DSpace Repository

Чинники формування та розвитку цифрового інструментарію маркетингу підприємств

Show simple item record

dc.contributor.author Шпак, Нестор Омелянович
dc.contributor.author Shpak, Nestor
dc.contributor.author Грабович, Ігор Володимирович
dc.contributor.author Hrabovych, Ihor
dc.date.accessioned 2024-03-05T12:52:32Z
dc.date.available 2024-03-05T12:52:32Z
dc.date.issued 2024-01
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1434
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/189-59
dc.identifier.citation Шпак Н. О. Чинники формування та розвитку цифрового інструментарію маркетингу підприємств / Н. О. Шпак, І. В. Грабович // Економічний простір. - 2024. - № 189. - С. 337-343 uk_UA
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12203
dc.description.abstract UK: Дослідження фокусується на систематичному аналізі та розкритті ключових чинників, що впливають на формування та розвиток цифрового інструментарію маркетингу підприємств. На основі результатів аналізу наукових джерел систематизовано види чинників маркетингового середовища за сферою виникнення на зовнішні та внутрішні. Чинники зовнішнього середовища запропоновано поділяти на три групи: чинники макро-, мікро- та глобального середовища, а внутрішні чинники розглянуто з позиції маркетингових матеріальних та нематеріальних ресурсів. Запропоновано чинники поділяти на загальні та конкретні (специфічні) та наведено їхній перелік та подано характеристику форм їхнього впливу на формування та розвиток цифрового інструментарію маркетингу підприємств. Розуміння чинників допомагає підприємствам успішно адаптуватися до сучасних викликів та використовувати цифрові можливості в найефективніший спосіб. uk_UA
dc.description.abstract EN: This study focuses on the systematic analysis and disclosure of the key factors affecting the formation and development of enterprises’ digital marketing tools. Based on the results of the scientific sources analysis, the types of factors of the marketing environment are systematized by origin (field of occurrence) into external and internal. External and internal factors of the marketing environment are key determinants of the formation and development of enterprises’ digital marketing tools. These factors interact, creating conditions for the introduction and effective use of digital technologies. The interaction of these external and internal factors forms the conditions in which enterprises implement and develop their digital marketing toolkit. The factors of the external environment are proposed to be divided into three groups: factors of the macro-, micro- and global environment. Internal factors of the marketing environment that arise within the enterprise and have an impact on the development of marketing potential are considered from the point of view of marketing tangible and intangible resources. It is proposed to divide the factors into two groups: general and specific, which differ in the level of universality and breadth of influence on various aspects of the formation and development of enterprises’ digital marketing tools. The characteristics of the forms of influence of external and internal factors on the formation and development of enterprises’ digital marketing tools are given. Having adapted the general factors of the marketing environment, a list of those that are specific and most important in the conditions of the formation and development of marketing in the conditions of digitalization is given. The article makes a practically significant contribution to the development of digital marketing, helping enterprises to successfully adapt to modern challenges and use digital opportunities in the most effective way. Understanding and using the factors that shape the digital toolkit allows businesses to become more competitive in the digital environment.
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Придніпровська державна академія будівництва та архітектури uk_UA
dc.subject цифровізація uk_UA
dc.subject цифрові інструменти uk_UA
dc.subject маркетингове середовище uk_UA
dc.subject маркетингові чинники uk_UA
dc.subject цифровий маркетинг uk_UA
dc.subject digitalization uk_UA
dc.subject digital tools uk_UA
dc.subject marketing factors uk_UA
dc.subject digital marketing uk_UA
dc.subject marketing environment uk_UA
dc.title Чинники формування та розвитку цифрового інструментарію маркетингу підприємств uk_UA
dc.title.alternative Factors of formation and development of enterprises’ digital marketing tools uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account