00 DSpace/Manakin Repository

Маркетинговий менеджмент в системі управління складовими аграрної економіки

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Гриневич, Людмила Володимирівна
dc.contributor.author Hrynevych, Liudmyla
dc.contributor.author Мірзоєв, Джавід Ширзад огли
dc.contributor.author Mirzoiev, Dzhavid
dc.date.accessioned 2024-05-06T11:07:45Z
dc.date.available 2024-05-06T11:07:45Z
dc.date.issued 2024-03
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/42_2024/17.pdf
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.42-15
dc.identifier.citation Гриневич Л. В. Маркетинговий менеджмент в системі управління складовими аграрної економіки / Л. В. Гриневич, Д. Ш. огли Мірзоєв // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2024. – № 1(42) – С. 104-109 uk_UA
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12808
dc.description.abstract UK: В статті розглянуто місце та роль маркетингового менеджменту в системі управління складовими аграрної економіки. До складових було віднесено ринок виробників сільськогосподарської продукції та її покупців. На основі проведеного аналізу було доведено, що для підвищення конкурентоспроможності вітчизняних виробників як в середині країни, так і за її кордонами доцільно використовувати інструменти маркетингу. В статті запропоновано етапи формування маркетингової стратегії підвищення конкурентоспроможності сільгоспвиробників. Послідовна їх реалізація дозволяє спланувати, організувати та проконтролювати процес виходу сільськогосподарських підприємств на закордонний ринок, їх участь в конкурентній боротьбі та дозволяє адаптуватися до динамічного характеру сільськогосподарського ринку uk_UA
dc.description.abstract EN: The article examines the place and role of marketing management in the management system of components of the agrarian economy. Agrarian economy is an important branch, since agriculture determines the economic activity of a large part of the population of many countries and plays an important role in providing food and raw materials to other sectors of the economy. Marketing management in the agricultural economy management system is important. Its approaches, methods and tools help meet consumer needs, bridge the gap between producers and consumers, optimize the use of resources and ensure the competitiveness of agriculture. This increases the financial well-being of farmers, contributes to the overall development of the agrarian economy. Its components are the market of producers of agricultural products and their buyers. On the basis of the conducted analysis, the expediency of using digital marketing tools to increase the competitiveness of domestic manufacturers both within the country and abroad has been proven. The article proposes the stages of forming a marketing strategy to increase the competitiveness of agricultural producers. At each stage, there is a solution to a specific problem and the achievement of a specific goal, which agricultural enterprises set before themselves. It has been proven that for the effective implementation of all stages, it is necessary to use digital marketing technologies and tools. Marketing management is important in the management system of the agribusiness economy. Its approaches, methods and means make it possible to satisfy the needs of consumers, overcome the gap between producers and consumers, optimize the use of resources and ensure the economic viability of agriculture. This will increase the financial well-being of business entities, contribute to the development of the agrarian economy. Effective marketing management is critical to the success of the agricultural sector as a whole. It allows you to plan, organize and control the process of agricultural enterprises entering the market and their further participation in competition
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Придніпровська державна академія будівництва та архітектури uk_UA
dc.subject аграрна економіка uk_UA
dc.subject ринок сільгосппродукції uk_UA
dc.subject маркетинговий менеджмент uk_UA
dc.subject економічна стійкість uk_UA
dc.subject маркетинг uk_UA
dc.subject agrarian economy uk_UA
dc.subject market of agricultural products uk_UA
dc.subject economic sustainability uk_UA
dc.subject marketing management uk_UA
dc.subject marketing uk_UA
dc.title Маркетинговий менеджмент в системі управління складовими аграрної економіки uk_UA
dc.title.alternative Marketing management in the management system of the components of the agricultural economy uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу