DSpace Repository

Структурно-функціональне моделювання маркетингової політики забезпечення економічної безпеки машинобудування

Show simple item record

dc.contributor.author Кузьминчук, Наталія Валеріївна
dc.contributor.author Kuzmynchuk, Nataliia
dc.contributor.author Литовченко, Олена Юріївна
dc.contributor.author Lytovchenko, Olena
dc.date.accessioned 2024-04-17T11:24:20Z
dc.date.available 2024-04-17T11:24:20Z
dc.date.issued 2024-02
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1482
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/190-32
dc.identifier.citation Кузьминчук Н. В. Структурно-функціональне моделювання маркетингової політики забезпечення економічної безпеки машинобудування / Н. В. Кузьминчук, О. Ю. Литовченко // Економічний простір. – 2024. - № 190. - С. 174-181 uk_UA
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12629
dc.description.abstract UK: В статті розглядаються питання забезпечення економічної безпеки суб'єктів господарювання шляхом застосування маркетингової політики взаємовідносин між споживачами та постачальниками на ринку продукції машинобудування. Авторами розроблено концептуальну модель взаємовідносин «постачальник-споживач» в контексті забезпечення економічної безпеки машинобудування. Запропоновано структурно-функціональне моделювання процесу маркетингової оцінки задоволеності споживачів взаємовідносинами з постачальником. Такий підхід дозволяє комплексно оцінити основні характеристики міжфірмових взаємовідносин для подальшої розробки коригувальних заходів, що спрямовані на покращення якості співробітництва та, як результат, на підвищення рівня економічної безпеки в контексті забезпечення ефективності діяльності компанії на ринку машинобудування у довгостроковій перспективі. uk_UA
dc.description.abstract EN: The article analyzes modern scientific approaches to ensuring the economic security of machine-building enterprises based on the marketing concept of mutual relations. It is established that the appropriate marketing policy in industrial mar-kets is focused on the study of the interaction of companies with business consumers, competitors and other interested par-ties. It was emphasized that due to the balancing of interests between consumers and producers of products, the appropriate level of economic security of enterprises in the machine-building market is achieved, which allows business entities to form stable relations on a mutually beneficial basis and plan their activities in the long term. It is emphasized that in the context of ensuring the economic security of machine-building enterprises, the marketing policy of mutual relations allows reducing the marketing risks of economic security at the expense of the company achieving competitive advantages by establishing, maintaining and developing long-term relationships with partners in the process of improving production, promotion and sales of products in order to create the value that wants to get a buyer. A conceptual model of the marketing policy of the relationship between the supplier and the consumer in the context of ensuring the economic safety of mechanical engineering has been formed. It is proposed to include elements of the marketing complex in the marketing policy of relations: manage-ment of product quality, price / costs, distribution, promotion and quality of service. It has been proven that this approach contributes to the balancing of interests between sellers and buyers of engineering products in the process of ensuring eco-nomic security. The complex of works related to the planning and implementation of the marketing policy of mutual relations is proposed to be solved with the help of a process approach based on structural-functional modeling tools, which allows you to streamline the course of action and quickly adjust all aspects of the marketing policy within the framework of a long-term business partnership.
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Придніпровська державна академія будівництва та архітектури uk_UA
dc.subject mechanical engineering uk_UA
dc.subject marketing policy uk_UA
dc.subject structural-functional model uk_UA
dc.subject relationship marketing uk_UA
dc.subject economic security uk_UA
dc.subject машинобудування uk_UA
dc.subject маркетинг взаємовідносин uk_UA
dc.subject структурно-функціональна модель uk_UA
dc.subject маркетингова політика uk_UA
dc.subject економічна безпека uk_UA
dc.title Структурно-функціональне моделювання маркетингової політики забезпечення економічної безпеки машинобудування uk_UA
dc.title.alternative Structural and functional modeling of marketing policy in ensuring the economic security of mechanical engineering uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account