00 DSpace/Manakin Repository

Брендинг та репутаційний менеджмент як інструмент побудови довіри до бренду

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Осипова, Євгенія Леонідівна
dc.contributor.author Osypova, Yevheniia
dc.contributor.author Покотило, Б. О.
dc.contributor.author Pokotylo, Bohdan
dc.date.accessioned 2024-06-17T11:14:21Z
dc.date.available 2024-06-17T11:14:21Z
dc.date.issued 2024-04
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1561
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/191-37
dc.identifier.citation Осипова Є. Л. Брендинг та репутаційний менеджмент як інструмент побудови довіри до бренду / Є. Л. Осипова, Б. О. Покотило // Економічний простір. – 2024. - № 191. - С. 230-234 uk_UA
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/13182
dc.description.abstract UK: Необхідність постійно підвищувати рівень конкурентоспроможності на сучасних ринках вимагає від підприємств слідкувати за рівнем довіри споживачів та підтримувати позитивний імідж. Брендинг і репутаційний менеджмент стали ключовими інструментами, які допомагають побудувати довіру до бренду. У статті досліджено поняття брендингу та репутаційного менеджменту. Проаналізовано ефективне поєднання стратегій брендингу та репутаційного менеджменту підприємства для створення довготривалих та ефективних відносин із споживачем. Визначено ключові фактори, що впливають на формування довіри до бренду компанії. Зокрема, з’ясовано, що брендинг не лише визначає візуальну ідентичність та позиціонування компанії на ринку, але й відображає її цінності, культуру та обіцянки споживачам. Досліджено вплив репутаційного менеджменту на забезпечення систематичного підходу до управління враженнями та відгуками про компанію, що дає можливість впливати на її сприйняття, як з боку споживачів, так і партнерів. uk_UA
dc.description.abstract EN: The relevance of the article is due to the need for companies not only to offer a quality product or service, but also to maintain a positive image in the face of growing competition. An analysis of recent publications has led to the conclusion that further research on the relationship between branding and reputation management is needed to improve the competitiveness of enterprises. It is determined that branding and reputation management are important components of a successful company development strategy. They help to create and maintain a positive image, attract and retain customers. This makes it possible to build long-term positive relationships between consumers and producers. The article discusses the main characteristics of reputation management and the stages of building brand trust. The article explores the concepts of branding and reputation management. The author examines the impact of branding and reputation management on business in terms of increasing consumer confidence and customer loyalty. It is proved that in today's fast-paced and increasingly competitive environment, effective brand and reputation management are key factors in achieving long-term success. The relationship between branding and reputation management is defined. The effective combination of branding and reputation management strategies of an enterprise is analyzed to create long-term and effective relationships with consumers. The key factors influencing the formation of trust in the company's brand are identified. In particular, it is found that branding not only determines the visual identity and positioning of a company in the market, but also reflects its values, culture and promises to consumers. The authors examine the impact of reputation management on ensuring a systematic approach to managing impressions and feedback about the company, which makes it possible to influence its perception by both consumers and partners. Proposals for effective tools to increase brand confidence have been developed. The considered stages of building brand trust make it possible to build an effective management strategy.
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Придніпровська державна академія будівництва та архітектури uk_UA
dc.subject branding uk_UA
dc.subject management activities uk_UA
dc.subject reputation management uk_UA
dc.subject positive image uk_UA
dc.subject brand management uk_UA
dc.subject управлінська діяльність uk_UA
dc.subject репутаційний менеджмент uk_UA
dc.subject позитивний імідж uk_UA
dc.subject брендинг uk_UA
dc.subject бренд-менеджмент uk_UA
dc.title Брендинг та репутаційний менеджмент як інструмент побудови довіри до бренду uk_UA
dc.title.alternative Branding and reputation management as a tool for building brand trust uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу