DSpace Repository

Інформаційне забезпечення стратегічного управління підприємством в умовах глобалізації

Show simple item record

dc.contributor.author Драган, Олена Іванівна
dc.contributor.author Драган, Елена Ивановна
dc.contributor.author Dragan, Olena
dc.contributor.author Бергер, Аліна Дмитрівна
dc.contributor.author Бергер, Алина Дмитриевна
dc.contributor.author Berher, Alina
dc.date.accessioned 2019-12-12T10:21:34Z
dc.date.available 2019-12-12T10:21:34Z
dc.date.issued 2019-05
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/20_2019/31.pdf
dc.identifier.citation Драган О. І. Інформаційне забезпечення стратегічного управління підприємством в умовах глобалізації / О. І. Драган, А. Д. Бергер // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 20. – С. 196-201. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2210
dc.description.abstract UK: У статті досліджується вплив інформаційного забезпечення на стратегію розвитку та управління розвитком підприємства. Розкриті сучасні завдання інформаційного забезпечення стратегічного управління підприємствами м’ясопереробної галузі в умовах обмеження фінансово-інвестиційних ресурсів та глобалізації. Для розроблення стратегічного плану за всіма напрямами потрібно зібрати різнобічну інформацію для кожного рівня управління: стратегічного, тактичного, оперативного, а також запланувати виконання заходів на кожний рік відповідно до інформаційної піраміди. Запропоновано алгоритм пошуку інформації для підприємства м’ясопереробної галузі. Наявні об’єднання переробників м’яса та виробників м’ясних продуктів України повинні посприяти покращенню інформаційного забезпечення підприємств із метою підвищення їхньої конкурентоспроможності на ринку. en_US
dc.description.abstract RU: В статье исследуется влияние информационного обеспечения на стратегию развития и управления развитием предприятия. Раскрыты современные задачи информационного обеспечения стратегического управления предприятиями мясоперерабатывающей отрасли в условиях ограничения финансово-инвестиционных ресурсов и глобализации. Для разработки стратегического плана по всем направлениям нужно собрать разностороннюю информацию для каждого уровня управления: стратегического, тактического, оперативного, а также запланировать выполнение мероприятий на каждый год в соответствии с информационной пирамидой. Предложен алгоритм поиска информации для предприятия мясоперерабатывающей отрасли. Предложено, что существующие объединения переработчиков мяса и производителей мясных продуктов Украины должны поспособствовать улучшению информационного обеспечения предприятий с целью повышения их конкурентоспособности на рынке.
dc.description.abstract EN: The communication of strategic management of the enterprise of meat processing industry is investigated in the article. Influence of communication on development strategy and management of the enterprise is presented. Modern tasks of communication of strategic management of the enterprises of meat processing industry in the conditions of financially-investment resources limitation and globalization are exposed. For development of strategic plan after all directions, it is needed to collect different information for every level of management: strategic, tactical and operative and to plan implementation of events on every year in accordance with the informative pyramid. It is proved, that information about the environment of the enterprises of meat processing industry has non-system character. There is not enough clear information about the state and development of stock-raising, that testifies that enterprises work in the conditions of confinement conditions of raw materials resources. There is not enough information about scientific and technical achievements, branch innovations, consumers’ favour, import of meat products, raw material, spices, shells, prognoses of development of country’s economy that complicates the acceptance of strategic administrative decisions. The algorithm of information retrieval for the enterprise of meat processing industry is offered. Modern tasks of the existent associations of meat processors and producers of meat products of Ukraine must be oriented on defence and help to the enterprises, and also to assist the improvement of their communication in relation to different situations with the aim of increasing the market competitiveness. Web sites of well-known enterprises-leaders of meat processing industry are the company “Globino”, Public Corporation “Yatran”, PJSC “Koziatynskyi meat processing plant”, PJSC “Kremenchukmiaso”, PJSC “APK0Invest” and others were educed some general characteristics of information marked on them were investigated. At the same time, much attention was paid to information that improved the image of meat processing plants due to placing on web sites.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject стратегічне управління en_US
dc.subject інформація en_US
dc.subject інформаційне забезпечення en_US
dc.subject розвиток en_US
dc.subject глобалізація en_US
dc.subject м’ясопереробна галузь en_US
dc.subject стратегическое управление en_US
dc.subject информация en_US
dc.subject информационное обеспечение en_US
dc.subject мясоперерабатывающая отрасль en_US
dc.subject развитие en_US
dc.subject глобализация en_US
dc.subject strategic management en_US
dc.subject information en_US
dc.subject communication en_US
dc.subject development en_US
dc.subject globalization of meat processing industry en_US
dc.title Інформаційне забезпечення стратегічного управління підприємством в умовах глобалізації en_US
dc.title.alternative Информационное обеспечение стратегического управления предприятием в условиях глобализации en_US
dc.title.alternative Communication of strategic management of the enterprise in the conditions of globalization en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account