DSpace Repository

Управління поведінкою споживачів на засадах клієнтоорієнтованості

Show simple item record

dc.contributor.author Кожухівська, Раїса Борисівна
dc.contributor.author Кожухивская, Раиса Борисовна
dc.contributor.author Kozhukhivskа, Raisa
dc.date.accessioned 2019-12-13T10:08:40Z
dc.date.available 2019-12-13T10:08:40Z
dc.date.issued 2019-05
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/20_2019/39.pdf
dc.identifier.citation Кожухівська Р. Б. Управління поведінкою споживачів на засадах клієнтоорієнтованості / Р. Б. Кожухівська // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 20. – С. 249-253. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2219
dc.description.abstract UK: У статті на теоретичному рівні проаналізовано визначення поняття «клієнтоорієнтованість». Встановлено критерії, що зумовлюють необхідність формування клієнтоорієнтованої системи формування споживацької поведінки у сфері туризму. Вказано, що клієнтоорієнтованість визначається готовністю підприємства до формування таких принципів роботи персоналу, які б відповідали сучасним реаліям та запитам клієнта. Визначено практичні аспекти реалізації туристичних послуг на засадах клієнтоорієнтованості. З’ясовано, що клієнтоорієнтованість включає в себе широкий спектр заходів, рішень, зусиль, основною метою яких є налагодження довготривалих стосунків із клієнтами. Резюмовано, що проектування клієнтоорієнтованої системи управління поведінко споживача туристичного продукту стосується усіх підсистем управління туристичним підприємством, таких як механізм управління, структура управління, процес управління, механізм розвитку, управлінська здатність. en_US
dc.description.abstract RU: В статье на теоретическом уровне проанализировано определение понятия «клиентоориентированность». Установлены критерии, обуславливающие необходимость формирования клиентоориентированной системы формирования потребительского поведения в сфере туризма. Указано, что клиентоориентированность определяется готовностью предприятия к формированию таких принципов работы персонала, которые соответствуют современным реалиям и запросам клиента. Определены практические аспекты реализации туристических услуг на основе клиентоориентированности. Выяснено, что клиентоориентированность включает в себя широкий спектр мероприятий, решений, усилий, основной целью которых является налаживание долгосрочных отношений с клиентами. Резюмировано, что проектирование клиентоориентированной системы управления поведением потребителя туристического продукта касается всех подсистем управления туристическим предприятием, таких как механизм управления, структура управления, процесс управления, механизм развития, управленческая способность.
dc.description.abstract EN: The formation of customer loyalty to a tourism enterprise remains one of the most important goals of management of any tourist organization. The establishment of long-term, mutually beneficial and stable relations with consumers, at present, is the basis for the formation of competitive advantages of the enterprise. So, samples of modern behavior of enterprises in the market are changing. Providing prompt and adequate response of organizations to the challenges of the environment, which undergoes constant changes, both economic and political, increasing focus on the needs, expectations and benefits of consumers, cause the need to find innovative principles for managing their behavior. Today, many tourist enterprises strive for the formation of long-term mutually beneficial relations with consumers. Under such conditions, it is important to address such tasks as: tracking changes in customer needs, increasing the consumer value of products and services, and building client-oriented staff. In the article, on the theoretical level, the definition of the concept of the term «customer orientation» is analyzed. The criteria that determine the necessity of forming a client-oriented system of forming consumer behavior in the field of tourism are established. It is indicated that client orientation is determined by the willingness of the enterprise to formulate such principles of work and labor of the personnel that would correspond to the current realities and client's requests. The practical aspects of the implementation of tourist services on the basis of client orientation are determined. It was found that client orientation includes a wide range of measures, decisions, efforts, the main purpose of which is to establish long-term relationships with customers. It is summarized that the design of a client-oriented system of consumer behavior management of a tourism product concerns all subsystems of management of a tourism enterprise, in particular, such as: mechanism of а control, structure of а management, process of а management, mechanism of development, ability of а management.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject управління en_US
dc.subject туризм en_US
dc.subject клієнт en_US
dc.subject споживач en_US
dc.subject поведінка споживача en_US
dc.subject туристична послуга en_US
dc.subject управление en_US
dc.subject клиент en_US
dc.subject поведение потребителя en_US
dc.subject туристическая услуга en_US
dc.subject потребитель en_US
dc.subject management en_US
dc.subject tourism en_US
dc.subject customer en_US
dc.subject consumer en_US
dc.subject consumer behavior en_US
dc.subject tourism service en_US
dc.title Управління поведінкою споживачів на засадах клієнтоорієнтованості en_US
dc.title.alternative Управление поведением потребителей на основе клиентоориентированности en_US
dc.title.alternative Management of consumers behavior on the basis by orientation of client en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account