00 DSpace/Manakin Repository

Стратегічне управління: узагальнення різновидів стратегій підприємств готельно-ресторанного господарства

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Захарченко, Ю. І.
dc.contributor.author Захарченко, Ю. И.
dc.contributor.author Zakharchenko, Yu.
dc.contributor.author Занора, Володимир Олександрович
dc.contributor.author Занора, Владимир Александрович
dc.contributor.author Zanora, Volodymyr
dc.date.accessioned 2019-09-16T10:54:18Z
dc.date.available 2019-09-16T10:54:18Z
dc.date.issued 2016-12
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/5_2016/24.pdf
dc.identifier.citation Захарченко Ю. І. Стратегічне управління: узагальнення різновидів стратегій підприємств готельно-ресторанного господарства / Ю. І. Захарченко, В. О. Занора // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2016. – № 5. – С. 124-130. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/1350
dc.description.abstract UK: У статті обґрунтовано необхідність систематизації різновидів стратегій підприємств готельноресторанного господарства. Узагальнено основні види стратегій підприємств готельно-ресторанного господарства за п’ятнадцятьма класифікаційними ознаками. Розглянуто шістдесят сім стратегій, що використовують підприємства готельно-ресторанного господарства, орієнтуючись на стабільну та ефективну діяльність; стисло висвітлено їхню сутність та зміст. en_US
dc.description.abstract RU: В статье обоснована необходимость систематизации разновидностей стратегий предприятий гостинично-ресторанного хозяйства. Обобщены основные виды стратегий предприятий гостинично-ресторанного хозяйства по пятнадцати классификационным признакам. Рассмотрены шестьдесят семь стратегий, которые используют предприятия гостинично-ресторанного хозяйства, ориентируясь на стабильную и эффективную деятельность; кратко освещены их сущность и содержание.
dc.description.abstract EN: Given the fact that the strategy is a basic component of strategically management theory, processing problems of the methodological foundations in this area are actually and practically important for domestic enterprises of hotel and restaurant business. The above is due to focus on effective enterprises activities, providing the opportunity to realize their main goal of the functioning. Formed a systematic classification of varieties of strategies based on consideration of fifteen classification attributes, which classified sixty seven kinds of strategies. Provides a brief description of each type of strategies, their content. Classification of strategies, firstly, gives a clear understanding of what strategies are used enterprises today on the market, and secondly, allows senior management choose the appropriate type of strategy in view of the situation in which the enterprise is functioning, which leads to the need to consider factors that influence its activity.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject стратегія en_US
dc.subject стратегічне управління en_US
dc.subject стратегія підприємства en_US
dc.subject класифікація en_US
dc.subject готельно-ресторанне господарство en_US
dc.subject стратегия en_US
dc.subject стратегическое управление en_US
dc.subject стратегия предприятия en_US
dc.subject классификация en_US
dc.subject гостинично-ресторанное хозяйство en_US
dc.subject strategy en_US
dc.subject strategically management en_US
dc.subject enterprises strategy en_US
dc.subject classification en_US
dc.subject hotel and restaurant business en_US
dc.title Стратегічне управління: узагальнення різновидів стратегій підприємств готельно-ресторанного господарства en_US
dc.title.alternative Стратегическое управление: обобщение разновидностей стратегий предприятий гостинично-ресторанного хозяйства en_US
dc.title.alternative Strategically management: generalization strategies of enterprises of hotel and restaurant business en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу