DSpace Repository

Особливості маркетингу інтелектуального продукту в Україні

Show simple item record

dc.contributor.author Богачова, Ася Володимирівна
dc.contributor.author Богачева, Ася Владимировна
dc.contributor.author Bogachova, Asia
dc.contributor.author Волощенко, Анна Олександрівна
dc.contributor.author Волощенко, Анна Аалександровна
dc.contributor.author Voloshchenko, Anna
dc.date.accessioned 2019-12-09T12:36:27Z
dc.date.available 2019-12-09T12:36:27Z
dc.date.issued 2019-04
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/19_2019/10.pdf
dc.identifier.citation Богачова А. В. Особливості маркетингу інтелектуального продукту в Україні / А. В. Богачова, А. О. Волощенко // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 19. – С. 57-60. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2179
dc.description.abstract UK: У статті розглянуто сутність інтелектуального продукту, його взаємозв’язок з науковими дослідженнями вищої школи, роль інтелектуального бізнесу в розвитку інноваційно нового напряму сучасної підприємницької діяльності. Виявлено основні властивості інтелектуального бізнесу та особливості маркетингу інтелектуального продукту. Висвітлено фактори обмеження розвитку інтелектуального бізнесу на теренах України. Складено алгоритм створення та просування комерційно привабливого інтелектуального продукту. Досліджено тенденції та перспективи розвитку ринку інтелектуального продукту, визначено проблеми та шляхи їх вирішення. Запропоновано рекомендації щодо розвитку ринку інтелектуального бізнесу в Україні. en_US
dc.description.abstract RU: В статье рассмотрены сущность интеллектуального продукта, его взаимосвязь с научными исследованиями высшей школы, роль интеллектуального бизнеса в развитии инновационно нового направления современной предпринимательской деятельности. Выявлены основные свойства интеллектуального бизнеса и особенности маркетинга интеллектуального продукта. Освещены факторы ограничения развития интеллектуального бизнеса на территории Украины. Составлен алгоритм создания и продвижения коммерчески привлекательного интеллектуального продукта. Исследованы тенденции и перспективы развития рынка интеллектуального продукта, определены проблемы и пути их решения. Предложены рекомендации по развитию рынка интеллектуального бизнеса в Украине.
dc.description.abstract EN: The article discusses the essence of the intellectual product, its relationship with scientific research of higher education, the role of the intellectual business in the development of an innovative new direction of modern business. The purpose of the article is to highlight the main theoretical foundations of intellectual business as a specific format of business activity and to justify recommendations for promotion of intellectual product in the current conditions of the functioning of a market economy. At present, in the context of the information revolution and the spread of globalization processes, there is an urgent need to introduce new approaches to the activities of modern enterprises, taking into account the peculiarities of intellectual property and the nuances of intellectual business management. The main properties of the intellectual business and marketing features of the intellectual product are identified. The factors limiting the development of the intellectual business in Ukraine are highlighted. An algorithm for creating and promoting a commercially attractive intellectual product has been compiled. Recommendations on the development of the intellectual product market in Ukraine are proposed. The trends and prospects for the development of the intellectual product market are investigated; problems and ways of their solution are identified. The article uses the principles of analysis, objectivity and logic that imply an impartial analysis of phenomena on the basis of scientific and critical interpretation of various sources, as well as the following methods: systematic, structural-functional and comparative. The empirical basis of the article is based on basic research of foreign and domestic scientists, who have focused their efforts on research into the causes of interest in the role of intellectual business in modern society, the peculiarities of intellectual product and legal regulation of intellectual property relations.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject маркетинг en_US
dc.subject інтелектуальний продукт en_US
dc.subject інновації en_US
dc.subject інформаційні технології en_US
dc.subject комерціалізація en_US
dc.subject цільовий ринок en_US
dc.subject интеллектуальный продукт en_US
dc.subject инновации en_US
dc.subject информационные технологии en_US
dc.subject коммерциализация en_US
dc.subject целевой рынок en_US
dc.subject marketing en_US
dc.subject intellectual product en_US
dc.subject innovation en_US
dc.subject information technology en_US
dc.subject commercialization en_US
dc.subject target market en_US
dc.title Особливості маркетингу інтелектуального продукту в Україні en_US
dc.title.alternative Особенности маркетинга интеллектуального продукта в Украине en_US
dc.title.alternative Particular qualities of intellectual property marketing in Ukraine en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account