00 DSpace/Manakin Repository

Розвиток інноваційних маркетингових стратегій на фоні внутрішньої міграції спричиненої бойовими діями

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Дядик, Тетяна Василівна
dc.contributor.author Dyadyk, Tetiana
dc.contributor.author Даниленко, Вікторія Іванівна
dc.contributor.author Danylenko, Viktoria
dc.contributor.author Михайленко, Г. Г.
dc.contributor.author Mykhailenko, Halyna
dc.date.accessioned 2025-02-18T10:44:13Z
dc.date.available 2025-02-18T10:44:13Z
dc.date.issued 2024-09
dc.identifier https://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/44_2024/14.pdf
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.44-13
dc.identifier.citation Дядик Т. В. Розвиток інноваційних маркетингових стратегій на фоні внутрішньої міграції спричиненої бойовими діями / Т. В. Дядик, В. І. Даниленко, Г. Г. Михайленко // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2024. – № 3(44). – С. 79-85 uk_UA
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/14717
dc.description.abstract UK: У статті розглянута внутрішня міграція (спричинена бойовими діями), що є складним і багатогранним явищем, яке може суттєво впливати на маркетингові стратегії підприємств. Цей аспект потребує детального аналізу для розуміння його впливу та виявлення стратегічних можливостей. Нами були розглянуті ключові аспекти впливу внутрішньої примусової міграції та збройних конфліктів на продовольчу безпеку та маркетингові стратегії. Показано, що ці виклики можуть стати серйозними загрозами для життя та добробуту мігрантів і місцевого населення. Розглянуто значення розвитку інноваційних маркетингових стратегій на основі аналізу впливу внутрішньої міграції та змін у поведінці споживачів. Виявлено потенціал нових ринкових сегментів та стратегій адаптації до них. Також розглянуті аспекти продовольчої безпеки в контексті міграції та конфліктів, а також показано, як маркетинг може відігравати важливу роль у подоланні цих викликів, сприяючи інформуванню громадськості, підтримці місцевих виробників, стимулюванню попиту на здорові продукти та залученню інновацій у галузі продовольчої безпеки. uk_UA
dc.description.abstract EN: The article discusses internal migration (caused by hostilities), which is a complex and multifaceted phenomenon that can significantly affect the marketing strategies of enterprises. This aspect requires a detailed analysis in order to understand its impact and identify strategic opportunities. The main problems of IDPs in Ukraine and ways to solve them, key aspects of the impact of internal forced migration and armed conflicts on food security and marketing strategies were considered. Internally displaced persons in Ukraine are an acute social problem caused by the armed conflicts in the east of the country and the full-scale invasion of russia in 2022. Thousands of Ukrainians have been forced to leave their homes to seek safety in other regions. This forced displacement has created many problems that need to be addressed immediately through joint efforts of the state, civil society and international organisations. Analysing the needs and preferences of new market segments created by internal migration, enabling companies to develop products and services that best meet the needs of these consumer groups. The opportunities arising from internal migration, including the emergence of new market niches and business development opportunities, are explored. The analysis of these aspects has allowed us to understand the nature of the impact of internal migration on marketing strategies and to develop effective approaches to adapting businesses to new conditions. It is shown that these challenges can pose serious threats to the lives and well-being of migrants and the local population. The importance of developing innovative marketing strategies based on the analysis of the impact of internal migration and changes in consumer behaviour is considered. The potential of new market segments and strategies for adapting to them is identified. The article also considers the aspects of food security in the context of migration and conflict, showing how marketing can play an important role in overcoming these challenges by helping to inform the public, support local producers, stimulate demand for healthy products and attract innovation in the field of food security.
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher ННІ "Придніпровська державна академія будівництва та архітектури" uk_UA
dc.publisher Український державний університет науки і технологій
dc.subject маркетинг uk_UA
dc.subject маркетингові стратегії uk_UA
dc.subject адаптація стратегій uk_UA
dc.subject реагування на зміни uk_UA
dc.subject внутрішня міграція uk_UA
dc.subject ринкове середовище uk_UA
dc.subject стратегічні відповіді uk_UA
dc.subject адаптація до змін uk_UA
dc.subject експансія нових ринків uk_UA
dc.subject response to changes uk_UA
dc.subject marketing uk_UA
dc.subject marketing strategies uk_UA
dc.subject internal migration uk_UA
dc.subject adaptation of strategies uk_UA
dc.subject market environment uk_UA
dc.subject strategic responses uk_UA
dc.subject adaptation to changes uk_UA
dc.subject expansion of new markets uk_UA
dc.title Розвиток інноваційних маркетингових стратегій на фоні внутрішньої міграції спричиненої бойовими діями uk_UA
dc.title.alternative Development of innovative marketing strategies against the backdrop of internal migration caused by the hostilities uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу