00 DSpace/Manakin Repository

Процес формування та функціонування системи цифрового маркетингу

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Кібальник, Любов Олександрівна
dc.contributor.author Kibalnyk, Liubov
dc.contributor.author Пилипенко, Вадим Олександрович
dc.contributor.author Pylypenko, Vadym
dc.date.accessioned 2025-01-21T11:33:21Z
dc.date.available 2025-01-21T11:33:21Z
dc.date.issued 2024-11
dc.identifier https://economic-prostir.com.ua/article/195-proczes-formuvannya-ta-funkczionuvannya-systemy-czyfrovogo-marketyngu/
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.30838/EP.195.208-212
dc.identifier.citation Кібальник Л. О. Процес формування та функціонування системи цифрового маркетингу / Л. О. Кібальник, В. О. Пилипенко // Економічний простір. – 2024. – № 195. – С. 208-212 uk_UA
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/14454
dc.description.abstract UK: У статті досліджується процес формування та функціонування системи цифрового маркетингу, який охоплює комплекс стратегічних, технічних і аналітичних дій, спрямованих на досягнення маркетингових цілей за допомогою цифрових технологій. Розглядається система цифрового маркетингу та схема її функціонування, надана характеристика елементів системи цифрового маркетингу. Функціонування системи забезпечується постійним моніторингом, адаптацією до змін та інтеграцією нових технологій. Головною метою є підвищення лояльності споживачів і стимулювання сталого розвитку організації. У статті також розглядається взаємодія між елементами системи, підкреслюючи їх взаємозв’язок і колективний внесок у досягнення стратегічних маркетингових цілей. Крім того, дослідження підкреслює важливість використання споживчих даних та зворотного зв’язку для тонкої настройки маркетингових стратегій, сприяння персоналізованому спілкуванню та побудови довгострокових відносин з клієнтами. uk_UA
dc.description.abstract EN: The article studies the process of formation and functioning of the digital marketing system, which covers a complex of strategic, technical and analytical actions aimed at achieving marketing goals through digital technologies. The digital marketing system and the scheme of its functioning are considered, the characteristic of the elements of the digital marketing system is given. The functioning of the system is ensured by constant monitoring, adaptation to changes and integration of new technologies. The main goal is to increase consumer loyalty and stimulate the sustainable development of the organization. Digital marketing system combines various tools, including social media platforms, search engine optimization (SEO), email campaigns, and data analytics, to optimize operational performance and effectively engage target audiences. Special focus is given to the system's flexibility, which necessitates ongoing monitoring, proactive responses to shifting market dynamics, and the integration of cutting-edge technologies to ensure its effectiveness in a rapidly evolving digital landscape. The article further examines the interplay between the system's elements, emphasizing their interconnectedness and collective contribution to achieving strategic marketing goals. Additionally, the research underscores the importance of leveraging consumer data and feedback to fine-tune marketing strategies, foster personalized communication, and build long-term relationships with customers. The article also emphasizes the role of real-time analytics in enhancing decision-making processes within digital marketing. The ability to gather, analyze, and interpret data instantaneously enables marketers to respond quickly to shifts in consumer behavior, market demands, and competitor strategies. This agility not only improves the precision of marketing campaigns but also allows organizations to experiment with innovative approaches, test new ideas, and refine strategies in real time. Such dynamic capabilities are essential for staying ahead in a competitive digital environment where consumer preferences and technological advancements evolve rapidly. The functioning of the digital marketing system is portrayed as an iterative and evolving process that not only addresses the immediate needs of organizations but also paves the way for sustained growth and competitiveness in the digital economy. The ultimate goal of such a system is to strengthen consumer loyalty, enhance brand visibility, and drive the sustainable development of organizations by aligning their digital marketing efforts with broader business objectives.
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher ННІ "Придніпровська державна академія будівництва та архітектури" uk_UA
dc.publisher Український державний університет науки і технологій
dc.subject маркетинг uk_UA
dc.subject реклама uk_UA
dc.subject банківський маркетинг uk_UA
dc.subject процес функціонування цифрового маркетингу uk_UA
dc.subject підприємство uk_UA
dc.subject процес формування цифрового маркетингу uk_UA
dc.subject цифровий маркетинг uk_UA
dc.subject marketing uk_UA
dc.subject enterprise uk_UA
dc.subject process of functioning of digital marketing uk_UA
dc.subject process of formation of digital marketing uk_UA
dc.subject advertising uk_UA
dc.subject bank marketing uk_UA
dc.subject digital marketing uk_UA
dc.title Процес формування та функціонування системи цифрового маркетингу uk_UA
dc.title.alternative Process of formation and functioning of the digital marketing system uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу