00 DSpace/Manakin Repository

Туристичний бізнес України в умовах геополітичної нестабільності: стратегії розвитку

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Моргулець, Оксана Борисівна
dc.contributor.author Morhulets, Oksana
dc.contributor.author Шевченко, Олег Олександрович
dc.contributor.author Shevchenko, Oleg
dc.contributor.author Агеєв, Я. В.
dc.contributor.author Aheiev, Yaroslav
dc.date.accessioned 2024-03-06T11:48:58Z
dc.date.available 2024-03-06T11:48:58Z
dc.date.issued 2024-01
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1436
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/189-61
dc.identifier.citation Моргулець О. Б. Туристичний бізнес України в умовах геополітичної нестабільності: стратегії розвитку / О. Б. Моргулець, О. О. Шевченко, Я. В. Агеєв // Економічний простір. - 2024. - № 189. - С. 349-354 uk_UA
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12205
dc.description.abstract UK: Стаття спрямована на вивчення ключових аспектів адаптації, безпеки, маркетингу та стратегічного управління туристичною діяльністю в умовах геополітичної нестабільності та пошук ефективних інструментів для виживання і подальшого розвитку українських туристичних компаній в умовах військового конфлікту. Визначено за необхідне реорганізовувати пропозиції та диверсифіковувати послуги, впроваджувати цифрові технологій, креативні маркетингові стратегії, проявляти гнучкість у стосунках з партнерами, турбуватися про безпеку та якісну комунікацію зі споживачами, створювати альтернативні фінансові резерви та розвивати кадровий потенціал. Запропоновані стратегії та рекомендації, сприятимуть створенню міцної основи для розвитку туристичного бізнесу, спроможного адаптуватися до нових реалій та відновити довіру клієнтів у період після війни. uk_UA
dc.description.abstract EN: Geopolitical instability, security issues and economic risks have a critical impact on the development of the tourism indus-try in Ukraine and require market entities to adapt and find new strategies. The key aspects of adaptation, security, marketing and strategic management of tourism activities in conditions of geopolitical instability and the search for effective tools for the survival and further development of Ukrainian tourism companies in conditions of military conflict are studied in the article. Considering today's challenges, this work aims to help tourism companies develop effective strategies that will allow them not only to survive the period of turbulence but also to build a solid foundation for further development and recovery of the indus-try after the war. The subject of the study is the management of tourism activities and ensuring the sustainable development of tourism in conditions of uncertainty and geopolitical challenges. The research is based on using scientific and methodologi-cal approaches and methods such as the method of analysis and synthesis for considering aspects of tourism in the context of geopolitical instability; statistical method for analyzing the state of the tourism industry; an analytical method for determining cause-and-effect relationships in the development of the industry in conditions of instability; a comparative method for deter-mining effective strategies that based on the positive experience of successful companies. It has been established that initiative, the ability to adapt and learn own business in the context of new realities becomes key to success in conditions of geopolitical instability. It’s determined that to reorganize offers and diversify services, implement digital technologies, creative marketing strategies, show flexibility in relations with partners, care about security and quality communication with consumers, create alternative financial reserves and develop personnel potential is necessary. The proposed strategies and recommendations will contribute to the creation of a solid foundation for the development of the tourism business, able to adapt to new realities and restore customer confidence in the post-war period.
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Придніпровська державна академія будівництва та архітектури uk_UA
dc.subject tourism business uk_UA
dc.subject development strategies uk_UA
dc.subject adaptation uk_UA
dc.subject sustainable development of tourism uk_UA
dc.subject geopolitical instability uk_UA
dc.subject туристичний бізнес uk_UA
dc.subject стратегії розвитку uk_UA
dc.subject сталий розвиток туризму uk_UA
dc.subject геополітична нестабільність uk_UA
dc.subject адаптація uk_UA
dc.title Туристичний бізнес України в умовах геополітичної нестабільності: стратегії розвитку uk_UA
dc.title.alternative Tourism business of Ukraine in conditions of geopolitical instability: development strategies uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу