DSpace Repository

Методичні підходи до оцінювання ефективності збутової діяльності підприємств

Show simple item record

dc.contributor.author Гарматюк, Олена Валентинівна
dc.contributor.author Harmatiuk, Olena
dc.date.accessioned 2024-03-06T13:17:19Z
dc.date.available 2024-03-06T13:17:19Z
dc.date.issued 2024-02
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1446
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/190-1
dc.identifier.citation Гарматюк О. В. Методичні підходи до оцінювання ефективності збутової діяльності підприємств / О. В. Гарматюк // Економічний простір. - 2024. - № 190. - С. 3-7 uk_UA
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12214
dc.description.abstract UK: У статті проведено аналіз методичних підходів до оцінки ефективності збутової діяльності підприємств. Встановлено, що існує велика кількість різних методологічних підходів до оцінки збутової діяльності, проте вони не є повними і всебічними. Запропоновано методичний підхід оцінки ефективності збутової діяльності, який буде враховувати не тільки наявний стан збутової діяльності, а й допоможе виявити резерви, що можуть бути використані для покращення ефективності збутової діяльності підприємства. Описаний методичний підхід включає п’ять груп показників, на основі оцінки ефективності за різними напрямами: оцінки ресурсозабезпечення; оцінки фінансового стану і платоспроможності; оцінки ефективності використання ресурсів; визначення прибутковості бізнесу; оцінки збутової діяльності. uk_UA
dc.description.abstract EN: The article analyzes methodical approaches to assessing the efficiency of sales activities of enterprises. It has been established that there are a large number of different methodological approaches to the assessment of sales activity, but they are not complete and comprehensive. Also, there is no unified approach to the comprehensive assessment of the sales activity of enterprises. It was determined that the assessment of the effectiveness of sales activities should be considered comprehensively, starting with the provision of the necessary production (non-current, working and human capital) and financial (equity and loan capital) resources, compliance with financial discipline, achieving expanded reproduction, increasing business profitability, which in total directly affects on the effectiveness of sales activities. It was determined that the assessment of the effectiveness of sales activities should be considered comprehensively, starting with the provision of the necessary production (non-current, working and human capital) and financial (equity and loan capital) resources, compliance with financial discipline, achieving expanded reproduction, increasing business profitability, which in total directly affects on the effectiveness of sales activities. A methodical approach to assessing the effectiveness of sales activity is proposed, which will take into account not only the current state of sales activity, but also help identify reserves that can be used to improve the effectiveness of the company's sales activity. The described methodical approach includes five groups of indicators, based on the assessment of efficiency in different areas: assessment of resource provision; assessment of financial condition and solvency; assessments of the efficiency of resource use; determination of business profitability; evaluation of sales activity. The developed methodological approach makes it possible to comprehensively assess the effectiveness of sales activity, taking into account not only the current state of sales activity, but also to identify reserves that can be used to improve the effectiveness of the company's sales activity.
dc.language.iso ukl uk_UA
dc.publisher Придніпровська державна академія будівництва та архітектури uk_UA
dc.subject стійкість фінансового стану uk_UA
dc.subject прибутковість підприємства uk_UA
dc.subject платоспроможність uk_UA
dc.subject ефективність використання ресурсів uk_UA
dc.subject ресурсозабезпечення uk_UA
dc.subject показники ефективності uk_UA
dc.subject збутова діяльність uk_UA
dc.subject ефективність збутової діяльності uk_UA
dc.subject profitability of the enterprise uk_UA
dc.subject efficiency of resource use uk_UA
dc.subject sales activity uk_UA
dc.subject resource provision uk_UA
dc.subject solvency uk_UA
dc.subject stability of financial condition uk_UA
dc.subject efficiency of sales activity uk_UA
dc.subject efficiency indicators uk_UA
dc.title Методичні підходи до оцінювання ефективності збутової діяльності підприємств uk_UA
dc.title.alternative Methodological approaches to evaluating the efficiency of sales activities of enterprises uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account