00 DSpace/Manakin Repository

Ціноутворення як складова маркетингового аналізу: сучасні підходи

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бабух, Ілона Борисівна
dc.contributor.author Babukh, Ilona
dc.contributor.author ‪Фень ‬, Катерина Сергіївна
dc.contributor.author Fen, Kateryna
dc.date.accessioned 2024-06-26T11:11:31Z
dc.date.available 2024-06-26T11:11:31Z
dc.date.issued 2024-04
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1566
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/191-46
dc.identifier.citation Бабух І. Б. Ціноутворення як складова маркетингового аналізу: сучасні підходи / І. Б. Бабух, К. С. ‪Фень ‬// Економічний простір. – 2024. - № 191. - С. 280-284 uk_UA
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/13266
dc.description.abstract UK: У сучасних ринкових умовах багато підприємств переконані, що рішення щодо ціноутворення мають бути під пильним контролем вищого керівництва, оскільки від їх правильного застосування залежать численні аспекти виробничої діяльності. Однак, часто через нестабільність української економіки, такі рішення мають не стратегічний, а оперативний характер. Іноді ціни формуються спонтанно, без глибокого аналізу наслідків такого ціноутворення. Потреба у вдосконаленні методологічних основ ціноутворення в умовах ринкових коливань, посилення конкуренції та боротьби товаровиробників за увагу і прихильність споживачів визначили вибір теми цієї статті. Виходячи з цього, необхідно вирішити наступні завдання: провести теоретичний аналіз ціни як економічної категорії в ринковій економіці; дослідити вплив політики ціноутворення на доходи компанії; а також розробити підходи до формування маркетинг-орієнтованих цін. uk_UA
dc.description.abstract EN: In today's market conditions, many enterprises are convinced that pricing decisions must be closely monitored by top management, as numerous aspects of production depend on their correct application. However, often due to the instability of the Ukrainian economy, such decisions are not strategic, but operational in nature. Sometimes prices are formed spontaneously, without a deep analysis of the consequences of such pricing. The need to improve the methodological foundations of pricing in conditions of market fluctuations, increased competition and the struggle of product manufacturers for the attention and affection of consumers determined the choice of the topic of this article. Based on this, it is necessary to solve the following tasks: conduct a theoretical analysis of the price as an economic category in the market economy; to investigate the impact of the pricing policy on the company's revenues; and also develop approaches to the formation of marketing-oriented prices. In Ukraine, in the conditions of a market economy, the value of pricing is becoming more and more important. Increasing competition in the market forces enterprises to constantly reduce the prices of their goods and services, while at the same time increasing the quality of products. However, studies show that enterprises pay insufficient attention to the management of pricing processes and their analysis. Usually, prices are determined on the basis of supply and demand in the market, without taking into account other factors and changes in the environment. Marketing pricing is implemented through marketing pricing strategies and is based on specific methods of marketing pricing policy, so it should be considered only in the context of the overall strategy of the firm. The practical importance of issues of price policy, market conditions and innovative approaches to the formation of enterprise pricing, as well as their insufficient analysis in domestic economic literature, determined the choice of the topic of our research.
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Придніпровська державна академія будівництва та архітектури uk_UA
dc.subject marketing uk_UA
dc.subject pricing methods uk_UA
dc.subject pricing approaches uk_UA
dc.subject pricing uk_UA
dc.subject creative economy uk_UA
dc.subject marketing-oriented prices uk_UA
dc.subject risks uk_UA
dc.subject marketing analysis uk_UA
dc.subject підходи до ціноутворення uk_UA
dc.subject методи ціноутворення uk_UA
dc.subject маркетинг-орієнтовані ціни uk_UA
dc.subject маркетинг uk_UA
dc.subject креативна економіка uk_UA
dc.subject ціноутворення uk_UA
dc.subject маркетинговий аналіз uk_UA
dc.subject ризики uk_UA
dc.title Ціноутворення як складова маркетингового аналізу: сучасні підходи uk_UA
dc.title.alternative Pricing as a component of marketing analysis: modern approaches uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу