DSpace Repository

Фактори впливу на якість надання послуг готельними мережами

Show simple item record

dc.contributor.author Луцький, Ігор Миколайович
dc.contributor.author Lutskyi, Ihor
dc.date.accessioned 2024-01-26T11:21:04Z
dc.date.available 2024-01-26T11:21:04Z
dc.date.issued 2024-01
dc.identifier http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1373
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/189-1
dc.identifier.citation Луцький І. М. Фактори впливу на якість надання послуг готельними мережами / І. М. Луцький // Економічний простір. – 2024. – № 189. – С. 3-11 uk_UA
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11872
dc.description.abstract UK: Враховуючи динаміку процесів економічного, політичного, соціального, екологічного спрямування в глобалізованому світі, виникає низка невирішених донині спектрів внутрішнього та зовнішнього впливу й на діяльність в готельному бізнесі. Метою статті є розгляд і формулювання на прикладі готельних підприємств в Україні сутності та значен-ня факторів впливу на якість надання послуг готельними мережами в сучасних умовах ведення бізнесу. Узагальнено аргументи щодо доцільності визначення сутності факторів впливу на якість надання послуг готельними мережамив та врахування їх особливостей в умовах кризового стану в економіці України. Систематизовано наукові теоретико-методологічні та аналітичні й прикладні засади щоо нормативних вимог до якості готельних послуг, а також умов забезпечення якісного сервісу готельними мережами. Результати дослідження можуть бути цікавими та корисними для широкого прошарку фахівців індустрії гостинності, а також здобувачів вищої освіти, які навчаються за спеціаль-ностями «Туризм» і «Готельно-ресторанна справа» uk_UA
dc.description.abstract EN: Given the dynamics of economic, political, social, and environmental processes in the globalised world, a number of unresolved spectrums of internal and external influences are emerging on the hotel business. The issues of quality of hotel services and, accordingly, identification and consideration in the hotel business of the factors influencing the quality of service provision by hotel chains remain a priority under any circumstances, which determines the relevance of this study, in particular, with regard to the conditions for meeting quality standards and satisfying consumer needs in crisis conditions, conditions of uncertainty, and the urgency of resolving certain issues related to providing guests with appropriate conditions of basic and additional services and maintenance. The article is aimed at considering and formulating, on the example of hotel enterprises in Ukraine, the essence and significance of factors influencing the quality of service provision by hotel chains in the current business environment. The object of the study is the factors influencing the quality of service provision by hotel chains. The subject of the study is a set of theoretical and methodological foundations for determining the essence and peculiarities of determining and taking into account in economic activity the factors influencing the quality of service provision by hotel chains. The scientific novelty of the study is to summarize the arguments for determining the level of influence of various factors on the quality of service provision by hotel chains in Ukraine under martial law. Methodology and research methods. A number of methods have been used to reveal the topic of the research, the main of which are the methods of observation and comparison, synthesis and analysis, statistical; graphical and tabular techniques. The article summarizes the arguments on the expediency of determining the essence of the factors influencing the quality of service provision by hotel chains and taking into account their features in the context of the crisis in the Ukrainian economy. The article systemises scientific theoretical, methodological, analytical and applied principles concerning regulatory requirements to the quality of hotel services, as well as conditions for ensuring quality service by hotel chains. The results of the study may be of interest and use to a wide range of hospitality industry professionals, as well as higher education students studying in the fields of tourism and hotel and restaurant business.
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Придніпровська державна академія будівництва та архітектури uk_UA
dc.subject Ukraine uk_UA
dc.subject quality of service uk_UA
dc.subject Russian-Ukrainian war uk_UA
dc.subject quality of hotel services uk_UA
dc.subject martial law uk_UA
dc.subject competitive environment uk_UA
dc.subject hotel chains uk_UA
dc.subject hospitality industry uk_UA
dc.subject hoteliers uk_UA
dc.subject hotel management uk_UA
dc.subject воєнний стан uk_UA
dc.subject готельних послуг uk_UA
dc.subject Україна uk_UA
dc.subject якість сервісу uk_UA
dc.subject російсько-українська війна uk_UA
dc.subject якість uk_UA
dc.subject конкурентне середовище uk_UA
dc.subject індустрія гостинності uk_UA
dc.subject готельний менеджмент uk_UA
dc.subject готельні мережі uk_UA
dc.subject готельєри uk_UA
dc.title Фактори впливу на якість надання послуг готельними мережами uk_UA
dc.title.alternative Factors influencing the quality of services provided by hotel chains uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account