00 DSpace/Manakin Repository

Аналіз конкуретних переваг ТОВ «VNA ПРЕС»

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Величко, Анастасія Сергіївна
dc.contributor.author Величко, Анастасия Сергеевна
dc.contributor.author Velychko, Anastasia
dc.contributor.author Соломянюк, Наталія Миколаївна
dc.contributor.author Соломянюк, Наталья Николаевна
dc.contributor.author Solomianiuk, Nataliya
dc.date.accessioned 2019-12-11T12:34:56Z
dc.date.available 2019-12-11T12:34:56Z
dc.date.issued 2019-05
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/20_2019/24.pdf
dc.identifier.citation Величко А. С. Аналіз конкуретних переваг ТОВ «VNA ПРЕС» / А. С. Величко, Н. М. Соломянюк // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 20. – С. 148-155. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2200
dc.description.abstract UK: У статті розкрито проблематику конкурентоспроможності підприємств видавничо-поліграфічної галузі в Україні. Здійснено аналіз конкурентних переваг ТОВ «VNA ПРЕС» на основі визначення інтегрального коефіцієнта конкурентоспроможності, який базується на оцінюванні ефективності виробничої діяльності підприємства та організації збуту, його фінансового стану та критерію конкурентоспроможності продукції. Розглянуто теоретичні аспекти конкурентоспроможності потенціалу, а також його зв'язок із конкурентними перевагами та конкурентоспроможністю загалом. Проаналізовано управління конкурентоспроможністю як аспектом менеджменту для забезпечення нормального функціонування підприємства. Запропоновано напрями підвищення рівня конкурентоспроможності ТОВ «VNA ПРЕС» на основі отриманого інтегрального показника конкурентоспроможності. en_US
dc.description.abstract RU: В статье раскрыта проблематика конкурентоспособности предприятий издательско-полиграфической отрасли в Украине. Осуществлен анализ конкурентных преимуществ ООО «VNA ПРЕС» на основе определения интегрального коэффициента конкурентоспособности, который базируется на оценке эффективности производственной деятельности предприятия и организации сбыта, его финансового состояния и критерия конкурентоспособности продукции. Рассмотрены теоретические аспекты конкурентоспособности потенциала, а также его связь с конкурентными преимуществами и конкурентоспособностью в целом. Проанализировано управление конкурентоспособностью как аспектом менеджмента для обеспечения нормального функционирования предприятия. Предложены направления повышения конкурентоспособности ООО “VNA ПРЕСС» на основе полученного интегрального показателя конкурентоспособности.
dc.description.abstract EN: The article deals with the issues of competitiveness of enterprises of the publishing and printing industry in Ukraine. As you know, the factors of the successful existence of a polygraphic enterprise are the average market price, quality products, servicing by qualified employees, the availability of additional and related services. Strategic planning and a systematic approach to each component will allow new markets to reach and reach a larger consumer audience. At this stage of development of the economy, competitiveness is a special place, because thanks to it, the company is able to successfully operate. The topic of the research is quite relevant in the modern era, as the technology is rapidly developing, the market is getting more and more representatives of medium-sized businesses within the same industry. This has caused a sharpening of competition. Each business entity is trying to attract the attention of consumers and offer better conditions for the purchase, that is, to create competitive advantages. They serve as a strong lifting mechanism, which helps the company to increase the number of favored consumers, sales and, as a result, increase profits. The internal and external marketing environment of the enterprise was analyzed. The features and theoretical aspects of potential competitiveness, as well as its connection with competitive advantages and competitiveness in general, are considered. The analysis of competitive advantages of “VNA PRESS” Ltd. is based on the definition of the integral coefficient of competitiveness, which is based on the assessment of the efficiency of the enterprise's production activities and sales organization, its financial status and the criterion of product competitiveness. The analysis of competitiveness management as an aspect of management to ensure the normal operation of the enterprise. The directions of increase of competitiveness of “VNA PRESS” Ltd are offered on the basis of the obtained integral index of competitiveness. Modernization of the working process and increase of production capacities of the printing company VNA PRESS as a means of increasing competitiveness.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject конкуренція en_US
dc.subject конкурентоспроможність en_US
dc.subject конкурентні переваги en_US
dc.subject конкурентоспроможність потенціалу en_US
dc.subject рівень конкуренції en_US
dc.subject поліграфія en_US
dc.subject поліграфічна галузь en_US
dc.subject коефіцієнт конкурентоспроможності en_US
dc.subject інтегральний коефіцієнт конкурентоспроможності en_US
dc.subject конкуренция en_US
dc.subject конкурентоспособность en_US
dc.subject конкурентные преимущества en_US
dc.subject конкурентоспособность потенциала en_US
dc.subject уровень конкуренции en_US
dc.subject полиграфия en_US
dc.subject полиграфическая отрасль en_US
dc.subject коэффициент конкурентоспособности en_US
dc.subject интегральный коэффициент конкурентоспособности en_US
dc.subject competition en_US
dc.subject competitive advantage en_US
dc.subject competitiveness of potential en_US
dc.subject printing industry en_US
dc.subject coefficient of competitiveness en_US
dc.title Аналіз конкуретних переваг ТОВ «VNA ПРЕС» en_US
dc.title.alternative Анализ конкуретного преимуществ ООО «VNA ПРЕСС» en_US
dc.title.alternative Analysis of competition’s advantages LTD “VNA PRESS" en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу