00 DSpace/Manakin Repository

Омніканальні комунікації у фармацевтичній галузі: трансформація взаємодій з пацієнтами та медичними працівниками

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Мазур, Олена Євгеніївна
dc.contributor.author Mazur, Olena
dc.date.accessioned 2025-02-24T11:32:28Z
dc.date.available 2025-02-24T11:32:28Z
dc.date.issued 2025-01
dc.identifier https://economic-prostir.com.ua/article/197-omnikanalni-komunikacziyi-u-farmaczevtychnij-galuzi-transformacziya-vzayemodij-z-pacziyentamy-ta-medychnymy-praczivnykamy/
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.30838/EP.197.68-73
dc.identifier.citation Мазур О. Є. Омніканальні комунікації у фармацевтичній галузі: трансформація взаємодій з пацієнтами та медичними працівниками / О. Є. Мазур // Економічний простір. – 2025. – № 197. – С. 68-73 uk_UA
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/14777
dc.description.abstract UK: У статті розглядається роль омніканальних комунікацій у фармацевтичному бізнесі як інноваційного підходу до підвищення ефективності взаємодії з лікарями та пацієнтами. Обґрунтовано, що на відміну від багатоканальних, омніканальні комунікації характеризуються вищим рівнем узгодженості, адресності, адаптивності, єдності та цілісності інформації. Визначено головні складові успіху омніканальної маркетингової стратегії у фармацевтиці: це адаптація інформації під потреби клієнтів та забезпечення безперервного і безшовного зв’язку. Наголошено, що ефективна інтеграція омніканальних стратегій у фармацевтичних компаніях потребує системного підходу. Стаття містить рекомендації щодо впровадження омніканальних стратегій для підвищення якості обслуговування, лояльності клієнтів та ефективності фармацевтичних компаній на сучасному ринку. uk_UA
dc.description.abstract EN: The article examines the role of omnichannel communications in the pharmaceutical business as an innovative and most promising approach to increasing the efficiency of interaction with doctors and patients. The need to implement an omnichannel approach in pharmacy is becoming particularly relevant given the rapid development of digital technologies and changing consumer behavior. The purpose of the study is to assess the advantages of the omnichannel approach compared to the traditional multichannel, identify the components of success in implementing omnichannel communications, and develop recommendations for pharmaceutical companies on the effective implementation of omnichannel strategies. The study showed that omnichannel communications is an approach to interacting with customers in which all available communication channels are integrated into a single system. The criteria for the differences between omnichannel and multichannel strategies in pharmacy are described. It is substantiated that, unlike multichannel, omnichannel communications are characterized by a higher level of coherence, targeting, adaptability, unity and integrity of information. The main components of the success of an omnichannel marketing strategy in pharmaceuticals are identified: this is the adaptation of information to customer needs and ensuring continuous and seamless communication. It is emphasized that the effective integration of omnichannel strategies in pharmaceutical companies requires a systematic approach. The practical value of the article lies in providing specific recommendations for the implementation of omnichannel strategies in the pharmaceutical business to increase the efficiency of communications with doctors and patients. Among them are the creation of a single database, ensuring consistency of content across all channels, using analytics to track audience behavior and provide personalized recommendations, implementing automated customer support systems in real time, and regular training of company personnel. The article emphasizes the importance of flexible use of various communication channels and process automation for rapid response to the needs of the target audience. This is especially relevant in the context of digitalization and crisis situations, such as martial law, when stable communication with clients is critical to ensuring the continuous provision of medical services.
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher ННІ "Придніпровська державна академія будівництва та архітектури" uk_UA
dc.publisher Український державний університет науки і технологій
dc.subject фармацевтичний бізнес uk_UA
dc.subject маркетингові стратегії uk_UA
dc.subject омніканальні комунікації uk_UA
dc.subject багатоканальний маркетинг uk_UA
dc.subject цифровізація uk_UA
dc.subject pharmaceutical business uk_UA
dc.subject omnichannel communications uk_UA
dc.subject multichannel marketing uk_UA
dc.subject digitalization uk_UA
dc.subject marketing strategies uk_UA
dc.title Омніканальні комунікації у фармацевтичній галузі: трансформація взаємодій з пацієнтами та медичними працівниками uk_UA
dc.title.alternative Omnichannel communications in the pharmaceutical industry: transforming interactions with patients and healthcare professionals uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу