DSpace Repository

Tайм-менеджмент в управлінні персоналом: досвід ЄС для українських підприємств

Show simple item record

dc.contributor.author Пестовська, Зоя Станіславівна
dc.contributor.author Pestovska, Zoia
dc.date.accessioned 2025-01-21T08:58:02Z
dc.date.available 2025-01-21T08:58:02Z
dc.date.issued 2024-11
dc.identifier https://economic-prostir.com.ua/article/195-tajm-menedzhment-v-upravlinni-personalom-dosvid-yes-dlya-ukrayinskyh-pidpryyemstv/
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.30838/EP.195.182-186
dc.identifier.citation Пестовська З. С. Tайм-менеджмент в управлінні персоналом: досвід ЄС для українських підприємств / З. С. Пестовська // Економічний простір. – 2024. – № 195. – С. 182-186 uk_UA
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/14445
dc.description.abstract UK: У статті досліджено сутність і визначення навичок тайм-менеджменту, а також їх роль і значення в управління персоналом. Зосереджено увагу на необхідності задекларувати у кадровій політиці вимоги до використання інструментів тайм-менеджменту. Виділено найповніше визначенні корпоративного тайм-менеджменту відповідно до функцій управління. Узагальнено найпоширеніші проблеми управління часом для HR-менеджерів. Узагальнено стратегії менеджера з персоналу для вдосконалення навичок управління часом в колективі: встановлення пріоритетів, використання технологій, ефективне делегування, встановлення реалістичних термінів, проведення аудиту часу і зменшення відволікань, підтримка балансу роботи та особистого життя, спрощення спілкування, виховання культури продуктивності, постійне вдосконалення. Наголошено на необхідності проведення службою з управління персоналом тренінгів щодо розвитку навичок тайм-менеджменту, що допоможе з’ясувати причини непродуктивного часу на роботі. Незалежно від професії ефективне управління часом є невід’ємною складовою успіху. uk_UA
dc.description.abstract EN: The article examines the essence and definition of time management skills, as well as their role and importance in personnel management. Attention is focused on the need to declare in the personnel policy the requirements for the use of time management tools. The most complete definition of corporate time management in accordance with the management functions is highlighted. The most common time management problems for HR managers are generalized. The principles of time management are grouped: prioritization of tasks; planning; goal setting; elimination of distractions; delegation of tasks; use of technology; priority of self-care, stress management; use of templates; setting realistic deadlines; ability to say “no”; flexibility. The article summarizes the strategies of the HR manager to improve time management skills in the team: 1. Setting priorities, which will be helped by classical and innovative techniques developed by European and other foreign authors. 2. Use of technologies (programs, applications). 3. Effective delegation (if someone can perform a task at least 80% as well as you, delegation is ideal). 4. Setting realistic deadlines. 5. Conducting a time audit and reducing distractions, maintaining a work-life balance. 6. Simplifying communication. 7. Fostering a culture of productivity. 8. Continuous improvement. It was emphasized that the HR department should conduct trainings on the development of time management skills, which will help to find out the reasons for unproductive time at work (perhaps employees are overloaded or waiting for additional data to continue performing tasks), problems with planning time for tasks, prioritization. Developed time management skills not only increase the chances of getting a job in a prestigious company, but also open up new prospects for career growth. Regardless of your profession, effective time management is an integral part of success. The focus on EU best practices contributes to the formation of a modern corporate culture that emphasizes staff motivation, delegation of authority, and planning. For Ukrainian companies, this is not only a way to increase competitiveness, but also an important stage of integration into the European economic space.
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher ННІ "Придніпровська державна академія будівництва та архітектури" uk_UA
dc.publisher Український державний університет науки і технологій
dc.subject Тime-менеджмент uk_UA
dc.subject HR-менеджмент uk_UA
dc.subject управління персоналом uk_UA
dc.subject work-life balance uk_UA
dc.subject пріоритезація uk_UA
dc.subject планування uk_UA
dc.subject прокрастинація uk_UA
dc.subject work-life balance uk_UA
dc.subject time-management uk_UA
dc.subject procrastination uk_UA
dc.subject HR-management uk_UA
dc.subject personnel management uk_UA
dc.subject prioritization uk_UA
dc.subject planning uk_UA
dc.title Tайм-менеджмент в управлінні персоналом: досвід ЄС для українських підприємств uk_UA
dc.title.alternative Time management in personnel management: eu experience for Ukrainian enterprises uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account