DSpace Repository

Місце омніканальних стратегій в сучасному бізнес-просторі: види, переваги та основні елементи

Show simple item record

dc.contributor.author Ткачук, Ганна Юріївна
dc.contributor.author Tkachuk, Hanna
dc.contributor.author Сотник, Ангеліна Анатоліївна
dc.contributor.author Sotnyk, Anhelina
dc.contributor.author Виговський, Володимир Георгійович
dc.contributor.author Vyhovskyi, Volodymyr
dc.date.accessioned 2025-03-03T08:02:44Z
dc.date.available 2025-03-03T08:02:44Z
dc.date.issued 2025-01
dc.identifier https://economic-prostir.com.ua/article/197-miscze-omnikanalnyh-strategij-v-suchasnomu-biznes-prostori-vydy-perevagy-ta-osnovni-elementy/
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.30838/EP.197.246-253
dc.identifier.citation Ткачук Г. Ю. Місце омніканальних стратегій в сучасному бізнес-просторі: види, переваги та основні елементи / Г. Ю. Ткачук, А. А. Сотник, В. Г. Виговський // Економічний простір. – 2025. – № 197. – С. 246-253 uk_UA
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/14831
dc.description.abstract UK: Стаття присвячена питанням трансформації маркетингових стратегій у цифрову епоху, зокрема впровадження омніканального підходу як інструменту підвищення конкурентоспроможності бізнесу. Проаналізовано основні моделі організації продажів: одноканальну, мультиканальну, крос-канальну та омніканальну. Визначено сутність омніканальної стратегії, її переваги, особливості інтеграції онлайн- та офлайн-каналів продажів, а також встановлено її вплив на поведінку споживачів і бізнес-процеси, що в свою чергу дало можливість зробити висновок про те, що омніканальність забезпечує найкращі можливості для побудови довгострокових відносин із клієнтами завдяки інтеграції даних і злагодженості бізнес-процесів. Окрему увагу приділено дослідженню впливу омніканальності на клієнтський досвід. Проаналізовано ключові блоки взаємодії зі споживачами: точки дотику, контекст і якість обслуговування, які формують позитивне враження про бренд і сприяють зростанню продажів. В статті обґрунтовано значення персоналізації, зручності покупок і залучення клієнтів як основних характеристик омніканальної стратегії. Зокрема, інтеграція технологій, таких як програми лояльності, push-сповіщення та цифрові платформи, дозволяє створити персоналізовані пропозиції та підвищити ефективність бізнесу. uk_UA
dc.description.abstract EN: The article is devoted to the issues of transformation of marketing strategies in the digital era, in particular, the implementation of an omnichannel approach as a tool for increasing business competitiveness. The main models of sales organization are analyzed: single-channel, multichannel, cross-channel and omnichannel. The essence of omnichannel strategy, its advantages, features of the integration of online and offline sales channels, and its impact on consumer behavior and business processes are determined, which in turn made it possible to conclude that omnichannel provides the best opportunities for building long-term relationships with customers due to data integration and coherence of business processes. Special attention is paid to studying the impact of omnichannel on customer experience. The key blocks of interaction with consumers are analyzed: touchpoints, context and quality of service, which form a positive impression of the brand and contribute to sales growth. Special attention is paid to omnichannel as a modern approach to integrating sales channels, which allows creating a continuous customer experience. The authors emphasize that the key difference between the omnichannel approach and the multichannel one is the synchronization of channels, which provides consumers with the convenience of switching between platforms. It is proven that the omnichannel strategy contributes to the adaptation of businesses to digitalization and changes in consumer behavior. The article substantiates the importance of personalization, convenience of shopping and customer engagement as the main characteristics of the omnichannel strategy. In particular, the integration of technologies such as loyalty programs, push notifications and digital platforms allows you to create personalized offers and increase business efficiency. Thus, the authors proved that the omnichannel strategy allows companies to meet modern consumer expectations, providing them with a personalized, integrated and convenient experience. This approach stimulates business development in the context of digitalization, strengthens the competitive position of enterprises and contributes to their long-term success.
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher ННІ "Придніпровська державна академія будівництва та архітектури" uk_UA
dc.publisher Український державний університет науки і технологій
dc.subject омніканальність uk_UA
dc.subject інтеграція каналів uk_UA
dc.subject маркетингова стратегія uk_UA
dc.subject клієнтський досвід uk_UA
dc.subject ціноутворення uk_UA
dc.subject персоналізація uk_UA
dc.subject цифрові технології uk_UA
dc.subject omnichannel uk_UA
dc.subject customer experience uk_UA
dc.subject digital technologies uk_UA
dc.subject marketing strategy uk_UA
dc.subject personalization uk_UA
dc.subject pricing uk_UA
dc.subject channel integration uk_UA
dc.title Місце омніканальних стратегій в сучасному бізнес-просторі: види, переваги та основні елементи uk_UA
dc.title.alternative The place of omnichannel strategies in the modern business space: types, advantages and main elements uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account