical researches outline of the mechanism of marketing activity with use of information technologies is made.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject маркетинг en_US
dc.subject маркетингова діяльність en_US
dc.subject механізм управління маркетинговою діяльністю en_US
dc.subject аутсорсинг en_US
dc.subject інформаційні технології en_US
dc.subject програмне забезпечення en_US
dc.subject автоматизація маркетингової діяльності en_US
dc.subject маркетингові функції en_US
dc.subject вдосконалення en_US
dc.subject конкурентоспроможність en_US
dc.subject маркетинговая деятельность en_US
dc.subject механизм управления маркетинговой деятельностью en_US
dc.subject информационные технологии en_US
dc.subject программное обеспечение en_US
dc.subject автоматизация маркетинговой деятельности en_US
dc.subject маркетинговые функции en_US
dc.subject усовершенствования en_US
dc.subject конкурентоспособность en_US
dc.subject market management mechanism en_US
dc.subject outsourcing en_US
dc.subject automation of marketing activity en_US
dc.subject automated marketing functions en_US
dc.subject IT en_US
dc.subject software en_US
dc.title Сучасний механізм управління маркетинговою діяльністю з використанням інформаційних технологій en_US
dc.title.alternative Современный механизм управления маркетинговой деятельностью с использованием информационных технологий en_US
dc.title.alternative Modern mechanism of marketing activity with use of information technologies en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account