00 DSpace/Manakin Repository

Соціальна відповідальність реклами як компонент соціально-відповідального маркетингу

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Князєва, Тетяна В'ячеславівна
dc.contributor.author Kniazieva, Tetiana
dc.contributor.author Ороховська, Людмила Анатоліївна
dc.contributor.author Orokhovska, Liudmyla
dc.date.accessioned 2024-02-20T06:59:45Z
dc.date.available 2024-02-20T06:59:45Z
dc.date.issued 2024-01
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1400
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/189-25
dc.identifier.citation Князєва Т. В. Соціальна відповідальність реклами як компонент соціально-відповідального маркетингу / Т. В. Князєва, Л. А. Ороховська // Економічний простір. - 2024. - № 189. - С. 137-142 uk_UA
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12148
dc.description.abstract UK: Удосконалення маніпулятивних технологій реклами актуалізує проблему інтегрування засад соціальної відповідальності в маркетингу. Соціально-відповідальний маркетинг базується на етичному споживанні та враховує концепцію сталого розвитку, несе відповідальність перед прийдешніми поколіннями за збереження природних ресурсів, мінімізацію ризиків соціального розвитку та запобігає дискримінації людини за гендерною ознакою, забезпечує соціально-економічні, політичні та особисті права людини і громадянина під час та внаслідок рекламної діяльності. Соціальна відповідальність реклами має підпорядковуватися не тільки інтересам виробників та споживачів, а й враховувати відповідальність за сталий розвиток суспільства, що можливо тільки при формуванні екологічної свідомості відповідальних споживачів, контролі громадськості за етичною та екологічною складовими контексту реклами та законодавчими нормами, спрямованими на врегулювання спірних питань у цій сфері. uk_UA
dc.description.abstract EN: Manipulative advertising technologies, through the formation of pseudo-needs, become a powerful factor in stimulating demand, stratifying society into subjectively meaningful communities based on the criterion of access to prestigious brands, imitation of life strategies, manner and style of behavior of advertising characters. With the help of advertising, certain stan-dards and life priorities are imposed, a new lifestyle and standards of behavior are formed, which leads to a change in the value-normative component of culture. A frugal attitude to resources is changing to a consumerist lifestyle, which poses the task of socially responsible marketing to take into account the concept of sustainable development, the formation of ethical consump-tion as a social phenomenon based on the type of consumer behavior and is a response to the growing concern of the world community about environmental problems, balanced, non-destructive and inexhaustible use of natural resources. The stability of social development will be facilitated by propaganda in the field of advertising universal human values and ethical norms of behavior. Socially responsible advertising, as a component of responsible marketing, through the provision of reliable informa-tion about goods and services, their compliance with the ethical and cultural values of different cultures, through the formation of a universal system of values and norms of social behavior, can become a powerful factor in a socially responsible approach to the development of business and society , contributing to the realization of the goals of sustainable development, which is on the agenda of today's unstable world. Therefore, the issue of enshrining in the legislation of Ukraine the concept of socially responsible advertising and observing its principles in the activities of advertising companies is urgent. First of all, public or-ganizations should be involved in the social responsibility of business, which will give their assessment of business, including advertising, and give recommendations on whether to display it, change or abandon advertising that is socially dangerous.
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher Придніпровська державна академія будівництва та архітектури uk_UA
dc.subject advertising uk_UA
dc.subject socially responsible marketing uk_UA
dc.subject sustainable development uk_UA
dc.subject sustainable development goals uk_UA
dc.subject social responsibility uk_UA
dc.subject реклама uk_UA
dc.subject цілі сталого розвитку uk_UA
dc.subject соціально-відповідальний маркетинг uk_UA
dc.subject соціальна відповідальність uk_UA
dc.subject сталий розвиток uk_UA
dc.title Соціальна відповідальність реклами як компонент соціально-відповідального маркетингу uk_UA
dc.title.alternative Advertising social responsibility as a component of socially responsible marketing uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу