00 DSpace/Manakin Repository

Sociocultural dimensions and their influence on creative economy activities

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Chala, Veronica
dc.contributor.author Fomenko, Valerii
dc.contributor.author Shashkina, Nataliia
dc.date.accessioned 2025-05-09T08:58:52Z
dc.date.available 2025-05-09T08:58:52Z
dc.date.issued 2024-12-20
dc.identifier.citation Chala V. Sociocultural dimensions and their influence on creative economy activities / V. Chala, V. Fomenko, N. Shashkina // Сучасні виклики для Європейського бізнесу: безпека, конкурентоспроможність, екологічність : зб. тез Всеукр. інтернет-конф., (20 грудня 2024). – Дніпро : УДУНТ, 2024. – С. 102-107. uk_UA
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/15304
dc.description.abstract EN: The research explores the influence of sociocultural dimensions on the creative economy, focusing on the trade of creative goods and services in EU countries. Using Hofstede's model, it identifies key cultural traits—individualism, indulgence, low power distance, and uncertainty avoidance—that shape creative industry dynamics. The findings underscore the role of sociocultural factors in fostering innovation, trade adaptability, and cultural management strategies for sustainable growth in a globalized market. uk_UA
dc.language.iso en uk_UA
dc.publisher ННІ "Придніпровська державна академія будівництва та архітектури" uk_UA
dc.publisher Український державний університет науки і технологій
dc.subject sociocultural dimensions uk_UA
dc.subject creative economy uk_UA
dc.subject creative industries uk_UA
dc.subject European Union countries uk_UA
dc.subject international trade uk_UA
dc.subject cultural management uk_UA
dc.subject sustainable growth uk_UA
dc.title Sociocultural dimensions and their influence on creative economy activities uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу